Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 16:49:48 följande:

Ultraljudet klart!
    Det var första gången jag gjorde vanligt ultraljud och inte vaginalt.
    Upp på skärmen kom bebisen den STORA bebisen. Vuxit sig mer än dubbelt så stor sedan sist.
    Den sparkade runt och hade händerna framför ansiktet och sög på tummen.
    Allt såg toppen ut!Den liknande mycket mer en bebis nu än tidigare. Vi såg tydligt skelettet, benen, fötterna, armarna, händerna, näsan och munnen!

Vi firade med en god fika på stan och en titt på Emmaljungas fina barnvagn som vi snart tänker beställa Skrattande
    Bild på vår skatt finns i bildtråden.
    Nu ska jag slappna av och tänka POSITIVT.
    Om 4 veckor är det dags för RUL då får vi se den lille igen.

Vi tänker oxå köpa en emmaljunga, har redan tittat ut den jag vill ha så nu väntar vi bara på tiden ska gå så man km beställa, vi beställer nog efter vår utlands resa i december!

Bebis va verkligen fin i bildtråden, vi längtar till rul! Ska ni ta reda på kön?
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 18:30:50 följande:
    Har ni också bestämt er för den?

Va roligt smile1.gif

Vilken färg & chassi har ni valt?

Vi kan inte bestämma oss om färg. Är såååå svårt
    Mondial Duo Combi duo S (färgen vet jag inte troligtvis blir de svart eller ja mörk iaf) tror jag är mest intresserad av!
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 18:51:57 följande:
    Vi ska också ha samma vagn. Jag gillar den beiga färgen, även marinblå och svart. Tyckte det prickiga tyget inuti den svarta vagnen var så fint smile1.gif
    Haha jaa vilket sammanträffande :) klämde lite på vagnen inne på babyproffsen (där vi hade tänkt köpa den) i söndags och jag älskar den för den är ganska stor i liggdelen och de tycker jag är bra! Vet inte riktigt vad den kostar de stod från 8400kr så vet inte vad man ska räkna med!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-10 18:57:15 följande:

Vill inte ha köttfärs :( o inte kyckling eller fisk heller. Ååh allt får mig o må illa. Men korvstroganoff låter bättre faktiskt :)

Ja då är de inte så lätt att komma med tips om du är så känslig eller inte sugen! Hoppas tipsen kommer till hjälp senare iaf :)
  • anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-09-10 18:59:33 följande:
    Beroende på vad för chassi du ska ha tror jag den i vår affär kostade 9400-10.000
    Ja jag räknar med iaf 10.000 på en vagn så från 8400kr verkar ju bra :) vi ska även köpa en babybay tänkte vi och ha vid vår säng och sen en spjälsäng i barn rummet, vi har vårt sovrum på övervåningen (där de bara finns ert rum) och sen barnrummet på nedervåningen där vi oxå bara har ett rum och vardagsrum, kök och toa!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-09-12 06:58:31 följande:

Finns det någon utav er som tycker att sex är obehagligt? Vi försökte ha det igår, men är så öm o känslig där nere. Kändes som att jag var väldigt torr där nere fast det var tvärtom. Det skavde o var så ömt så att jag fick avbryta.

Det är andra gången det känns så här...

Jag upplever inte samma som du utan är tvärtom, tycker de är skönt, jag och min man har sex 1-3 gånger i veckan (precis som vanligt) han tycker de känns lite annorlunda fast han tror de sitter i huvet för han vet att vi är gravida! Så vi har väl haft tur på den fronten!
  • anaconda
    MagdalenaZ skrev 2013-09-13 08:17:29 följande:

Nä hörrni, jag kommer avvakta lite med barnvagn. Tänkte kanske november/december. Ni som bor i sthlm området kan avvakta till baby-mässan och se om ni kan hitta något billigare där?

När är babymässan? Och vart är den? Hade inte äns koll att de va nån :)
  • anaconda
    jesspett skrev 2013-09-17 21:10:56 följande:

Hehe, ja nu fick jag reda på en till, en månad senare ;) Roligt att många tänkte lika för ungefär lika lång tid sedan!

Är det några som har "koll" på sina förslossningsavdelningar? Jag är lite skeptisk mot det bb't vi har närmast till, har hört mycket dåligt om det men å andra sidan så är det väl oftast de dåliga historierna som går runt och det är de man hör. Någon annan som funderar på att "rymma" till annan ort när det är dags? ;) 

Haha rymma till annan ort, tyckte väl ganska fränt :) då vi bor i norra Sthlm så får vi välja Danderyd el Karolinska vi har valt Danderyd men kommer att föda på akademiska i Uppsala. Eftersom vi bor i Sigtuna så har vi rätt att välja Uppsala dock måste vi tillhöra ett Sthlm sjukhus hos bm! Så antar att vi halv rymmer :)
  • anaconda
    Zobeideh skrev 2013-09-17 21:18:23 följande:

Tänker så här: när de väl kommer igång. Kommer man orka rymma till en annan ort? Vill man inte till närmsta? :-P

För oss ligger akademiska närmast och tar kortast tid att åka till speciellt om de är en vardag och sthlms rusningstrafik då vill vi inte åka mot Sthlm Danderyd eller KS
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014