hmmm.... Jag känner lite upp UPP UPPPP för den här tråden.... hoppas alla berörda rapporterar in biverkningar! Och inte bara för kopparspiral utan alla andra sorter också.
Ja, vi blir måhända inte gravida, men åandra sidan tycker jag att forskningen skulle kunna ägna sig åt att vidareutveckla "människo-vänliga" preventivmedel...... Eller kanske till en början utföra FAKTISKA studier och uppföljanden på de preventivmedel som redan finns men som hälften blir förgiftade eller deppiga av?
Gud. Den här satans piss-gubb-slem-världen. "Ni kan ta det, ni är ju kvinnor"
Ungefär samma sak som när man har UVI eller PMS och säger det till en man som helt saknar förståelse och bara ger en en blick som "Äh, var inte så pjoskig nu"... undantag om man talar med en man som själv haft UVI (och som får gåshud av blotta minnet...).
Bläh.
Själv praktiserar jag celibat. Ytterst effektivt, alla "bieffekter" är naturliga och finns där redan från början.... livrädd för att förstärka dem... Och vården har man ju ingen tilltro alls till ... Shit man måste slåss för att ta bort och få ett födelsemärke analyserat (som visar alla tecken på att behövas tas bort), för man blir misstrodd som ung kvinna,
-"Nej, den där får du nog betala plastikoperation för"
-"Snälla ta bort den nu, utan bedövning om du vill, jag försökte själv förra månaden men den växte tillbaka..."
USCH. Lite väl mycket rant här. Internet har den effekten på mig.
Egentligen ville jag bara knuffa upp den här tråden. In med anmälningarna bara, vad mer kan vi göra för att få staten/läkemedelsverket (?) att satsa mer på forsking och utveckling kring preventivmedel!!????? förslag eller faktisk info mottages tacksamt!