Inlägg från: Hallonet |Visa alla inlägg
  • Hallonet

BF Mars 2014

Disney78 skrev 2013-07-05 18:53:46 följande:
    Hallonet : jag vet inte riktigt ännu. Jag tror efter ha läst ihjäl mig igår och idag att det går att ta reda på via fosterdiagnostik.

Vi har tyvärr behövt göra en abort tidigare mellan killarna -så det är inte aktuellt!
    Blir det så blir det denna gången, och i så fall om allt är bra så är vi överlyckliga!

Marreparre: jag har kort cykel, men hade sista mensens första dag 5 juni. Vet att jag befruktades den 19/20 juni :) och har ju fått mitt pluss. Är i v.5 ( ca 4+3) håller tummarna för att allt skall gå bra!
    Ok. Näe, alltså jag kan förstå ångesten där. Men det kanske är skönt att bara veta vad man har att vänta? Man behöver inte ta några större beslut kring det, bara man får lite koll. Glad
  • Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:18:03 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-160/m70403932.html

Här är Bf- tråden :D 
    Hoppas alla skriver ner sig i datumordning, så himla mkt lättare att följa vem som står näst på tur. Baby
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:25:18 följande:
    Hej och välkommna alla plussande :) Var roligt att vi har blivit en del! :) 

Jag vågar inte skriva in mig riktigt än, för vill hålla lite hemligt för familjen och är rädd att möta sambons syster på MVC inom iallafall 1 vecka då hon kanske får komma på BB-hemvård (kommer en kusin när som helst nu) som de har på MVC. Men sen så ;) 

Ska be om en vaginalt UL då jag egentligen inte vet om min menscykel är 23 eller 28 dagar.. är det 23 så är ju BF tidigare (28 feb) men om man räknar ut med 23  i cykel så står det att jag skulle ha min mens den 25 maj men fick den 30 maj så .. känns konstigt men ja, jag vill ju se om det finns en krabat där inne :) 
    Hahah, ja näe... SÅ tidigt kanske man inte vill outa sig.  
  • Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-05 20:42:35 följande:
    Ja då håller man koll mer :) 

haha ne vill vänta och överraska :)
    Hur har ni tänkt göra med att berätta? =) Och när?

Jag tänkte mig att vi ska ta det när alla är samlade och ha en "storasyster" tröja på dottern :-P När vet jag inte, min mage är så uppsvälld på kvällarna att man kan tro jag är i vecka 20 hahah :( 
    Min dröm vore att kunna vänta till efter RUL. Men magen får väl avgöra hur bra det går... Iom att vi haft tre missfall och ett ofostrigt så är jag nojjig att det är ngt fel på barnet nu med. Foten i munnen Ofostrigt eller ej lär jag få koll på lär jag snart då jag ska på VUL i v 8, men jag vill vara HELT säker på att allt ser fint ut innan andra får veta. Jag har några riktigt nära vänner som vet - som varit med på vår skaffa-barn-resa med allt vad det innebär, de senaste nästan tre åren. Helt hemlig kan man ju inte vara ändå. Svårt att vara knäpptyst. Flört Mysigt att låta storasyster avslöja!! Riktigt gulligt! Solig
    3längtan skrev 2013-07-06 00:41:30 följande:
    Men oj vad det skrivs. Va kul! Jag kommer inte kontakta Mvc förens efter semestern. Känns inte som det brådskar. De görs ju inte så mycket annat än bokas nya tider och varnas för alkohol den förstå gången.
    Känner lite samma. Iom att jag kommer iväg på VUL snart iaf så kan det vänta lite... Tar det när jag närmar mig vecka 10 eller ngt sånt, tänkte jag. Har redan koll på  kost och dryck, så det känns inget krisigt. Glad
    himla skrev 2013-07-06 09:35:54 följande:
    oj hoppas att jag får hoppa in här .. gjorde ett cb test imorse som visade +, tog ett till som visade gravid +3... såå ja om allt går som det ska ... blir vi 4 barnsföräldrar i början på mars

har väldigt orgelbunden mens å inte haft mens sedan i mars... såå ja det här är en riktig fullträff så att säga

Har två killar och en tjej innan så det ska bli så spännande att följa denna lilla parvel och se vad det är för liten som kommer att joina vår familj !      
    Wow, fyra stycken! Grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonet

Hur mår ni, gravidosar? Flört Jag mår ganska bra! Yrseln från helvetet ibland men har lärt mig att resa mig låååååångsaaaaaaamt och röra mig i slow motion typ. Då är det inte så farligt. Däremot var duschen nyss en näradödenupplevelse, skitjobbigt. Jag blir mätt ganska fort när jag äter och blir jag hungrig behöver jag mat helst nyss! Jag blir monsterhungrig superfort! Har inga onda bröst direkt, bara lite men det stör inte bara ingen är där och petar på bröstvårtorna. Mannen fick ett dödshot i natt så han håller sig nog undan fr o m nu. (Ska tillägga att han skulle krama om mig och kom åt av misstag, jäklar vad rädd han blev när jag primalskrek, haha.)

Känner inga direkta cravings eller så. Tror jag. Lite sugen på persikor men det kan jag bli ändå med jämna mellanrum... Juice dricker jag nog mer iof, kanske är vitaminerna kroppen skriker efter. Jag äter annars multivitamin, extra folsyra, e-vitamin (för slemhinnans skull iom mina mf), d-vitamin (oxå pga mf:en). Typ så.  

Vitaminar ni? 

• Hallonet

En sak jag upptäckt att jag inte kan ha ngt som smiter åt under naveln. Det är så jäkla obekvämt och jag blir illamående! Så nu kör jag lätt pösiga kläder, oversizelinnen osv och slappa shorts för så fort det blir tajt mår jag illa. Stackars min man, jag kör med värsta tanttrosorna... Sexigt värre... Drömmer

• Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-06 11:41:26 följande:
    Oj ja då förstår jag att du vill vänta, Jag har riktigt inte tänkt sådär jättemycket på MF för jag vågar inte. 
    vad är ofostrigt? att du har plussat och haft symptomer oså? sen har det inte funnits något där inne? Du behöver inte svara om du tycker det är jobbigt.

Det är ingen fara. Glad Anledningen till mina mf är troligen min struma. Men nu medicineras jag för den så det borde inte vara ngt problem längre. Ofostriga berodde nog oxå på struman, skitsjukdom. Det är när typ allt bildas utom själva fostret, så moderkaka och t o m navelsträng kan bildas! Men inget sitter fast i andra änden liksom. Det kom ut av sig själv när "kroppen" var gravid i v 14, precis som ett vanligt mf. Usch och fy, önskar ingen den smärtan, både fysiska och psykiska. Men jag kom ut starkare på andra sidan! Vid ofostrigt fortsätter kroppen bilda hcg som ökar som vanligt så symptom och allt fortsätter som inget hänt. Vi upptäckte vid VUL att det saknades ngt där inne och sen fick kroppen två v på sig att abortera, hade det inte hänt av sig själv hade jag fått en skrapning. Det är därför jag är så noga med att få vul nu, jag vill inte vara med om det igen. 
  • Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-06 21:45:12 följande:
    Oj jobbigt att vara så yr :S Här är man hungrig nästan hela tiden, tröttheten kommer på em/kvällen. Brösten har blivit större men inget ont sådär. 

Jag äter vitaminer och folsyra och allt vad det nu är i denna burk "Gravid" fårn ACO äter jag 2 tabletter om dagen! :)

Låter som du mår fint! Glad Känner igen hungern och tröttheten, hehe.

Det är nog viktigt att få i sig alla vitaminer och näringsämnen - speciellt nu när alla anlag bildas och cellerna delas.
    Mom14 skrev 2013-07-06 21:51:13 följande:
    Oj nej, vad hemskt men läskigt.. Ja det förstår jag att du är noga med då och lite extra orolig. Skulle jag med vara om det hänt mig. Som jag aldrig hoppas på att det gör. :-/ 
    Har du klarat dig hittills så är jag övertygad om att du fortsätter göra det! Solig
  • Hallonet
    huldaskarin skrev 2013-07-07 07:42:50 följande:
    Hej! Jag fick ett stiligt plus den 2 juli och beräknad BF är den 10 mars. Har en som är född i november-11. Än så länge har jag bara lite växtvärk och svagt illamående men inget som stör 
    Hej, grattis och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Skriv in dig i bf-listan, vettja! Ska bara hitta och länka här.
    Dracarys skrev 2013-07-07 08:08:33 följande:
    Jag plussade i fredags, vilket ger BF 10 mars, men eftersom ungen ska ut 1-2 veckor i förväg så räknar jag med ca 1 mars tills jag får ett datum bokat. ^^

Jag har mått lite illa till och från senaste veckan, men det är inget som stör.
    Välkommen hit! Solig Planerat snitt? Skönt att veta mer säkert när det blir.  
    himla skrev 2013-07-07 08:21:15 följande:
    vakna upp första morgonen med vetskapen att vi är två som går upp ur sängen ... häftig känsla

..idag kom nästäppan som ett brev på posten ...

Kul med flera nyplussade ... grattis !     
    Samma här, nästäppan alltså. Klev upp vid 05 och hämtade min saltlösning jag köpte förra året. Funkade ff bra. Vill inte använda nezeril osv för att slippa beroende men man måste ju andas för tusan, så jag tycker saltlösningen funkar ok! Vad mysigt sagt - att man är två som kliver upp. Så har jag inte tänkt. Glad

Mom14 slänger du in länken till bf-listan i trådstarten så nyanlända plussare lätt hittar och kan skriva in sig? Glad Och så kan en annan gå igenom listan med jämna mellanrum och må lite gott. ^_^

• Hallonet
    anaconda skrev 2013-07-07 10:22:19 följande:
    Åh vad ni skriver :) många som hittat hit!

Idag gick vi in i v5 (4+0) inga symptomer utom väldigt ömmande bröst vårtor och snorig endast på kvällen vid säng dax.

Hur har ni andra med symptomer?

Har ni berättat för nån?

Vi har redan berättar för hans/mina föräldrar 4 av våra bästa vänner och hans syster, eftersom de är sommar och vi har planerat kryssningar och en vecka i Finland (sambo är halv finsk så åker dit 1 vecka varje år) och i Finland dricks de mycket öl och bastar! Alla vet oxå att vi försökt i över ett år och alla blev jätte glada! Svärmor blev så glad att de kom massa glädje tårar!

Vi har beräknat 16 mars och vi är många som fyller i mars, sambons morfar 17 mars, jag 18 mars och sambo 21 mars, haha så hopppppppas plutt vill komma tidigare eller minst 1 vecka sen! Haha
    Jag ligger en dag före dig! Och har beräknat 17 mars, är det inte skumt det där med tanke på hur lång cykel man har? Får väl se vad man landar på sen när man varit på kontroller. Oj, vad ni hunnit med att berätta. Jag vill inte göra det än... Jag vill vänta till RUL och det känns mysigt att ha en hemlis ihop med bara min man. Hjärta Men tids nog får ju folk veta! Så ni är oxå en marsfamilj, samma här. ALLA fyller i mars. Nästan lite fånigt att vi oxå landar där, när vi försökt så länge. Folk tror nog att vi planerat det, haha. Nästäppa vaknar jag med, lite jobbigt... Tycker nästan det är bland det värsta för jag får så svårt att sova då och sömn är ngt kroppen VERKLIGEN vill ha nu. 
    himla skrev 2013-07-07 11:07:52 följande:
    mina två första barn var beräknade i september ... den ena kom i augusti och den andra i oktober... minsingen hade bf 18 mars å kom 1 mars ...som det ser ut nu så är det bf 4 mars så får se hur det blir där då... pappan fyller i februari såå kanske ett februari barn !

ååå jag kan inte släppa detta att jag faktiskt är gravid .. .vi har inte berättat för barnen ännu å vet inte när och hur vi ska berätta det .. j  
    Hoppsan, där har inte datumen gjort ngn skillnad märker jag. Ni får nog räkna med upp till en månad tidigt för att hinna "klart" med allt. DU ÄR GRAVID!! Gravid Baby Solig
Svar på tråden BF Mars 2014