• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Eilem

Hej! Hittade tråden efter ett långt uppehåll på familjeliv och tänkte höra om man får hoppa in? Lite om mig, Är i vecka 37+4 och börjar bli lagomt less. Har haft jobbig foglossning sedan vecka 20 och blodbristanemi (som gjort mig EXTREMT trött) så har fått järn intravenöst i flera veckor nu. Allt detta + en trotsig 2åring har gjort att jag mått dåligt psykiskt en längre tid. Vill nu bara att allt ska bli normalt i kropp och knopp. Försöker locka mannen till att testa färdknäppen men han vill inte att barnet ska komma tidigt då vi är mitt i renoveringen av övervåningen :-P Men än har jag inte gett upp

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-06-25 07:10:43 följande:
    Tarmtömning ska ju vara ett tecken Smuhlan, men vet ej....magen sjunker ju också, så kanske därför blir det lättare? Hoppas att det är på G föstås vi vill INTE gå i övertid

Nä övertid bojkottar vi!!! Alltså jag har mått jätte konstigt idag, magen har varit som i en enda lång sammandragning... Min syster var helt chockad över att den var så hård!!! Varit och gått runt i stan i tre timmar idag... Bebis har varit lugnare än lugnast... Endast långsamma långa rörelser liksom... Har en konstig känsla i kroppen som jag inte kan beskriva...
    Eilem skrev 2013-06-25 07:55:24 följande:
    Hej! Hittade tråden efter ett långt uppehåll på familjeliv och tänkte höra om man får hoppa in? Lite om mig, Är i vecka 37+4 och börjar bli lagomt less. Har haft jobbig foglossning sedan vecka 20 och blodbristanemi (som gjort mig EXTREMT trött) så har fått järn intravenöst i flera veckor nu. Allt detta + en trotsig 2åring har gjort att jag mått dåligt psykiskt en längre tid. Vill nu bara att allt ska bli normalt i kropp och knopp. Försöker locka mannen till att testa färdknäppen men han vill inte att barnet ska komma tidigt då vi är mitt i renoveringen av övervåningen :-P Men än har jag inte gett upp

Välk
  • Smuhlan
    Eilem skrev 2013-06-25 07:55:24 följande:

Välkommen hit!!! (Slant på tangenten och råka skicka för tidigt)... Hoppas du snart också kommer igång och att tvååringen går ur sin trots snart... :)
  • Mamalinda

Hej! Får jag också hoppa in här? Jag är i v36+4 idag. Den senaste veckan har jag sovit skitdåligt. Sover mellan 1 och 4 timmar per natt. Det börjar ta på krafterna! Inatt trodde jag det var på G. Hade såpass onda sammandragningar at det inte gick att ligga kvar i sängen utan jag var tvungen att gå upp och röra mig, men det avtog efter ca 1,5 timme. :( Hoppas nu på att det ska köra igång inatt istället. :)

• Smuhlan
    Mamalinda skrev 2013-06-25 20:15:32 följande:
    Hej! Får jag också hoppa in här? Jag är i v36+4 idag. Den senaste veckan har jag sovit skitdåligt. Sover mellan 1 och 4 timmar per natt. Det börjar ta på krafterna! Inatt trodde jag det var på G. Hade såpass onda sammandragningar at det inte gick att ligga kvar i sängen utan jag var tvungen att gå upp och röra mig, men det avtog efter ca 1,5 timme. :( Hoppas nu på att det ska köra igång inatt istället. :)

Välkommen du med!!! Åå så kul med fler här!!! Ja det där känns igen... Har haft det så i 2 veckor nu... Är i vecka 38 (37+4) nu... Åå va mysigt när vi alla får våra bebisar... Vi måste uppdatera varann hela tiden :)
  • Eilem

Tackar Gårdagen innehöll en massa promenader, gick heela dagen på stan med sonen. På kvällen däckade jag i soffan med värk i hela magen. När jag vaknade senare så trodde jag att det nästan var på G men efter lite gaser så slutade det :-P så får se om dagens promenad till och från VC hjälper lite. Är så less nu, har ont konstant i fogarna och vill bara bli normal. Hoppas för er andra att det inte är länge kvar nu...

• Smuhlan

Natten varit ok för min del... Faktiskt sovit mellan 01 och 06... Börjar känna mig piggare igen... Känns bra iom att man faktiskt ska orka med att föda barn och kroppen behöver energin... Inatt kommer mina föräldrar hem ifrån Turkiet (där de har hus) och det känns skönt eftersom min mamma ska vara med oss på förlossning och min pappa ska agera barnvakt om så behövs... Lugnet kan lägga sig igen så att säga... Idag har jag NOLL molvärk... Allt är som bortblåst...

• Godisunge

Har i 2 nätter fått sova riktigt bra utan varken sammandragningar eller halsbränna och även hittat en ganska bekväm sov ställning, då slår världens sommarförkylning till istället. Så just nu kan bebis få vänta ett par dagar till, kunde ju vara trevligt om man kan andas under förlossningen.

• Smuhlan
    Godisunge skrev 2013-06-26 12:00:16 följande:
    Har i 2 nätter fått sova riktigt bra utan varken sammandragningar eller halsbränna och även hittat en ganska bekväm sov ställning, då slår världens sommarförkylning till istället. Så just nu kan bebis få vänta ett par dagar till, kunde ju vara trevligt om man kan andas under förlossningen.

Typiskt att åka på förkyldning nu... Men jag har hört fler som blivit det veckan innan förlossning... Hoppas du kryar på dig snabbt... Själv känns det som det sipprar vätska ur mig, men det GÖR det inte... Vad är det liksom...
  • Mamalinda
    Godisunge skrev 2013-06-26 12:00:16 följande:

Drygt med förkylning nu i slutet... Jag har nyss blivit av med förkylningen from hell så nu hoppas jag att jag får vara frisk tills det är dax. Krya på dig!
Svar på tråden Vecka 37 i morrn