• Anonym (kattägare)

Djurplågeri på katt

Jag och min familj har 2 katter steliriserade. Den ena är 9 år går inte ut mer än att den går och lägger sig på en soffa vi har på balkongen vi bor på bottevåningen.
    vi bor i en hyresrätt vi har en katt på 2år som går ut lite grann.

Det finns andra grannar som har katter och andra katter som är på området dessa säger grannen inget om.

Vi har ett nät för sandådan för att katter inte ska kunna kissa eller bajsa i sandlådan det ligger träflis vid gungorna för att hålla borta katter. Sedan fastighetskötaren la på detta förra året så har inga katter varit i sandlådan eller vid gungorna.

Idag var hela familjen ute och våran 2 åriga katt satt i en buske som inte tillhör någon utan är gårdens den gjorde inget den satt bara där och nästan sov. Katthataren kommer hem ser våran katt i busken grannen går fram till busken och sparkar våran katt jag blir arg och skäller ut honom. våran katt försvann blev rädd nu vet jag inte hur den mår får se när den kommer hem igen. Grannen sparkade hårt på kroppen

Vi har polisanmält detta hur allvarligt ta man på det i lagens ögon att någon sparkar en katt

• Svar på tråden Djurplågeri på katt
  • Norrtjejjen

Ts nej. det är INTE ok sparka din katt, även om den inte var i koppel. Ni hade uppsikt över den och den låg under en buske intill gården eran.
    Djurplågeri JA! Anmäl tycker jag.
    jag läste om en incident om en hundvalp som blev sparkad för karln som spRKADE DEN LILLA 8 VECKORS VALPEN TRODDE HUNDEN GICK TILL ATTACK  MOT HANS SON.  Hunden var inte kopplad men det etyder ju inte att man får misshandla djur. Tyvärr dog valpen =(

• Supertorsk
    molly50 skrev 2013-06-09 21:16:06 följande:

Ja,för hundar gäller det ju redan. Men samma sak borde gälla för katter. Då skulle det kanske inte bli lika mycket bråk kring utekatter.
    Instämmer helt. Koppeltvång samt strikt ansvar för katter är nödvändigt.

Den största fisken i en liten damm
  • Dracarys
    molly50 skrev 2013-06-09 21:16:06 följande:

Ja,för hundar gäller det ju redan. Men samma sak borde gälla för katter. Då skulle det kanske inte bli lika mycket bråk kring utekatter.
    Idioti. Katter fungerar inte i koppel och vi har en lång tradition av katter som utedjur.

Gillar man inte djur kan man gott bosätta sig i stan.

Och det är ALDRIG okej att tortera eller skada djur.
  • Dracarys
    Supertorsk skrev 2013-06-09 21:18:15 följande:
    Instämmer helt. Koppeltvång samt strikt ansvar för katter är nödvändigt.

Nej, det är det inte. Katter är för sjutton inte hundar.
  • Supertorsk
    Dracarys skrev 2013-06-09 21:19:36 följande:
    Idioti. Katter fungerar inte i koppel och vi har en lång tradition av katter som utedjur.

Jag håller helt med dig. Katter har inget att göra i stan.

Den största fisken i en liten damm
  • Dr Mupp
    Ni vet att det finns katthatare i området och ändå släpper ni ut katten. Ja det visar ju verkligen hur mycket ni bryr er om katten.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (kattägare)
    molly50 skrev 2013-06-09 21:12:20 följande:

Jag tycker du borde polisanmäla den där grannen. Det han har gjort sig skyldig till är ju faktiskt djurplågeri.

Vi har polisanmält grannen hoppas polisen tar det på allvar
  • Dracarys
    Supertorsk skrev 2013-06-09 21:21:28 följande:
    Jag håller helt med dig. Katter har inget att göra i stan.

Definitionen på stad kan diskuteras, dock.

Personligen anser jag att täta innerstadsmiljöer är ytterst olämpliga för katter, men att villaområden och lägenhetsområden med gröna ytor är miljöer där man ska kunna ha katt.
    Dr Mupp skrev 2013-06-09 21:21:51 följande:
    Ni vet att det finns katthatare i området och ändå släpper ni ut katten. Ja det visar ju verkligen hur mycket ni bryr er om katten.
    Dr Mupp, tänker du på samma sätt om barn? Att man inte ska släppa ut barnen i områden där det finns barnhatare? Om jag som granne stirrar tillräckligt elakt på dina barn och hotar att sparka dem, håller du dem inne då?
  • Dracarys
    Anonym (kattägare) skrev 2013-06-09 21:24:35 följande:

Vi har polisanmält grannen hoppas polisen tar det på allvar
    Det hoppas jag också! Kattplågare borde spärras in.
  • Dr Mupp
    Dracarys skrev 2013-06-09 21:19:36 följande:

Katter fungerar utmärkt i koppel.

Katter hör inte hemma ute i stan. Gör men det så tycker man uppenbart inte om sitt djur efterosm man utsätter den medvetet för livsfara.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Djurplågeri på katt