• Anonym (sandra)

Jävla bonusbarn...

I fem år har jag levt med min sambo å hans två barn.
    Nu vette fan om jag står ut längre..

När vårt andra gemensamma barn var fött fick jag en rejäl utskällning av ena bonusbarnet för att den skulle övningsköra. I min bil, där jag har två barnstolar.
    Det lät ungefär så här, varför i hälvete ska du ha så äckligt många jävla äckliga bebisstol jävlar i biljäveln..

Själv stog jag om förstenad, å pep lite försiktigt, varför kan du inte köra i din bil?
    Nej det kunde man inte för det fanns ingen stereo i den ännu..

Andra bonusbarnet rotar i mina kläder/saker/handväska å allt som kommer framför ögonen!
    Inte nog med det, stölder är något som nu börjar höra till våran vardag.
    När jag till sist tog upp det med deras mamma blev hon så ilsken å talade om att hennes barn minsann inte gör såna saker! (Guds bästa barn...?)

Skulle jag råka laga mat nu så vägrar dom äta.
    Dom får väl för sej det är råttgift i maten..

Å ja!! Jag VET (jävligt) väl att han hade barn förut!!!
    Men vem fan kunde ana att det skulle bli så här?!

Nu är dom här ganska ofta, allt dom pekar på ska dom bara ha.
    Vi har inte penga i överflöd som deras mor tycks tro.
    Om dom inte får det dom pekar på så ringer dom lilla mamma å gnäller..
    Å inget jobb/sommarjobb har dom heller.
    Trots att dom nu är 19 och 16 år..
    Dom ska tydligen leva på pappas pengar tills dom går i pension vid 65år..                             

• Svar på tråden Jävla bonusbarn...
  • sextiotalist

Och var finns pappan?

Självklart är sådant uppträdande inte OK, din bil är din bil, vill man låna den så får man fråga hövligt och bete sig vettigt.
    Självklart ska inte tjejen rota bland dina saker.

• Fånga dagen

Bor barnen med er på heltid? Varför sätter inte pappan ner foten? Detta är ju fullständigt oacceptabelt! Har de aldrig fått nån fostran?

• Ess

Den ungen hade inte kört en millimeter i min bil. Jag har aldrig ens lånat ut min bil till min mans barn, då det inte är min sak.

Bli förbannad och sätt stopp för att dom rör dina grejer. Prata med din man och blir det ingen förändring så är särbos ett bra alternativ.
    Du kan även säga till barnen att tar dom dina grejer så kommer du att anmäla det.
    Det verkar va en rätt flat man du har, 19 åringen behöver inte komma mer om hen inte kan uppföra sig. 

• Knappamamma

Deras far behöver sätta ner foten och vill inte han det så har du tre val, stå ut, bli särbo el separera

• Anonym (sandra)

Flickan kommer varannan helg, pojken lite när som helst.
    Mamman får underhåll för båda!
    Min så kallade karl törs inte säga ifrån ordetnligt så jag ringde själv till mamma å berättade om deras stöldturnéer genom huset.
    Plus den gången övningskörning var på tapeten.
    Senast dom stal så ringde jag mamman å sa,
    Herr mespropp pratar inte med barnen, jag vill inte ha dom här när dom är ensamma, nu i helgens ka vi vara bort ganska mycket så det vore bra om du kunde ha dom hos dej.
    Jaa säger mamman.
    Ringer herr mespropp å (lik förbannat) skickar hit barnen!

Dom har aldrig någonsin fått någon uppfostran.
    När vårt första barn var runt 1år klättrade han upp på bordet å börjar slicka på osthyveln.
    Då såger det 15åriga syskonet, fy fan vad äcklig du är..

Ingen tanke på att en osthyvel är vass å att en 1åring inte förstår det..                   

• Anonym (sandra)

Jag vill så gärna stå ut. Men kommer jag orka?!
    Jag törs nästan inte åka iväg på jobbet för jag litar inte på att mina barn är välbehållna när jag kommer hem..

Särbo finns inte för herr mespropp..
    Separera... Ja tanken finns, å den är stark nu :(    

• Fånga dagen
    Anonym (sandra) skrev 2013-06-16 22:06:11 följande:
    Jag vill så gärna stå ut. Men kommer jag orka?!
    Jag törs nästan inte åka iväg på jobbet för jag litar inte på att mina barn är välbehållna när jag kommer hem..

Särbo finns inte för herr mespropp..
    Separera... Ja tanken finns, å den är stark nu :(    
    Hur i herrans namn har du stått ut och tolererat detta? Inget stöd får du av deras far heller efter vad jag förstår. Jag skulle ha noll respekt för en sån karl! Han är väl som en del föräldrar rädd för sina egna barn. Vågar inte ryta ifrån och tala om vad som gäller av rädsla för att bli impopulär. Det är ju skrämmande!

Jag skulle aldrig kunna leva under sådana förhållanden. Barnens uppförande är ju under all kritik - men värst är din "mespropp" till karl!
  • Knappamamma

Sätt upp de 3 valen för honom istället, för min egen del så hade jag nog inte stått ut så länge som du har

• buffybuffy

Lämna och lev ett bra liv du och ditt barn! kasta inte bort dina år på såna typer! livet är härligt lev livet.

• Lindsey Egot NO1

Köp lås till en garderob ock lås in dina värdesaker där i. Din bil du bestämmer och passar det inte får hans mamma med underhållet betala en stero till bilen. Barnet har ingen som helst rätt att kräva saker från dig. Däremot har du all rätt i världen att kräva regler, rutiner och respekt när de är hemma hos sin pappa. Annars får du ställa kravet att det blir inget umgänge om inte pappan är hemma. Är han på jobbet, ute med kompisar osv får de inte komma.

Svar på tråden Jävla bonusbarn...