Slipper omskurna flensost?
Kan man få flensost även om man är omskuren?
Kan man få flensost även om man är omskuren?
Ja , det slipper dom. En rituell omskärelse lämnar absolut ingen förhud kvar, inget kan fastna. Det blir som att tvätta av en arm, eller vad jag ska likna det vid.
Skötte min intimhygien noggrant före omskärelsen och hade ändå flensost. Samma noggranna intimhygien som omskuren, ingen flensost. Tror inte att det förekommer, iallafall inte vanligt bland omskurna.
Eftersom "flensost" uppstår för att reglera PH-värdet på området så vore det olyckligt om funktionen inte återfanns hos omskurna - men det gör den säkerligen.
Är omskuren och har aldrig haft flänsost.
Så enkelt är det!
Att INTE ha flensost, betyder inte att man är ren/hygienisk. Flensost är inte heller "smuts", utan snarare ett tecken på att ph-balansen är fel, beroende på bakterier (liknande en flytning hos en kvinna). En omskuren man blir lättare utsatt för smuts, dock har inte bakterier samma förutsättningar att växa, på en bar öppen yta. Det betyder dock inte att en omskuren penis alltid är ren och steril. Jag kan till och med tänka mig att den många gånger är "smutsigare", då det inte syns att det är dags att tvätta den. Dock behöver inget könsorgan tvättas mer än en gång om dagen, med ljummet vatten. Förutsatt att det inte utsatts för någon direkt smuts.
Skötte min intimhygien noggrant före omskärelsen och hade ändå flensost. Samma noggranna intimhygien som omskuren, ingen flensost. Tror inte att det förekommer, iallafall inte vanligt bland omskurna.