• Smuhlan

Vecka 37 i morrn

Tjo! Går in i vecka 37 i morgon. Tänkte höra om det är fler som är på "slutspurten" och hur ni har det? Jag väntar mitt fjärde barn och denna graviditet har varit fullkomligt annorlunda jämfört med mina andra. Väntar visserligen barn med en annan man denna gång så det kke bidrar? Hur som helst har denna graviditet varit jobbig med mycket onda SD som påverkat tappen och haft sig, dessutom fick jag operera andra handen pga karpaltunnelsyndrom... Nu... Den senaste veckan har ALLA krämpor och graviditetssymtom försvunnit... Visst jag har ju min gigantiska mage och bebisen rör sig som den ska plus att mina fötter verkar ha börjat samla vatten som sjutton men allt annat är borta... Vet inte hur jag ska tolka det? Såhär har det INTE varit de andra gångerna... Då har jag har förvärkar tills de övergått i riktiga värkar... Hur har ni det? Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 10:40
    Jag har nu kommit så långt så jag är en dag ifrån BF och vet att fler med mig är där. Tycker det är roligt att tråden lever vidare och att fler ansluter sig till oss. ALLA är välkomna att dela med dig och ta del av allas erfarenheter :D Som sagt jag har BF i morgon och hoppas verkligen bebis kommer "i tid" hehe...
  • Svar på tråden Vecka 37 i morrn
  • Selina02

Vecka 39 idag, ingen värk alls, inga känningar iförsig så var det så här med dottern också, inga tecken alls, plötsligt började värkarna och höll på länge, sen kom hon ut.

• Smuhlan
    Selina02 skrev 2013-06-23 13:13:24 följande:
    Vecka 39 idag, ingen värk alls, inga känningar iförsig så var det så här med dottern också, inga tecken alls, plötsligt började värkarna och höll på länge, sen kom hon ut.

Lyllo dig som snart är i mål... Varken min tvåa eller trea föddes efter BF så jag har ju liksom gått o hoppats på att det ska dra igång typ nu... Men ger upp... Väntar ju också på att mina föräldrar ska komma hem från Turkiet så kanske på onsdag att jag slapp se av mer (mamma ska vara med på FL och pappa passa barnen)...

Snart är du i mål :)
  • Selina02

Dottern kom på bf -1, så jag hoppas att det blir några dagar tidigare.....jo det är mål snart men ändå extra segt på nåt sätt :-/

• caaroline

V.38 i fredags, igår började magen att spöka och jag fick spendera mycket tid i badrummet för att göra nummer 2 och blev chockad över att jag inte är hård i magen som jag varit hela graviditeten i stort sätt, har även mensvärk tillofrån men de går att ta sig igenom och smärtan är inte så kraftig. Någon som har en aning om det kanske kan vara på g för mig?

• Smuhlan
    caaroline skrev 2013-06-23 14:01:30 följande:
    V.38 i fredags, igår började magen att spöka och jag fick spendera mycket tid i badrummet för att göra nummer 2 och blev chockad över att jag inte är hård i magen som jag varit hela graviditeten i stort sätt, har även mensvärk tillofrån men de går att ta sig igenom och smärtan är inte så kraftig. Någon som har en aning om det kanske kan vara på g för mig?

Samma här... Har du BF den 12 juli? Min mage är också annorlunda... Det GÅR att gå på toan liksom... Det låter ju som att du har förvärkar som kan påverka tappen eftersom de moler på :) jag önskar mina kunde hålla i sig på natten... Undrar hur jag ska göra för att de inte ska avta om de kommer inatt... Tips?
  • Godisunge

Nu ska här storstädas!!! Svärmor föreslog fönsterputts som bra kur för att få värkar. Med lite tur funkar det, har man otur blir det väl sängliggande resten av veckan pga överansträngning :)

• Smuhlan

BM besök idag... Kändes rätt onödigt men skönt att få veta att bebis mår bra... Mitt hb har sjunkit till 102... Mindre bra... Har sovit 2,5 timme inatt... Ligger nu på soffan och försöker få lite vila... Är helt slut... Varför kan inte värkarna bli regelbundna och starka?! Har sprungit på toan och gjort nr 2 tre gånger under morgonen/förmiddagen...

• Smuhlan

Och fler gånger har det blivit (ursäkta infon)... Men är inte dålig utan såhär normal har jag inte varit under hela graviditeten (har varit som en sten)... Så det är ju skönt på det sättet, men jobbigt att typ bo på toa haha

• Smuhlan

Men nu får det räcka med toa besök... Sprungit två gånger inatt och även nu på morgonen... Det värsta är ju att jag får kramper som om det vore värkar... Kanske det är i kombination med magknip?! Kan jag vara på g?

• Selina02

Tarmtömning ska ju vara ett tecken Smuhlan, men vet ej....magen sjunker ju också, så kanske därför blir det lättare? Hoppas att det är på G föstås vi vill INTE gå i övertid

Svar på tråden Vecka 37 i morrn