Sömnmedel barn
Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?
Någon som har erfarenhet av sömnmedlet theralen (eller annan typ) till småbarn?
=7 till 9 timmar per dag 17/15timmar vaken av 24timmar. Men det e normalt enligt er?
Har ni haft läkarkontakt? Är det något som stör honom?
Nej han har bara inte tid att sova fast han e trött
Oj, måste nog förtydliga lite. Jag menar inte att förringa de problem som föräldrarna kan få av sömnbrist. Jag blir själv livshotande sjuk om jag får för litet sömn. Min poäng är att det inte helt självklart är barnets sömnmönster man ska ändra på när föräldrarna är de som har problem med sömnen.
Det finns ju många olika aspekter och du har inte berättat något mer om er situation, det kanske kan undetlätta för att ge råd. Jag har själv erfarenheter av sömnstörningar, hur det påverkar min vardag och de omkring mig, och av olika typer av sömnmediciner.
Jag har personlig erfarenhet av Theralen och skulle med mina erfarenheter inte rekommendera det till någon, som en reaktion från magen. Dock är jag väldigt dåligt påläst hur det fungerar på barn. Iblnd finns heller inget alternativ att prova.
Om din son har svårt att varva ned och bedöms vara i behov av läkemedel kanske Circadin kan vara ett alternativ?
Ja han har svårt att varva ner och så fort han öppnar ögonen när han vaknar ska han gå upp. Och vi har testat allt för att få han att somna om. Men han ska bara upp. Då är det inget som händer och frukost serverar vi senare så det inte skulle bli en vana att få frukost 4 på morgonen, vi sover i samma rum, han sover i en växasäng men går över till oss inatten. Sen tar det lite tid innan han somnar och så vaknar han
Har inga egna erfarenheter av att ha testat det på barn men jag vet att alla läkare jag pratade med när jag själv fick det för många år sen sa att det var ett milt medel som man brukade ge småbarn så om en läkare bedömer att ni behöver det behöver ju inte moraltanterna här på fl vara så dömande.. Dom har ju förmodligen inte hela bilden klar för sig och jag misstänker att det är ett stort problem i er familj då ni ens börjat fundera i dessa banor.. Jag hoppas det löser sig för er!
Ts. Det här kan enbart en läkare hjälpa dig med svar på. Personligen känner jag Oj....det skulle behövas extrema och otoligt stora problem för att jag skulle ha givit mina små barn sömnmediciner. Detta eftersom det stör och förstör deras normala sömnrytm och kan ge rubbningar i den naturliga insomningen. Det är en liten och utvecklande hjärna....och den behöver få växa och utvecklas ifred från så många kemikalier som möjligt. Men det är min tro.....
Om mina barns sömn och uppvaknande störde mig, så skulle jag kämpa mig igenom det.....och be om avlastning, så jag fick vila ut regelbundet mellan varven. Men jag skulle inte tillföra läkemedel och kemikalier till min lilla.....om det inte förelåg ett mycket extremt och allvarligt läge. Ja det skulle vara om min lilla blev svårt sjuk....inför en stor operation.....eller något annat så extremt.... Men inte till min friska lilla gosse eller tjej.......
Men jag förstår så väl att det kan kännas övermäktigt för er som föräldrar. Jag minns så väl mina vaknätter när barnen var små.........och hur otroligt trött jag var..... Så jag förstår att det är jobbigt för er. Men försök stå ut......
Jag hade aldrig gett ett barn Theralen. Hade det sjalv i en period och fick extremt mycket nasblod som inte slutade pa flera timmar. Hemskt var det.. Och det ar en vanlig biverkning. Kan tillagga att man inte sover en blund av det heller nar man bloder som en stucken gris :P