• JNike

Sömnmedel barn

Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?

• Svar på tråden Sömnmedel barn
  • sär skriven

Ålder, orsak, grundproblem?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mixan
    sär skriven skrev 2013-06-12 12:42:23 följande:
    Ålder, orsak, grundproblem?

Undtar desamma
  • KLAJSHUH

Spelar det nån roll? Frågan är ju om nån har erfarenhet av det. Orsaken har väl inte vi med att göra??

TS: mitt svar är: Nej, har tyvärr ingen erfarenhet av det.

• sär skriven
    KLAJSHUH skrev 2013-06-12 12:49:10 följande:
    Spelar det nån roll? Frågan är ju om nån har erfarenhet av det. Orsaken har väl inte vi med att göra??

TS: mitt svar är: Nej, har tyvärr ingen erfarenhet av det.
    Jo, orsaken har mycket med det att göra. Beroende på olika tillstånd/grundproblem fungerar olika saker. Beroende på ålder är olika preparat mer eller mindre lämpliga.
  • JNike

Nä som skrivet spelar väl det ingen roll. Antingen har man erfarenhet eller inte. Vi har en son som sover 7-8h/natt och det börjar bli extremt jobbigt för oss.

• sär skriven
    JNike skrev 2013-06-12 12:52:23 följande:
    Nä som skrivet spelar väl det ingen roll. Antingen har man erfarenhet eller inte. Vi har en son som sover 7-8h/natt och det börjar bli extremt jobbigt för oss.
    Skit samma då. Erfarenhet har jag, ganska gedigen också, men det beror ju på vilka erfarenheter och vilka svårigheter vi har och har mött. Vilka är starkt kopplade till grundproblematiken och därför högst relevanta i frågan.
  • Vinterankan

Men då får väl en av er vara uppe med sonen på kvällen och den andra gå upp på morgonen. Vår dotter sov 6-8 timmar per natt när hon var sådär att hon sov middag ibland och ibland inte. Man kan väl inte börja proppa i mediciner för att det ska bli lättare om det inte är så att er son uppenbarligen mår dåligt av för lite sömn.

• Furstinna

Om det är för er skull så kanske ni borde se över era rutiner istället. Man ska inte ge barn mediciner i onödan. Barn har olika sömnmönster.

• KLAJSHUH

TS lär väl (om det nu gäller hennes eget barn) förhoppningsvis kontakta en läkare ang ev medicinering. Men man kan ju ändå vilja höra folks erfarenheter av preparatet..

• JNike

Jag vill inte 'proppa i han mediciner. Jag undrar fortfarande bara om någon har erfarenhet av det?

Svar på tråden Sömnmedel barn