• Anonym (sandra)

Jävla bonusbarn...

I fem år har jag levt med min sambo å hans två barn.
    Nu vette fan om jag står ut längre..

När vårt andra gemensamma barn var fött fick jag en rejäl utskällning av ena bonusbarnet för att den skulle övningsköra. I min bil, där jag har två barnstolar.
    Det lät ungefär så här, varför i hälvete ska du ha så äckligt många jävla äckliga bebisstol jävlar i biljäveln..

Själv stog jag om förstenad, å pep lite försiktigt, varför kan du inte köra i din bil?
    Nej det kunde man inte för det fanns ingen stereo i den ännu..

Andra bonusbarnet rotar i mina kläder/saker/handväska å allt som kommer framför ögonen!
    Inte nog med det, stölder är något som nu börjar höra till våran vardag.
    När jag till sist tog upp det med deras mamma blev hon så ilsken å talade om att hennes barn minsann inte gör såna saker! (Guds bästa barn...?)

Skulle jag råka laga mat nu så vägrar dom äta.
    Dom får väl för sej det är råttgift i maten..

Å ja!! Jag VET (jävligt) väl att han hade barn förut!!!
    Men vem fan kunde ana att det skulle bli så här?!

Nu är dom här ganska ofta, allt dom pekar på ska dom bara ha.
    Vi har inte penga i överflöd som deras mor tycks tro.
    Om dom inte får det dom pekar på så ringer dom lilla mamma å gnäller..
    Å inget jobb/sommarjobb har dom heller.
    Trots att dom nu är 19 och 16 år..
    Dom ska tydligen leva på pappas pengar tills dom går i pension vid 65år..                             

• Svar på tråden Jävla bonusbarn...
  • Fånga dagen
    Anonym (Mespropp) skrev 2013-06-17 11:54:36 följande:

Men när det gäller barnens språk så tycker jag att ts också använder sig av många svärord och nedlåtande tillmälen, tex rubriken " jävla bonusbarn" och om hennes man "herr mespropp". Det gör att jag inte tycker det .r märkligt att barnen använder sig av liknande vokabulär.
    Jag har också reagerat på det. Nu vet man ju inte om TS endast använder dessa ord i skrift av ren frustration över situationen eller i sitt vardagliga tal?
  • Ess
    sandra8611 skrev 2013-06-17 10:37:05 följande:
    (Jag som startat tråden)
    Jag ringer till mamman å berättar min version av vad som händer här i huset för barnen drar deras version, Som inte är sann..
    Pappa mespropp är konflikträdd å törs inte yttra sej värst mycket.
    Barnen kör rakt över pappan, mamman har honom runt sitt lillfinger..

Jag vet inte hur många gånger jag försökt prata med dom alla på en gång, en åt gången eller bara barnen.
    Det funkar över dagen. Nästa dag har dom "glömt" vad som sades..

Pappan säger många gånger, men du måste ju också kunna ta konflikter å prata med dom.
    Ja visst ska jag det, men när det inte hjälper då?!
    Till å med socialen kommer hit titt som tätt å pratar med oss om hur jag behandlar barnen!
    Det har gått så långt att jag inte tvättar åt dom, frågar inte vad dom vill ha till mat, duger inte maten får dom vara utan eller fixa egen.
    Men då säger mamman, dom är för smååååå(!!!!) för att göra egen mat..
    Herre gud! 16 å 19 år å är för småååååå?!?!?!??!
    I den åldern ska man väl ändå kunna göra makaroner, korv, köttbullar, lite mos eller koka någon potatis själv?
    Eller är det jag som har fel..? Ibland börjar jag undra..                 
    Lev som om dom är inneboende, dom är gamla nog att ta ansvar för sig och sitt. Dina saker är just DINA, och inget du ska låna ut åt dem.
    Om soc kommer till dig och ska diskutera barnen fler gånger så säg nej och hänvisa dem till föräldrarna. Den ena är vuxen och den andra är inte ditt ansvar. 
    Gör mat åt dig själv och sköt ditt och strunta i dem. 
  • sandra8611

Jag använder Herr Mespropp här i mitt skrivande för att inte nämna några namn.
    Rubriken jävla bonusbarn var bara en ren frustration som jag bär inom mej å som behövde ut.
    Utan att dom hör det från mej.

När jag väl blir arg å ryter i säger jag inga groteskt ord, då säger jag alltid, "dessa ungarna dina"
    Men i vårt språk använder jag å mesproppen inte vilka ord som helst.

Personen från socialen sa en gång till mej; samhället förändras, det blir mycket råare attityder å då får man helt enkelt stå ut med att ungdomar säger väldigt fula ord, så som könsord å svär mycket.

Betyder det att jag ska acceptera att dom använder såna ord mot mej å mina barn?!
    I så fall får jag nog börja tänka om... Jag skulle aldrig acceptera att mina barn går å säger fula ord mot någon annan.

Jag vet att jag skrivit fula ord här, men jag har skrivit i ilskan tillstånd å kände att bägaren rann över nu i helgen,
    efter ännu ett storbråk om vem som snor pengar.

Det känns skönt att skriva av sej lite ilska.
    Några förstår mej, å några gör det kanske inte.
    Men tack ändå för era kommentarer!
    Det gör mej lite lugnare å samtidigt lite starkare att orka stå ut ett tag till.
    Eller kanske att orka ta kraft till mej att bli särbo/ensamstående..?      

• ica
    Fånga dagen skrev 2013-06-17 01:10:30 följande:
    Jag tycker att det här låter helt sanslöst! Känner du dig inte sviken av din man som har tillåtit detta? Som inte har agerat utan låtit barnen behandla dig så respektlöst? Med den flatheten från föräldrarna så är det ju inte konstigt att barnen är som de är.
    Ja, det är inte barnen som är problemet utan deras föräldrar. Och framförallt pappan.
  • Lindsey Egot NO1

Du skrev någonstans att han inte accepterade att ni skulle leva som särbo men du ska finna dig i att leva som du gör nu. Nä vill han inte leva som särbo tycker jag han kan leva som singel och sedan får du vara väldigt reserverad mot hur ditt barn mår när barnet har umgänge så barnet inte far illa.

• Anonym (Jo)
    sandra8611 skrev 2013-06-17 10:37:05 följande:
    (Jag som startat tråden)
    Jag ringer till mamman å berättar min version av vad som händer här i huset för barnen drar deras version, Som inte är sann..
    Pappa mespropp är konflikträdd å törs inte yttra sej värst mycket.
    Barnen kör rakt över pappan, mamman har honom runt sitt lillfinger..

Jag vet inte hur många gånger jag försökt prata med dom alla på en gång, en åt gången eller bara barnen.
    Det funkar över dagen. Nästa dag har dom "glömt" vad som sades..

Pappan säger många gånger, men du måste ju också kunna ta konflikter å prata med dom.
    Ja visst ska jag det, men när det inte hjälper då?!
    Till å med socialen kommer hit titt som tätt å pratar med oss om hur jag behandlar barnen!
    Det har gått så långt att jag inte tvättar åt dom, frågar inte vad dom vill ha till mat, duger inte maten får dom vara utan eller fixa egen.
    Men då säger mamman, dom är för smååååå(!!!!) för att göra egen mat..
    Herre gud! 16 å 19 år å är för småååååå?!?!?!??!
    I den åldern ska man väl ändå kunna göra makaroner, korv, köttbullar, lite mos eller koka någon potatis själv?
    Eller är det jag som har fel..? Ibland börjar jag undra..                 

Om allt är så dåligt hos er kan de flytta till sin mamma  och är barnen så gamla som nitton och sexton skulle jag verkligen skita i om de gillar maten som bjuds, de kan ta en macka eller helt enkelt flytta till sin mamma.. Sätt ner foten och säg stopp nu! Dina barn kommer att ta efter. äg stopp ordentligt eller flytta. Ingen blir lycklig i erat hushåll om detta forsätter..Lycka till
  • Mineralvatten

oooookej.

nr 1) övningssköra är något man får göra i någons bil efter att man VÄNLIGT frågat om lov. gör man inte det så blir det ingen övningsskörning.

nr 2) Vill man låna någons bil så frågar man VÄNLIGT om man får låna den och man tankar givetvis upp för det man kört.

nr 3) saker man vill ha köper man för sitt studiebidrag, punkt.

nr 4) man tar givetvis hand om sin del av hushållsysslorna...som man givetvis har när man är så pass gammal.

nr 5) har 19-åringen tagit studenten? om så är fallet så är ni inte försörjningsskyldiga och de får då betala för sig givetvis.

nr 6) kan man inte bete sig som folk så är man på sitt rum och givetvis så ber man om ursäkt om man beter sig illa och gör det inte igen.

nr 7) Om man snor saker av andra så tillåts man inte ha tillgång till dennes utrymme, lås dörren in till er. sök igenom väskor, fickor och barnens rum.

nr 8) Duger inte den mat som serveras så får man vara utan mat, punkt. ni är ingen restaurang.

nr 9) de kan gott ha varsin matdag i veckan MINST.

nr 10) 19 åringen kan gott sköta sin egen tvätt osv också.

• Mineralvatten

flytta därifrån, jag hade aldrig stått ut.
    och vaddå kommer lite när som helst? jaha...

• Mineralvatten

för små för att göra mat whaaaat?
    När man är myndig så ska man kunna sköta ett hem...man ska veta hur man lagar mat, städar, tvättar, gör en hushållsbudget, vad som är rimligt att lägga på varje post i budgeten osv.
    när man är 18 så är man myndig och man ska då vara redo att lämna boet.

jag hade polisnamält stölderna VARJE GÅNG, de är straffmyndiga.

• Anonym (sandra)

(jag som startade tråden)

19åringen har tagit studenten för en vecka sen.
    Sitter hemma hos oss och gnäller över att han inte fick något jobb, det var ingen som frågade om han ville..
    Kan ju bero på att ingen vill ha personal som sitter med mobilen framför ögonen hela dagen..

Å denna studenten... Hej å hå för pengar det gick åt där.. Till sist fick jag låna ut av mina egna sparpengar för att kläderna skulle kunna köpas..
    Dessutom säger mamman, att herr mespropp bara måste hålla i skylten åt henne för själv orkar hon inte!
    Där ska herr mespropp stå å göra allt om yttra sej om!
    Jag vägrade gå dit där dom stod.
    Tyvärr ösregnade det så jag å småttingarna satt i bilen å väntade.
    Men trots allt dumt som skett så fick studenten en liten present från mej å de små.
    Som inte föll denne på läppen.. Den var ju alkoholfri...
    Tanken var att studenten å de små skulle ha en liten mysig firar stund tillsammans när denne väl kom till oss för å fira. Men nää... Studenten "råkade" glömma den på lastbilsflaket.

Barnen kommer lite när som helst för den större har en bil, som behöver bensin.. Då åker man hem till pappa å tror han ska plocka fram stora plånkan å ösa ut pengar med en båtskopa.
    Rätt vad det är kommer dom för att de blivit osams med sin mamma å hon mer eller mindre slängt ut dom.
    Men detta har jag satt stopp för.
    Dom är inte välkomna hit så länge herr mespropp inte ä hemma!
    Kors i taket så har den yngre förstått detta.                 

Svar på tråden Jävla bonusbarn...