• JNike

Sömnmedel barn

Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?

• Svar på tråden Sömnmedel barn
  • sär skriven
    JNike skrev 2013-06-12 12:59:11 följande:
    Jag vill inte 'proppa i han mediciner. Jag undrar fortfarande bara om någon har erfarenhet av det?
    Ja.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • JNike

Ja han är ju svårsövd och vaknat på natten! Och ja man är trött 3-5 tiden på morgonen. Jag är iaf det när man sen ska till arbetet.

• Mixan

Jag ville mest veta ålder eftersom de spelar stor roll. Kanske finns de erfarhet hos folk men i fel ålder än just TS och då spelar de stor roll.

Men 7-8 timmar???

Är de ett problem?? Jag är glad om min son sover 2-3 timmar:-S

• Pandamamma79

Det är vardag för väldigt många familjer. Ni kommer antagligen inte att få något utskrivet för det.
    Frågan är väl i så fall om er son mår bra? Han behöver kanske inte mer sömn?

• KLAJSHUH

Mixan, absolut. Ur den synvinkeln spelar åldern roll.

Sen tycker jag med att 7-8 timmar är bra.. Vår 1 åring ligger på 5-6 timmar i snitt.. Om man slår ihop sömntiden och tar bort uppvaken.

Men som Pandanamnan säger beror det ju på hur barnet mår?

• sär skriven
    KLAJSHUH skrev 2013-06-12 13:15:17 följande:
    Mixan, absolut. Ur den synvinkeln spelar åldern roll.

Sen tycker jag med att 7-8 timmar är bra.. Vår 1 åring ligger på 5-6 timmar i snitt.. Om man slår ihop sömntiden och tar bort uppvaken.

Men som Pandanamnan säger beror det ju på hur barnet mår?
    Precis, och därför är grundproblem viktiga att känna till för att kunna råda. Vi har en ickemedicinsk lösning som fungerar utmärkt på vår son med NPF. Men vissa saker får man bara utskrivet om man har kontakt med BUP eller arbetsterapeut, och andra saker kan man faktiskt köpa själv. Trist med TS attityd bara, känner inte riktigt för att hjälpa.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • JNike

Behöver inte din hjälp heller särskriven för jag ville bara ha svar på min fråga! Som sagt antingen har man provat det på sitt barn och då kan man svara annars kan man låta bli. Behöver inte höra att det är normalt 7-8h, att jag inte ska ge medicin.. Jag frågade bara

Svar på tråden Sömnmedel barn