• Anonym (Ägg)

Ska man koka eller steka ägget för att göra äggvita till marängen?

Tänkte göra maräng o då ska man ha äggvita, när äggen är råa finns det ju bara äggula eller sånt där genomskinligt så alltså måste man tillaga ägget först? Ska man koka eller steka? Ska man bara tillaga det genomskinliga som sen blir äggvita eller ska man tillaga gulan också? Hur får man ut gulan innan man kokar ett ägg? Irriterande att inte kokboken kan vara lite mer detaljerade i sina förklaringar!

• Svar på tråden Ska man koka eller steka ägget för att göra äggvita till marängen?
  • MrsPenn

Seriöst så önskar jag att jag hade lika nära till skrattet som flera av er i tråden. Jag är för blasé numera, avfärdar fejk snabbt och ställer högre krav, det krävs en ståuppkomiker i världsklass för att få mig att rulla runt på golvet av skratt.

Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:15:02 följande:
    Seriöst så önskar jag att jag hade lika nära till skrattet som flera av er i tråden. Jag är för blasé numera, avfärdar fejk snabbt och ställer högre krav, det krävs en ståuppkomiker i världsklass för att få mig att rulla runt på golvet av skratt.
    Ja, visst är livet lättare när man är så svagbegåvad och lättroad (som jag är), man ställer liksom lägre krav då.

Jag har dock aldrig fått uppleva det här med att just rulla runt på golvet av skratt, inte ens när jag såg Eddie Izzard häromsistens. Det gör mig lite ledsen. Han kanske inte höll tillräcklig världsklass dock.

Räkor med ansikten-tråden var knappast fejk. Nidhöggs inlägg utgjorde ett tacksamt humorinslag i vardagen, oväntat då FL-trådar sällan bidrar med humor på det sättet. Humor is based on the element of surprise...
  • taquine
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:15:02 följande:
    Samma här! Känner mig som värsta tråkmånsen som inte ens ids dra på mun för jag tycker det är skittråkigt. och inte roligt någonstans.
    my way or the highway
  • TrendyFarsa
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:10:07 följande:
    Det är väl då man sätter på skägg på påskäggen? Nej förlåt, den var sämre än sämst.
    Eller så ger man sin flickvän ett så kallat Tomteskägg. Kan ju fungera...
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym (anof?)
    taquine skrev 2013-06-13 12:37:12 följande:
    Samma här! Känner mig som värsta tråkmånsen som inte ens ids dra på mun för jag tycker det är skittråkigt. och inte roligt någonstans.
    Varför känner du dig som en tråkmåns när du inte skrattar åt något du tycker är "skittråkigt. och inte roligt någonstans"? Lite motsägelsefullt. Jag skrattar inte heller åt saker jag tycker är tråkiga, och jag känner mig varken tråkig eller rolig för det...
  • MrsPenn

Yay, en själsfrände!

taquine skrev 2013-06-13 12:37:12 följande:
    my way or the highway

• MrsPenn

Eddie är EN utav de komiker i världsklass som jag sett i år, och han är helt underbar, med en smart, ljuvlig och besk och salt humor på samma gång. Jag beklagar att du inte förmår uppfatta hans djup som ståuppare. För mig är han mästerlig. Sett alla hans ståupp-filmer med.

Anonym (anof?) skrev 2013-06-13 12:29:24 följande:
    Ja, visst är livet lättare när man är så svagbegåvad och lättroad (som jag är), man ställer liksom lägre krav då. Jag har dock aldrig fått uppleva det här med att just rulla runt på golvet av skratt, inte ens när jag såg Eddie Izzard häromsistens. Det gör mig lite ledsen. Han kanske inte höll tillräcklig världsklass dock. Räkor med ansikten-tråden var knappast fejk. Nidhöggs inlägg utgjorde ett tacksamt humorinslag i vardagen, oväntat då FL-trådar sällan bidrar med humor på det sättet. Humor is based on the element of surprise...

• Anonym (anof?)
    MrsPenn skrev 2013-06-13 12:51:47 följande:
    Eddie är EN utav de komiker i världsklass som jag sett i år, och han är helt underbar, med en smart, ljuvlig och besk och salt humor på samma gång.

För mig är han mästerlig.
    Agree och agree på det fetade.
    Sett alla hans ståupp-filmer med.
    Jag också.
    Jag beklagar att du inte förmår uppfatta hans djup som ståuppare.
    Come again? Läs om, läs rätt.

• MrsPenn

För mig är tråkmåns-känslan överhängande när man läser alla andra som skakar och frustar och rullar av skratt åt denna TS.

Anonym (anof?) skrev 2013-06-13 12:47:58 följande:
    Varför känner du dig som en tråkmåns när du inte skrattar åt något du tycker är "skittråkigt. och inte roligt någonstans"? Lite motsägelsefullt. Jag skrattar inte heller åt saker jag tycker är tråkiga, och jag känner mig varken tråkig eller rolig för det...

• Anonym (Carro)
    La Lola skrev 2013-06-12 23:23:35 följande:
    Det hoppas jag också!
    Alltså lalolla hur mycket tid spenderar du på FL och kommenterar i alla trådar?? hahaha inget illa menat men varje gång jag googlat något så har ditt namn+kommentar dykt upp i precis varenda tråd. Kan ju inte vara en tillfällighet.. :P 
Svar på tråden Ska man koka eller steka ägget för att göra äggvita till marängen?