• Anonym (sandra)

Jävla bonusbarn...

I fem år har jag levt med min sambo å hans två barn.
    Nu vette fan om jag står ut längre..

När vårt andra gemensamma barn var fött fick jag en rejäl utskällning av ena bonusbarnet för att den skulle övningsköra. I min bil, där jag har två barnstolar.
    Det lät ungefär så här, varför i hälvete ska du ha så äckligt många jävla äckliga bebisstol jävlar i biljäveln..

Själv stog jag om förstenad, å pep lite försiktigt, varför kan du inte köra i din bil?
    Nej det kunde man inte för det fanns ingen stereo i den ännu..

Andra bonusbarnet rotar i mina kläder/saker/handväska å allt som kommer framför ögonen!
    Inte nog med det, stölder är något som nu börjar höra till våran vardag.
    När jag till sist tog upp det med deras mamma blev hon så ilsken å talade om att hennes barn minsann inte gör såna saker! (Guds bästa barn...?)

Skulle jag råka laga mat nu så vägrar dom äta.
    Dom får väl för sej det är råttgift i maten..

Å ja!! Jag VET (jävligt) väl att han hade barn förut!!!
    Men vem fan kunde ana att det skulle bli så här?!

Nu är dom här ganska ofta, allt dom pekar på ska dom bara ha.
    Vi har inte penga i överflöd som deras mor tycks tro.
    Om dom inte får det dom pekar på så ringer dom lilla mamma å gnäller..
    Å inget jobb/sommarjobb har dom heller.
    Trots att dom nu är 19 och 16 år..
    Dom ska tydligen leva på pappas pengar tills dom går i pension vid 65år..                             

• Svar på tråden Jävla bonusbarn...
  • Mineralvatten
    Anonym (sandra) skrev 2013-06-17 21:01:36 följande:
    (jag som startade tråden)

19åringen har tagit studenten för en vecka sen.
    Sitter hemma hos oss och gnäller över att han inte fick något jobb, det var ingen som frågade om han ville..
    Kan ju bero på att ingen vill ha personal som sitter med mobilen framför ögonen hela dagen..

Å denna studenten... Hej å hå för pengar det gick åt där.. Till sist fick jag låna ut av mina egna sparpengar för att kläderna skulle kunna köpas..
    Dessutom säger mamman, att herr mespropp bara måste hålla i skylten åt henne för själv orkar hon inte!
    Där ska herr mespropp stå å göra allt om yttra sej om!
    Jag vägrade gå dit där dom stod.
    Tyvärr ösregnade det så jag å småttingarna satt i bilen å väntade.
    Men trots allt dumt som skett så fick studenten en liten present från mej å de små.
    Som inte föll denne på läppen.. Den var ju alkoholfri...
    Tanken var att studenten å de små skulle ha en liten mysig firar stund tillsammans när denne väl kom till oss för å fira. Men nää... Studenten "råkade" glömma den på lastbilsflaket.

Barnen kommer lite när som helst för den större har en bil, som behöver bensin.. Då åker man hem till pappa å tror han ska plocka fram stora plånkan å ösa ut pengar med en båtskopa.
    Rätt vad det är kommer dom för att de blivit osams med sin mamma å hon mer eller mindre slängt ut dom.
    Men detta har jag satt stopp för.
    Dom är inte välkomna hit så länge herr mespropp inte ä hemma!
    Kors i taket så har den yngre förstått detta.                 
    om den äldtsa har tagit studenten så är ni inte försörjningsskyldiga och han/hon får således betala sin mat när han ska äta hos er.
    varför ska du ta av dina sparpengar för att köpa deras kläder? de får såklart köpa sina egna kläder...har de inget studiebidrag eller?
    naw ingen bensin i tanken....då får man gå/cykla.
  • Mineralvatten
    Anonym (sandra) skrev 2013-06-17 21:01:36 följande:
    (jag som startade tråden)

19åringen har tagit studenten för en vecka sen.
    Sitter hemma hos oss och gnäller över att han inte fick något jobb, det var ingen som frågade om han ville..
    Kan ju bero på att ingen vill ha personal som sitter med mobilen framför ögonen hela dagen..
    eh nä, en arbetsgivare till ha personer som jobbar, inte divor, det kan du hälsa han/hon.
    välkomen till vuxenvärlden lixom ;)
  • Lindsey Egot NO1

Meddela 19 åringen att soc får försörja honom.

• Furstinna

Lever du med mamman till barnen? Eller finns där en pappa?

• Anonym (sandra)

Studenten hade gjort slut på hela sitt sparkonto redan när denne blev 18..
    Mamman har aldrig kunna hålla i pengar så det är nästan ett under att hon hade råd till en studentskylt, å ca 500kr till klädbidraget.
    Herr mespropp la ut ca 2500kr.
    Sen fick jag hjälpa till med 1000kr.
    Det var än det ena än det andra som skulle betalas..

Cykla? Vadå cykla? Hur gör man då? Hur ser en cykel ut?
    Ungefär så beter sej denne gasglada.
    Eller om man ska gå?
    Men hallå för fan vi bor ju ute i skogen, ute i träskmarken!

Vi har ca 4km in till centrum,
    visst det är en jättejobbig backe, men vill man så kan man ta sej upp för den.
    Å det är bra mycke lättare utan syskonvagn å matkassar.

Barnens mamma bor ju nästan i centrum (på annan ort) så dom behöver bara gå ut genom dörren å runt hörnet.

Å i vintras.. Kära nån.. Det var ju så jävla pinsamt bonnigt att bo hos oss för att vi har traktorer.
    Ja vi har den ena traktorn till att ploga snö så du ska kunna ta dej hit med din bil!
    När denne en dag kom gående å gnällde över all snö var det tydligen bra att ha en traktor, som kunde dra lös bilen!
    Själv fick jag skotta lös min bil, gravid i 7-8mån.
    För att jag inte fick igång traktorn.. Eller ens hade någon som kunde sitta i bilen å styra rätt bilen.
    Passageraren som då var 14år orkade ju bara inte gå ur bilen, det var för kallt..
    Hade det inte varit för att jag skulle på ett viktigt möte hade bilen fått stå kvar tills jag fått igång traktorn.  

• Anonym (sandra)

Pappan finns fysiskt. Men inte psykiskt alla gånger..
    Dessutom är han konflikträdd så det bara skriker om det.
    Törs aldrig säga ifrån på skarpen till den 19åriga.
    Daltar nått så kopiöst med den 16åriga..
    Ibland undrar jag om han inte torkar dom i rumpan också..?     

• Mineralvatten

varför lämnar du honom inte då?

• Anonym (oj)

Herregud TS jag beundrar ditt tålamod, och jag trodde inte det fanns nån mesigare än min sambo när det gäller ex och unge, men nu har jag blivit överbevisad

• Anonym (sandra)
    Mineralvatten skrev 2013-06-17 21:22:06 följande:
    varför lämnar du honom inte då?

Jag har börjat undra jag också..
    Men jag har nog stått ut tack vare den familj jag kommer från.
    Att jag kan åka dit med mina barn när allt känns jobbigt.
    Eller åka å hälsa på mina vänner.
    Att jag nästan alltid kunnat åka hemifrån, bort från mitt eget hem för att få lugn å ro!

Men jag är nog hårdhudad å tål ganska mycket.
    Man har ju velat vara snäll också för att inte orsaka bråk.
    Fast det går till en viss gräns..
    Den gränsen sprack med ett brak i helgen.

Deras mamma trodde verkligen hon skulle knäcka mej.
    Det hördes på den yngre en gång.
    När vårt första barn var ca 6mån säger den yngre:
    "nu när fröken surtant ska bo kvar tycker mamma att vi ska inte behöva komma hit varje helg längre, det är bättre om vi kommer varannan å du betalar underhåll till mamma.
    (fröken surtant är bara något jag skrev för att inte nämna några namn)

Mamman har verkligen trott att hon skulle få ut mej ur huset!
    Ska hon knäcka mej, då får hon nog hålla på bra länge!
    Hon blir ju mer knäckt än ett mosat knäckebröd när det inte blir som hon vill :)   
  • Gung Ho
    Anonym (sandra) skrev 2013-06-17 22:08:37 följande:

Jag har börjat undra jag också..
    Men jag har nog stått ut tack vare den familj jag kommer från.
    Att jag kan åka dit med mina barn när allt känns jobbigt.
    Eller åka å hälsa på mina vänner.
    Att jag nästan alltid kunnat åka hemifrån, bort från mitt eget hem för att få lugn å ro!

Men jag är nog hårdhudad å tål ganska mycket.
    Man har ju velat vara snäll också för att inte orsaka bråk.
    Fast det går till en viss gräns..
    Den gränsen sprack med ett brak i helgen.

Deras mamma trodde verkligen hon skulle knäcka mej.
    Det hördes på den yngre en gång.
    När vårt första barn var ca 6mån säger den yngre:
    "nu när fröken surtant ska bo kvar tycker mamma att vi ska inte behöva komma hit varje helg längre, det är bättre om vi kommer varannan å du betalar underhåll till mamma.
    (fröken surtant är bara något jag skrev för att inte nämna några namn)

Mamman har verkligen trott att hon skulle få ut mej ur huset!
    Ska hon knäcka mej, då får hon nog hålla på bra länge!
    Hon blir ju mer knäckt än ett mosat knäckebröd när det inte blir som hon vill :)   
    Du lurar dig själv genom att bli indragen i spelet.

Skit i vad hon tycker. När du skapat ett nytt liv någon annanstans, kanske med en vettig man, så spelar det väl ingen roll vad hon sitter och tycker. Bryr du dig om vad hon tycker har hon ju redan vunnit då du låter henne styra ditt liv.
    Om de du beskriver är sant skulle jag inte stanna en sekund längre än vad det tog att se till att få med sig så mycket man kunde därifrån (enligt gängse regler). Tänk på all lycklig tid du missar för att du sitter och håller ut i det där skitförhållandet...
    Din sambo/man har troligen missat tåget gällande att få ordning på barnen. Visst de är odrägliga, men det är ju deras föräldrars fel dvs också din mans. Nu är det nog för sent.

Vad ser du hos en man som du upprepat kallar mespropp (eller vad det var)? Varför vill man vara tillsammans med någon som man ser som en mes??

Du slösar bort ditt liv genom att låta dem diktera det!       
Svar på tråden Jävla bonusbarn...