Inlägg från: Hallonet |Visa alla inlägg
  • Hallonet

BF Mars 2014

Lilla kakan skrev 2013-07-08 12:50:44 följande:
    Jag vill också gärna göra er alla sällskap om det är ok? Är nu i v. 5+2 och vi har sedan innan en son på 3,5 år. Försökte i nästan ett år för detta plus så är himla lättad att det äntligen tog sig. Skall till bm på fredag för hälsosamtal. Mår helt ok, molvärk & lite lätt illamående och halsbränna som kommer å går bara..

Grattis och välkommen hit till dig med! {#emotions_dlg.flower} Skönt att inte må kymigt. Glad
    himla skrev 2013-07-08 13:14:04 följande:
    jag har något ställe på insidan precis bredvid naveln som gör svinont ibland... hade det på vänster sida när jag vänta tim ... igår kände jag samma onda fast på höger sida ... hmm
    jag har ju ett gyn besök inbokat 15 aug så antar att jag tar mig ett vul då

Vad skumt! Undrar vad det är man känner egentligen...
    Afla skrev 2013-07-08 13:39:04 följande:
    Tack :)

Mår lite tjyvis ibland, annars känner jag inte av något än, lite växtvärk också ifs.

Varför ska ni göra vul? Det är inget som görs rutin här, gör man det där ni andra bor? Vore rätt avslappnande att se det lilla hjärtat annars. Har inte gjort vul med mina två tidigare barn heller.
    Inte rutin där jag bor men min gyn vill kontrollera mig för jag har haft flera missfall samt ett ofostrigt. Så det är orsaken. Och det känns skönt att få bekräftat tidigt att det finns ngt öht och att det lever! För det tror jag det gör, denna gång. Glad
    MrsLA skrev 2013-07-08 13:58:05 följande:
    Hej! Jag är också gärna med i tråden. Jag plussade igår :) Vi har en pojke på 20 månader och både han och pyret i magen har blivit till genom ivf. Det känns därför helt overkligt att vi har fått turen att få genomgå detta en andra gång. Jag känner mig dock lite orolig nu då jag mår ganska bra. Det ömmar lite i brösten emellanåt och jag mår lite illa ibland men annars inget. Vid denna tiden förra graviditeten hade jag kränkt i några dagar och mådde inte alls bra. Är det någon annan som upplever samma?
    Wow, vad stort! Grattis! Måste kännas sååå bra att lyckas två ggr när man genomgår en sån tuff procedur. {#emotions_dlg.flower}
    Serahjay skrev 2013-07-08 15:05:26 följande:
    Japp jag hade rätt! Jag är med barn! Woho.
    Får man lov att hoppa in nu? :D
    Haha, grattis! Du ser, ibland vet man bara och testen blir bara en bekräftelse på det man egentligen redan har koll på. Jag var likadan, tog ett test för att bara få svart på vitt. Glad

• Hallonet
    lovetove skrev 2013-07-08 20:46:07 följande:
    Är det nån fler än jag som blivit lite klantig?
    Jag snubblar och spiller och i dag har jag råkat klippa mig i fingrarna med en sax, inte en - utan TVÅ gånger!!! 
    Aj? Nej, ngt sånt har jag inte lyckats med. Däremot så kommer orden ut i fel ordning, jag förstår inte ens själv vad jag menar. Låter helt stört. Så - klantig hjärna, kanske.
  • Hallonet
    kgv skrev 2013-07-08 21:36:04 följande:
    Mina symptom so far... Molvärk, nästäppa och stundtals extrem trötthet.

Vad har ni för symptom? 

Molvärk, extrem trötthet men har svårt att somna, nästäppa, lite ömma bröst, hunger... Kissar en gång om natten nu oxå, sånt har jag inte pysslat med innan. Svullen mage till tusen! Ser ut som att jag är extremgravid. Tror inte jag missat ngt.
  • Hallonet

Här kommer en bra idé från anaconda!

" Vi måste ha en bildtråd oxå!! Så vi har en snack (denna) sen bf tråd och en bildtråd där vi lägger upp allt vi vill visa! Mage, inköp, ul bilder, rum mm! Kan inte nån fixa de? TS KANSKE? Sen uppdatera tråden med alla länkar så man hittar smidigt!
    Btw har jag vart extremt klumpig sen jag fick pluset i torsdags! Har även märkt att orden kommer ut i fel ordning ibland när jag pratar!!!
    Har även vart på Ikea idag med svärmor och inhandlat lite diverse saker dock inga baby grejer men vi slank ju in på den avd och gluttade lite :) och jag längtar tills vi ska börja inhandla allt!!!"

Kanske kan TS starta en bildtråd och sen länka igen i trådstarten? Glad Annars kan jag starta en tråd men den behöver ff länkas och det kanske är roligare om upphovsmakaren får starta även en ny bildtråd. Flört   

• Hallonet
    Dracarys skrev 2013-07-09 09:18:51 följande:
    Oops, den här tråden låg visst under syskon. Ibland är det svårt att se!

Haha, men gud! Det har inte jag heller sett! Äh, jag stannar kvar... Nu har jag ju rotat mig. Flört Om jag inte blir utkastad förstås.
  • Hallonet

Jag har inte ens sneglat i listan till höger, var tråden låg. ja ja. Om ts är snäll, så får vi ju stanna kvar, vi som väntar första.

• Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-09 18:16:05 följande:
    Bildtråd fixar jag strax :) 

Och SJÄLVKLART får ni vara kvar, mer att jag starta för jag väntar syskon men som sagt ni alla oavsett syskon eller ej är välkommna! Skrattande

Jag kan vara lite seg på att svara här, men läser igenom allt när jag hinner, inte lätt att arbeta heltid och hinna med allt. Men jag ser och jag fixar :) 

Mina symptomer började nu denna vecka, 6, svullna bröst, trötthet och imorse fick jag knappt i mig frukost för jag mådde så illa. :-/

Ni med syskon, hur gör man med syskonvagn? Några med fler än 1 barn som kan tipsa lite om era syskonvagnar? Behöver man någon? vad ska man ha? Ja många frågor på den fronten som jag redan nu kollat lite på :P hehe Skäms

Tack så mycket! Då hänger jag kvar som en envis liten igel. Flört Mina bröst kom idag med. Petade lite på dem för en kvart sen och det gör ff ont!

Men jag måste fråga en halvpinsam fråga. Ngn mer än jag som fått problem med magen?? Jag kan inte alls "gå" som innan, jag har blivit heltrög och  herregud... Gaserna. De dödar både mig och min man. Katrinplommon är en bra grej, eller? Jag lovar att jag kan döda sju starka sjömän med de här. Kräks  
  • Hallonet
    sweeet85 skrev 2013-07-09 18:53:48 följande:
    Ja känner igen mig i det du säger om magen.. Haha. Sjukt gasig och blivit trög i magen.. Inte roligt, så får nog ta tag i det. Katrinplommon, linfrön kan hjälpa mot trög mage. Finns en hel del saker till men kommer inte ihåg vad det var bara.
    Mosar in katrinplommon på löpande band i kakhålet nu. Flört Får väl se om det hjälper. Hoppas verkligen det!
    Alfaqueen skrev 2013-07-09 19:29:38 följande:
    Hej alla. Här är en till som väntar ett litet syskon. Det är ju tidigt än, men det kan ju vara kul att få älta symptom med någon annan än pappan Jag har två söner sedan innan, en som är 7 år och en på 3, så det där med syskonvagn har jag tyvärr inga tips om...

Även jag har haft problem med magen, som Hallonet och sweeet85, jag kör med katrinplommon! Ömmande bröst, som också blivit lite större, jajjemän. Mitt största problem just nu är hur undvika jobbiga situationer på alla semesterns grillfester! Man kan ju inte köra bil VARJE gång, och riktigt mogen för att berätta för alla är jag inte än...

Jag skall på inskrivning på torsdag, då blir det väl lite mer verkligt. För tillfället glömmer jag bort lite då och då, innan man kommer på varför man är så himla trött   
    Hej och välkommen! {#emotions_dlg.flower} Grattis oxå! Grillfester är inget större problem för oss. Vår semester har på ngt vis blivit uppbokad dagtid med folk, himla smidigt. Så då dricker man ju oftast inte... Hehe. 
  • Hallonet
    Mom14 skrev 2013-07-09 20:38:15 följande:
    Finns inte Familjeliv på google play? Har letat för ville ha den i mobilen men hittar inte :S heter appen något annat? någon som vet? 
    Den är borttagen, letade häromdagen! Men kan ändå rekommendera att använda webläsaren i mobilen och gå in den vägen för då hänvisas du automatisk till familjelivs mobilsida. Och den funkar mkt bättre än appen. 
  • Hallonet
    piiiinkcat skrev 2013-07-10 18:16:23 följande:
    Å jag har inte ens berättat för min sambo att jag kanske är gravid...

Finns det ngn speciell orsak eller har det inte funnits läge? Glad Alla gör ju på sitt vis, liksom.

Ang barnvagn så har jag sen länge hittat en jag vill ha. En Tessa duo! Troligen en blå eller röd. Har konktakt med en tjej i en annan tråd här som köpte den och är såååå nöjd! Så det känns bra, för det är ju inget känt märke direkt så jag var lite tveksam. Men hon ångrar sig inte! Får jag länka, förresten? Har ingen aning, jag får väl bli tillsagd isf...

http://www.barnvagnar-webbutik.com/produkter/barnvagnar/tessa-duo-barnvagnar.php

Svar på tråden BF Mars 2014