• Anonym (sandra)

Jävla bonusbarn...

I fem år har jag levt med min sambo å hans två barn.
    Nu vette fan om jag står ut längre..

När vårt andra gemensamma barn var fött fick jag en rejäl utskällning av ena bonusbarnet för att den skulle övningsköra. I min bil, där jag har två barnstolar.
    Det lät ungefär så här, varför i hälvete ska du ha så äckligt många jävla äckliga bebisstol jävlar i biljäveln..

Själv stog jag om förstenad, å pep lite försiktigt, varför kan du inte köra i din bil?
    Nej det kunde man inte för det fanns ingen stereo i den ännu..

Andra bonusbarnet rotar i mina kläder/saker/handväska å allt som kommer framför ögonen!
    Inte nog med det, stölder är något som nu börjar höra till våran vardag.
    När jag till sist tog upp det med deras mamma blev hon så ilsken å talade om att hennes barn minsann inte gör såna saker! (Guds bästa barn...?)

Skulle jag råka laga mat nu så vägrar dom äta.
    Dom får väl för sej det är råttgift i maten..

Å ja!! Jag VET (jävligt) väl att han hade barn förut!!!
    Men vem fan kunde ana att det skulle bli så här?!

Nu är dom här ganska ofta, allt dom pekar på ska dom bara ha.
    Vi har inte penga i överflöd som deras mor tycks tro.
    Om dom inte får det dom pekar på så ringer dom lilla mamma å gnäller..
    Å inget jobb/sommarjobb har dom heller.
    Trots att dom nu är 19 och 16 år..
    Dom ska tydligen leva på pappas pengar tills dom går i pension vid 65år..                             

• Svar på tråden Jävla bonusbarn...
  • Lindsey Egot NO1

Tänk på att så som han uppfostrar sina stora barn kommer han uppfostra dina barn.

• Anonym (sandra)
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-06-17 22:28:58 följande:
    Tänk på att så som han uppfostrar sina stora barn kommer han uppfostra dina barn.

Nu fick jag verkligen en tankeställare.... Obestämd

Tanken på att leva särbo finns. Tanken på att leva ensamstående är starkast!
    Det låter säkert dumt, men det är inte så bara att flytta..
    Jag har ett jobb som jag fått pendla till, 10mil enkel väg.
    Det känns som det är just det som gör det svårast att flytta.

Jag ska verkligen tänka igenom saken en gång till!!

Tack för era kommentarer!! :)

• Anonym (farmor)
    Anonym (sandra) skrev 2013-06-16 21:44:35 följande:

I fem år har jag levt med min sambo å hans två barn.
    Nu vette fan om jag står ut längre..

När vårt andra gemensamma barn var fött fick jag en rejäl utskällning av ena bonusbarnet för att den skulle övningsköra. I min bil, där jag har två barnstolar.
    Det lät ungefär så här, varför i hälvete ska du ha så äckligt många jävla äckliga bebisstol jävlar i biljäveln..

Själv stog jag om förstenad, å pep lite försiktigt, varför kan du inte köra i din bil?
    Nej det kunde man inte för det fanns ingen stereo i den ännu..

Andra bonusbarnet rotar i mina kläder/saker/handväska å allt som kommer framför ögonen!
    Inte nog med det, stölder är något som nu börjar höra till våran vardag.
    När jag till sist tog upp det med deras mamma blev hon så ilsken å talade om att hennes barn minsann inte gör såna saker! (Guds bästa barn...?)

Skulle jag råka laga mat nu så vägrar dom äta.
    Dom får väl för sej det är råttgift i maten..

Å ja!! Jag VET (jävligt) väl att han hade barn förut!!!
    Men vem fan kunde ana att det skulle bli så här?!

Nu är dom här ganska ofta, allt dom pekar på ska dom bara ha.
    Vi har inte penga i överflöd som deras mor tycks tro.
    Om dom inte får det dom pekar på så ringer dom lilla mamma å gnäller..
    Å inget jobb/sommarjobb har dom heller.
    Trots att dom nu är 19 och 16 år..
    Dom ska tydligen leva på pappas pengar tills dom går i pension vid 65år..                             

Varför tar du på dig pappas bekymmer och anklagar barnen för de deras föräldrar är ansvariga för? Lägg ansvaret där dete hör hemma!!
  • Anonym (lämnade)

Jag känner så väl igen mig i TS situation. För min del slutade det i skilsmässa vilket jag idag är glad för, jag mår så mycket bättre nu!

Jag hade också en mespropp till make och ett styvbarn i tonåren. Ett barn som jag varit delaktig i sedan hen var 3 år. Ett barn som jag gjort allt för tills dess att det flyttade hem till sin mamma vid 10 års ålder. När barnet flyttade tillbaka till oss på heltid när hen var 12 år började det sakta men säkert förstöra hela vår tillvaro. Idag är barnet snart 16 år och röker, dricker och är välkänd hos polisen. Jag bara väntar på dagen då jag får höra att hen ska få barn också... eller hamnar på ungdomsvårdsanstalt. Mesproppen har helt enkelt ingen kontroll alls och nu har han dessutom en ny kvinna med barn som han ägnar all tid åt. Därmed blir sextonåringen helt lämnad åt sitt öde då mamman inte finns med i bilden. Våra gemensamma barn har tur att de i alla fall har mig kvar.

Tonåringar kan vara pest och pina, men oftast ligger felet hos föräldern/föräldrarna... det är de som måste ta sig i kragen och göra något åt situationen.

• SupersurasunkSara

TS, varför bry dig om ifall bonusbarnens mamma tycker att hon vinner om du lämnar karln? Du behöver ju inte umgås med henne.
    Och, du kan ju alltid skicka ett litet brev till henne där du beklagar att hon (och pappan) inte lyckats uppfostra ett par dugliga samhällsmedborgare men att om det någonsin blir en tävling i att vara parasit så står nog båda hennes barn överst på prispallen. Du själv går vidare mot ett lyckligt liv utan utsugare.

Om inte annat så kanske det känns skönt att skriva ner precis vad du tycker och tänker, man måste ju inte posta

• Anonym (I know!)

Hade jag vetat det jag vet idag hade jag garanterat krävt särboskap!

Nu älskar jag min man och står ut vid de få tillfällen det är umgänge, men blir det värre än så här, ja då kommer jag kräva särboskap alt ta ut skilsmässa.
    Om jag sen vill träffa någon ska det vara någon med stora barn, helst utflyttade eller någon utan som inte vill ha heller.

• Anonym (Mespropp)
    SupersurasunkSara skrev 2013-06-19 09:54:50 följande:
    TS, varför bry dig om ifall bonusbarnens mamma tycker att hon vinner om du lämnar karln? Du behöver ju inte umgås med henne.
    Och, du kan ju alltid skicka ett litet brev till henne där du beklagar att hon (och pappan) inte lyckats uppfostra ett par dugliga samhällsmedborgare men att om det någonsin blir en tävling i att vara parasit så står nog båda hennes barn överst på prispallen. Du själv går vidare mot ett lyckligt liv utan utsugare.

Om inte annat så kanske det känns skönt att skriva ner precis vad du tycker och tänker, man måste ju inte posta
    Jag tror att ts har denna tråd att skriva av sig i för som du säger är det klokt att skriva av sig sin frustration istället för att låta den gå ut över människor. Däremot hoppas jag verkligen att ts inte skickar ett brev till mamman och beklagar att barnen inte är dugliga samhällsmedborgare för jag vet att jag i 16-19-årsåldern som barn hade gått bananas på styvmamman om min mor fått ett sådant brev om mig och mitt syskon.

Det kommer nog att bli dugliga samhällsmedborgare av dessa barn också.

Själva kärnan till problemet verkar ju vara att ts anser att hennes man inte tar sitt ansvar när det gäller bonusbarnens uppfostran så det är nog där som svaret på hennes problem ligger.

Diskutera med herr mespropp och försök få honom att inse allvaret och hur dåligt du mår. Kommunen brukar kunna ställa upp med familjerådgivning i ett sånt här läge så att ni får stöd i att få igång ett bra och konstruktivt samtal. 
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Mespropp) skrev 2013-06-19 10:05:16 följande:
    Jag tror att ts har denna tråd att skriva av sig i för som du säger är det klokt att skriva av sig sin frustration istället för att låta den gå ut över människor. Däremot hoppas jag verkligen att ts inte skickar ett brev till mamman och beklagar att barnen inte är dugliga samhällsmedborgare för jag vet att jag i 16-19-årsåldern som barn hade gått bananas på styvmamman om min mor fått ett sådant brev om mig och mitt syskon.

Det kommer nog att bli dugliga samhällsmedborgare av dessa barn också.

Själva kärnan till problemet verkar ju vara att ts anser att hennes man inte tar sitt ansvar när det gäller bonusbarnens uppfostran så det är nog där som svaret på hennes problem ligger.

Diskutera med herr mespropp och försök få honom att inse allvaret och hur dåligt du mår. Kommunen brukar kunna ställa upp med familjerådgivning i ett sånt här läge så att ni får stöd i att få igång ett bra och konstruktivt samtal. 
    Fast om barnen blir bananas är ju inte TS bekymmer om hon väljer att avsluta förhållandet med karln. De är ju inte hennes så hon slipper dem ju.
  • Anonym (Mespropp)
    SupersurasunkSara skrev 2013-06-19 10:24:48 följande:
    Fast om barnen blir bananas är ju inte TS bekymmer om hon väljer att avsluta förhållandet med karln. De är ju inte hennes så hon slipper dem ju.
    Nej, men om hon väljer att avsluta förhållandet så är det väl knappast någon mening med att skriva ett sådant brev heller? Det är ju som att kasta skulden för att förhållandet tagit slut på bonusbarnen. Och varför skulle man vilja göra det? De vuxnas relation är inte bonusbarnens ansvar. Så nej, jag tycker det vore ännu mer fruktansvärt att skicka ett sådant brev i samband med att relationen avslutas. 
  • Lindsey Egot NO1

Har ni bara barnen VH så kan ju du kanske åka till dina föräldrar om du har en god relation till dom och bo där så får han ta hand om alla barnen själv. Jag tror han måste få ta ansvaret själv och inte ha dig hemma som han kan ha som backup.

Svar på tråden Jävla bonusbarn...