• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Smuhlan
    acco skrev 2013-06-20 17:36:18 följande:
    Hej :),

Har följt denna tråden sen start men inte skrivit ngt innan..

Jag väntar mitt första barn om 11 dagar (1 Juli), är nu i v 38+2.. Har som er andra väldigt svårt att sova om nätterna.. Är så trött om dagarna, speciellt de veckorna bonusbarnet på 5år är hemma.. Men nu är det inte långt kvar.. Har så fruktansvärt ont i ländryggen och har haft det sen en vecka tillbaka, har haft foglossning sen v 16 nått och varit sjukskriven sen v 20 för det.. Men det har flyttat sig från höften och sitter mer i blygdbenet.. Men har en sänkt disk i ländryggen och bm sa idag att bebis ligger väldigt långt ner så det är den som ligger och trycker på ryggraden..

Går som en pingvin ;) vill ha ut bebis nuu!

Välkommen till slutspurten och du har så kort tid kvar :) vad härligt avundsjuk jag blir :)... Ja som sagt de sista veckorna är banne mig jobbigast... Fast jag minns med trean att den sista veckan innan han kom (han föddes en månad för tidigt ca) var det som om allt lugnade ner sig och jag var så glad att äntligen må bra... Då kom han hehe... Nu letar jag tecken hela tiden och är till o med orolig att missa om det skulle komma igång för med trean fattade jag inte att jag hade värkar förren det var 2-3 minuter emellan... Haha tokigt...
  • acco

Smuhlan- tack så mycket :)

Va skönt att det lugnade ner sig för dig när det närmade sig :).. När du hade värkar 2-3min emellan och kom in till sjukhuset så tog det inte så lång tid innan han kom eller ? :)
    Förstår att du letar tecken denna gången med då, hehe..
    För mig har det faktiskt lugnat ner sig en massa, förutom värken i bäckenet och ländryggen så känner jag mig ibland inte ens gravid, dvs när magen ligger och vilar på ngt hehe..

• Smuhlan
    acco skrev 2013-06-20 21:18:47 följande:
    Smuhlan- tack så mycket :)

Va skönt att det lugnade ner sig för dig när det närmade sig :).. När du hade värkar 2-3min emellan och kom in till sjukhuset så tog det inte så lång tid innan han kom eller ? :)

Förstår att du letar tecken denna gången med då, hehe..

För mig har det faktiskt lugnat ner sig en massa, förutom värken i bäckenet och ländryggen så känner jag mig ibland inte ens gravid, dvs när magen ligger och vilar på ngt hehe..

Ja alltså från att vi kom till FL till att han var ute tid det ca 2,5 timme (med tvåan tog det 40 minuter)... Så allt är ju relativt hehe men jag tycker det var helt ok :)... Ja jag känner mig mest tung och otymplig och magen är ivägen. Har fortfarande inte vant mig vid att inte kunna sova på mage... Haha
  • acco

Smuhlan- Jösses det va snabba ryck ut :) skönt att inte behöva ligga så länge medvärk !!
    Nej det där med att inte kunna ligga på mage har jag också svårt för, men har inte kunnat / vågat ligga på magen sen v 10 nått :) men jag längtar efter att kunna det igen :))

Trevlig midsommar :)

• Smuhlan
    Ad infinitum skrev 2013-06-21 11:41:52 följande:
    Smuhlan - Har du också bf den 12 juli? =)

Ja precis :)
    acco skrev 2013-06-21 11:55:59 följande:
    Smuhlan- Jösses det va snabba ryck ut :) skönt att inte behöva ligga så länge medvärk !!

Nej det där med att inte kunna ligga på mage har jag också svårt för, men har inte kunnat / vågat ligga på magen sen v 10 nått :) men jag längtar efter att kunna det igen :))

Trevlig midsommar :)

Ja hon hade bråttom.... Till saken hör är att jag i sex dygn innan hade sk pinvärkar så jag fick nog känna på dem ändå hehe...

Trevlig midsommar önskar jag med
  • Smuhlan

Färdknäppade i morse (högst oskönt egentligen men vill ge det en chans få jag aldrig gjort det förr) men känner än så länge inget, mer än att jag tror att bebisen ligger mot en nerv och trycker för det sticker som knivar rakt upp i underlivet... Gjorde det igår med, kände knappt gå för det känns som det skär som knivar...

• mammabettan
    Godisunge skrev 2013-06-20 09:31:20 följande:
    Har börjat fundera mycke på förlossningen och smärtlindring mm. Kan inte säga att jag hade nån perfekt förlossning sist man de har inte bekymrat mig tidigare. Men ju närmare det kommer desto konstigare funderingar blir det, drömmer dessutom om konstiga hallucinationer pga lustgas... Hur går era tankar? Vad har funkat för er som har barn tidigare?
    För mig har förlossningarna varit olika men det som gjorde min andra förlossning otroligt bra var att jag förlitade mig helt på barnmorskorna och deras erfarenhet och kunskap. Jag bad dem vara aktiva och hela tiden se till att allt gick framåt och ville att de skulle vägleda mig med smärtlindring och hur/vad jag skulle göra. De var fantastiska och jag fick den förlossning jag ville ha.

Första gången hade jag en bild av hur jag trodde/ville att det skulle bli och det stämde inte alls överens med verkligheten och alltihop slutade med akut kejsarsnitt. Egentligen är det ju ganska sjukt att man ens försöker att skapa sig en bild av hur något man inte har en aning om hur det kommer bli ska fungera och dessutom ta massa beslut om innan, eller åtminstone tänka igenom vad man har för inställning till... Obestämd

Lycka till och hoppas du möts av bra barnmorskor som kan ge dig en fin upplevelse den här gången!
  • Smuhlan

Har haft såna där onda värkar inatt... Så har knappt sovit alls... Satt på sängkanten och gungade i en timme för det gjorde så ont... Men så avtog allt... Grrr...

Svar på tråden Vecka 37 i morrn