• Azusephre

Slipper omskurna flensost?

Kan man få flensost även om man är omskuren?

• Svar på tråden Slipper omskurna flensost?
  • Kebabben
    Anonym (Nej) skrev 2013-06-27 21:59:00 följande:

Ja hos dig ja. För att du gjort en medicinskt betingad omskärelse.
    Ja, så kanske det heter.
  • Pissenisse
    Kebabben skrev 2013-06-27 21:59:26 följande:

För att förtydliga: Det finns kanske inte så mycket hud kvar som du tänker dig, men det är iallefall en liten kant som ligger över ollonet som endast är där när penisen är helt slak. Såfort den endast har lite stånd så ligger huden inte mot längre.  
    Ja fast så ser ju inte vanligtvis omskurna snoppar ut, det finns inte en tillstymmelse till lös hud då även om den är fullkomligt slak.
  • skoladan

Ja , det slipper dom.  En rituell omskärelse lämnar absolut ingen förhud kvar, inget kan fastna. Det blir som att tvätta av en arm, eller vad jag ska likna det vid.

• Anonym (Nej)
    Kebabben skrev 2013-06-27 21:59:26 följande:
    För att förtydliga: Det finns kanske inte så mycket hud kvar som du tänker dig, men det är iallefall en liten kant som ligger över ollonet som endast är där när penisen är helt slak. Såfort den endast har lite stånd så ligger huden inte mot längre.  

Och så ser det intr ut på någon som blivit omskuren av kulturella skäl. Då är hela huden tvärborta och ollinet är totalt exponerat även om penisen är slak.
  • Larsgubben

Skötte min intimhygien noggrant före omskärelsen och hade ändå flensost. Samma noggranna intimhygien som omskuren, ingen flensost. Tror inte att det förekommer, iallafall inte vanligt bland omskurna.

• Anonym (Varför)
    Larsgubben skrev 2013-07-04 00:36:25 följande:
    Skötte min intimhygien noggrant före omskärelsen och hade ändå flensost. Samma noggranna intimhygien som omskuren, ingen flensost. Tror inte att det förekommer, iallafall inte vanligt bland omskurna.

Får man fråga varför du är omskuren nu?
  • Digestive

Eftersom "flensost" uppstår för att reglera PH-värdet på området så vore det olyckligt om funktionen inte återfanns hos omskurna - men det gör den säkerligen.

• Anonym

Är omskuren och har aldrig haft flänsost.
    Så enkelt är det! 

• Haskel

Att INTE ha flensost, betyder inte att man är ren/hygienisk. Flensost är inte heller "smuts", utan snarare ett tecken på att ph-balansen är fel, beroende på bakterier (liknande en flytning hos en kvinna). En omskuren man blir lättare utsatt för smuts, dock har inte bakterier samma förutsättningar att växa, på en bar öppen yta. Det betyder dock inte att en omskuren penis alltid är ren och steril. Jag kan till och med tänka mig att den många gånger är "smutsigare", då det inte syns att det är dags att tvätta den. Dock behöver inget könsorgan tvättas mer än en gång om dagen, med ljummet vatten. Förutsatt att det inte utsatts för någon direkt smuts.

• Digestive
    Larsgubben skrev 2013-07-04 00:36:25 följande:

Om man överdriver sin hygien så svarar kroppen akut med producera mycket "flensost" och till den grad att det oftast blir synligt (en akut kroppsrespons på en alarmerande PH-rubbning). Vice versa, när hygienen inte sköts, så kan "flensost" samla på sig till den grad att den blir synlig. Det produceras "flensost" hela tiden på ett ollon - precis som flytningar i en kvinnas vagina så har det en väldigt nyttig kroppsfunktion och vi hade haft ollon torra som russin och omfattande svampinfektioner utan den.
Svar på tråden Slipper omskurna flensost?