Inlägg från: Hallonet |Visa alla inlägg
  • Hallonet

BF Mars 2014

Tessvik skrev 2013-07-11 12:06:20 följande:
    Hej fick plus på stickan idag! :) en månad efter mitt missfall.....så det gick super fort denna gång!
    Hoppar in i den här tråden om det går bra. Grattis till er allihopa!
    Är svårt att räkna ut bf då jag inte hann få mens mellan missfallet och pluset....men har räknat ut  BF 15 mars :) så får se hur bra det stämmer. 

Välkommen! Skönt att vara tillbaka på banan så fort! Glad Ska du in på vul eller ngt sånt för att få se hur långt gången du är? 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hur mår ni allihop? Jag mår bättre idag! Har normalont i brösten, dvs lite. Har lite ont i ligament osv. Magen är ff körd, men imorse bakade jag frukostbullar fullproppade med linfrön så jag hoppas det ska göra ngn nytta... Annars mår jag förvånansvärt bra. Har lite mf-nojja men ska INTE sabba tråden med den! Jag ska försöka vara positiv! Ngn som hunnit ta några bilder osv på magen? Har ni fått ngn mage än?          
  • Hallonet
    tjejhalmstad skrev 2013-07-12 06:47:59 följande:
    Hej. Hoppar också in här. Fick plus den 29juni. Men är nu orolig för missfall :( Har börjat få lite ljusbruna flytningar och även igår kväll en gång en liten rosa flytning. Någon mer som fått sånt som kan stilla min oro?

Hej och välkommen och grattis! Det är ganska vanligt med både färgade flytningar och även blödningar tidigt i graviditeten, det behöver inte betyda ngt. Så andas och avvakta lite. Glad
    anaconda skrev 2013-07-12 09:09:50 följande:
    Alltså är de bara som som har sån tur att må hur bra som helst? Har inga symptomer/illamående/krämpor alls, växt värk till och från men inget annat!

Fick lov att ta ett cb digital och de kom upp gravid 2-3 så de är ju livat i magen och allt är som de ska!

Jag är så trött. SÅ trött!! Känns som att jag skulle kunna när som helst och hur som helst. Jag orkar sitta i soffan och surfa ungefär. Foten i munnen Jag har lite molvärk som kommer och går, ont i ligament och nu gör även bröstvårtorna ont - kunde inte ha lakanet liggandes mot bröstet inatt för då värkte de.

Vecka 6 idag! Tjoho!           
  • Hallonet
    lovetove skrev 2013-07-12 10:03:48 följande:
    Vecka 7 idag! 
    Jag måste få fråga er en sak... Jag känner mig lite deppig och få små ångestattacker ibland. Är det nån annan som känner så här? Annars är jag ju hur glad som helst för graviditeten, jag har semester och solen skiner, så jag har verkligen ingen anledning att vara deppig eller ha ångest. 
    Japp jag! Mest över träningen som uteblir dock. Jag brukar träna en del och nu orkar jag INGET. Och det sliter på mitt psyke, igår satt jag och grät över det t o m. Foten i munnen Inte van vid att vara så sliten, det är jobbigt. Vad känner du, är det ångest för framtiden, att ta hand om en liten? Att saker förändras?
  • Hallonet
    tjejhalmstad skrev 2013-07-12 10:07:55 följande:
    Ska försöka. Men väntar samtal från gyn snart då BM ville att en läkare ändå skulle undersöka mig.

Toppen! Skönt att bli omhändertagen.
  • Hallonet
    Tessan8308 skrev 2013-07-12 10:18:36 följande:
    har gått 6+4 (7) blir Vul i v 8  har en 7 månaders hemma

men vi kommer inte gå ut med detta förren närmare Rul

har 3 barn tidigare födda 2002, 2005, 2012

Välkommen! Och grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonet
    Serahjay skrev 2013-07-13 09:32:22 följande:

Brunt blod är gammalt blod aka ofarligt. Många blöder när man egentligen dka ha mens. Min svägerska har blödit i 12 dagar nu och är i vecka 9. Har varit på två vul men allt ser bra ut. :)

Däremot var nog mitt plus ett falskt plus så tyvärr får jag dra mig ur. :( känns ledsamt..

Men! Hur har du upptäckt det? Har du börjat blöda eller så? Vad trist... Rynkar på näsan Nästa gång är det din tur! Kram och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Ekorren91 skrev 2013-07-13 09:24:52 följande:
    Heej. Jag hänger på här :) Skriv in mig i BF listan.
    Jag har BF 18 mars och väntar mitt andra barn (om allt går som det ska)..

Jag hade tre dagars bruna flytningar, någon mer här som haft det?
    Är lite orolig utav mig men det ska nog gå bra.

Jag har en dotter på 4 år sedan tidigare :)

Spännande !! :D 
    Hej! Solig Bruna flytningar är ganska vanligt, som sagt. Ofta kan man ha lite blod som ligger kvar oxå sen sista mensen och det "pressas" ut i samband med att livmodern växer. Ngt sånt sa min gyn till mig iaf och han jobbar på fertilitetsklinik så jag HOPPAS han inte ljög. Välkommen hit!
  • Hallonet
    Serahjay skrev 2013-07-13 10:09:39 följande:
    Däremot var nog mitt plus ett falskt plus så tyvärr får jag dra mig ur. :( känns ledsamt..quote=70471037][quote-nick]Hallonet skrev 2013-07-13 10:04:16 följande:[/quote-nick]Men! Hur har du upptäckt det? Har du börjat blöda eller så? Vad trist...  Nästa gång är det din tur! Kram och lycka till!

Ja har fått rosa flytningar plus att inga andra test blir positiva. :( känner mig så lurad o sviken..
    Ja, nu har du väl passerat bim med några dgr oxå så det är klart det känns tufft... Rynkar på näsan Blä!
  • Hallonet
    Serahjay skrev 2013-07-13 11:34:12 följande:
    Har bim idag.

Ok, jag fick för mig att du redan passerat för ngn dag sedan.
  • Hallonet
    Serahjay skrev 2013-07-13 11:50:50 följande:

Nej. Har dock räknar BIM-4 osv. :) har en lång cykel så bim är idag. Men var nyss inne o spydde... konstigt...

It ain´t over ´til it´s over! Men hade du testat idag igen? Vänta ngn dag och kommer ingen blödning igång så kanske det är dags att testa igen? Tester KAN vara dåliga, även om det är bra märken och sen beror det på mängd vätska man druckit osv.
  • Hallonet
    Serahjay skrev 2013-07-13 12:31:52 följande:
    Jo nu kom mensen igång. Aja hoppas på april istället!!

Trist! April är din! Lycka till nästa gång!
  • Hallonet

Krya på er alla förkylda (hamnar snart där jag med känner jag) och välkommen alla nya! {#emotions_dlg.flower}

piiiinkcat skrev 2013-07-14 09:45:02 följande:
    Någon som gjort könskoll på sin bebis? Inte för att man kan lita fullt ut på dem.. men det har ju dock funkat varje gång på mig (tre graviditeter). Jag får en flicka nu enligt den =)

Vad för könskoll? Jag gjorde ngn ful-grej på nätet och då fick jag pojke. Men vad har du gjort för test? Alla test är roliga även om de är högst ovetenskapliga.
  • Hallonet
    juliaannaeva skrev 2013-07-14 10:57:31 följande:
    Åh här ligger jag i 40
    Graders feber och tror att mina tuttar ska ramla av :S åh hoppas denna dagen är över fort!

Haha, förlåt att jag skrattar... Men det lät så kul. Känns de som främmande prylar på din kropp? För så har jag börjat tänka om mina. Hårda bollar som sitter där på bröstkorgen. Vetefan vad det är men mina bröst är det INTE.
  • Hallonet
    piiiinkcat skrev 2013-07-14 11:48:51 följande:

bara det vanliga fl-testet.. finns ju dock olika. kolkade dock med lite olika datum och fick flicka med en veckas mellanrum. men det har ju stämt tidigare så det är nog rätt.

Jag googlade fram flera test och fick pojke på alla utom ett. Får väl se hur det slutar! Men kul att leka lite. Glad
    elion skrev 2013-07-14 14:46:57 följande:
    Hej!

Jag hoppar in i den här tråden! Jag fick ett plus igår på BIM-3 (tror jag) och vågar inte riktigt tro att det är sant... Slutade precis med prev.medel och det tog sig på första försöket. Så var det INTE förra gången då vi försökte 8 månader. Så jag är nog lite i chock. Men, i och med att allt gått så bra, väntar jag mig ett bakslag, hemskt att tänka så men så är det.

Och plötsligt kom det över mig: den här tröttheten som jag inte känt sedan förra graviditeten. Den är ju hemsk!
    Men det är typ det enda jag känner, +lite molvärk. Inga ömma bröst, men minns att jag inte hade det sist heller. Och luktsinnet har förstärkts med 10. Så jobbigt, tycker jag som vanligtvis har bra luktsinne.

Jag har en dotter på 2 år och egentligen hade vi nog tänkt att ha mer än 3 år mellan barnen... Men ack så välkommet med 2 år och 8 månader också!

Så nu skriver jag in mig i BF-tråden :) Och ska läsa igenom denna tråd!
    Hej! Välkommen hit och grattis! Baby
  • Hallonet

Jag tar bort mig ur tråden, jag fick precis mitt femte missfall. Nu väntar ivf:en runt hörnet... Lycka till alla, stor kram och jag kommer tänka på er extra mycket i mars! {#emotions_dlg.flower}

• Hallonet

Tack för ert stöd, fina fina människor!

Svar på tråden BF Mars 2014