• Azusephre

Slipper omskurna flensost?

Kan man få flensost även om man är omskuren?

• Svar på tråden Slipper omskurna flensost?
  • Larsgubben
    Digestive skrev 2013-07-04 13:13:23 följande:
    Om man överdriver sin hygien så svarar kroppen akut med producera mycket "flensost" och till den grad att det oftast blir synligt (en akut kroppsrespons på en alarmerande PH-rubbning). Vice versa, när hygienen inte sköts, så kan "flensost" samla på sig till den grad att den blir synlig. Det produceras "flensost" hela tiden på ett ollon - precis som flytningar i en kvinnas vagina så har det en väldigt nyttig kroppsfunktion och vi hade haft ollon torra som russin och omfattande svampinfektioner utan den.

Jag överdrev nog inte hygienskötseln då och inte nu heller, men konstaterar att jag hade flensost då och ingen flensost alls som omskuren.
  • Digestive
    Larsgubben skrev 2013-07-13 21:08:35 följande:

Jag överdrev nog inte hygienskötseln då och inte nu heller, men konstaterar att jag hade flensost då och ingen flensost alls som omskuren.
    Ait! Solig Som andra skrev så kan jag tänka mig att den öppna ytan gör att det stannar kvar särskilt länge. 
  • Larsgubben
    Digestive skrev 2013-07-13 22:26:55 följande:
    Ait!  Som andra skrev så kan jag tänka mig att den öppna ytan gör att det stannar kvar särskilt länge. 

Hur menar du? Osten finns inte.
  • Azusephre

Oj! Vad många svar jag fick :) Så det är alltså så att om man är omskuren som spädbarn så uppstår inte flensosten, men om man skär om sig av medicinska skäl i vuxen ålder så kan den fortfarande uppstå?

• Anonym (Brago)

Kom att tänka på mannen som ville ha ett bra och enkelt namn till sin ostaffär i Flen.

• Azusephre
    Anonym (Brago) skrev 2013-07-14 13:10:44 följande:
    Kom att tänka på mannen som ville ha ett bra och enkelt namn till sin ostaffär i Flen.
    Haha!
  • Digestive
    Larsgubben skrev 2013-07-14 12:56:00 följande:

Hur menar du? Osten finns inte.
    Självklart finns den. Tar vi bort den produktionen så förställs PH-värdet på ollonet helt och hållet (med exempelvis omfattande svampinfektioner som resultat, med mera). Du resonerar som om vi inte skulle ha kvar talg i skalpen om vi rakade bort håret.

Att något inte syns betyder inte att det ej finns där och jag tror att du har missuppfattat någonting som verkar tro att "flensost" handlar om något on som man inte vill ha. Det vill man ha, i allra högsta grad. Man vill dock inte ha synligt mycket "flensost" - då det såklart vore ohygieniskt men också för att även det tyder på en obalans i PH-värdet.
  • Larsgubben
    Digestive skrev 2013-07-15 14:23:44 följande:
    Självklart finns den. Tar vi bort den produktionen så förställs PH-värdet på ollonet helt och hållet (med exempelvis omfattande svampinfektioner som resultat, med mera). Du resonerar som om vi inte skulle ha kvar talg i skalpen om vi rakade bort håret.

Att något inte syns betyder inte att det ej finns där och jag tror att du har missuppfattat någonting som verkar tro att "flensost" handlar om något on som man inte vill ha. Det vill man ha, i allra högsta grad. Man vill dock inte ha synligt mycket "flensost" - då det såklart vore ohygieniskt men också för att även det tyder på en obalans i PH-värdet.

Den synliga åsyftades, inget annat.
  • MrNjetski

Är omskuren och har ingen "flensost".

• Anonym (mm)
    MrNjetski skrev 2013-10-14 23:11:59 följande:
    Är omskuren och har ingen "flensost".

Älskar omskurna män, allt annat är äckligt!
  • Anonym (Hygienen)

Föreslår att ni tvättar er, så slipper ni problemet

Svar på tråden Slipper omskurna flensost?