Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Jaha! Men de är nära oxå :) så kul med några på samma ställe och bf nära!

• anaconda
    j3nnyy skrev 2013-09-22 20:19:48 följande:

Ja verkligen! Mår du bra? mina "symptom" är borta. Mådde illa som sjutton ett tag, men nu känner jag mig ogravid,
    Jag har praktiskt taget mått bra under mina 16 veckor, lite huvudvärk/migrän till och från och vissa dagar har jag mått illa och kräkts massa men de har kommit nu sista veckorna konstigt nog!

Tror just v 13-17 är spökveckor för har läst många som känner sig ogravida och symptomena är som bortblåsta! Jag har samma sak! Fast man ser ju magen växer och är helt annorlunda från morgon till kväll :)
  • anaconda

Mango: jag vet att på Danderyd får man checka i typ på ett bb hotell eller va de kallas! Och där får familjen stanna :)

• anaconda

Klämde på bröstvårtorna nu och de kom en klar vätska ur dom! Ska de komma redan? V 17 idag!

• anaconda

Vakna inatt av att katten spydde, känner att jag har värsta migränanfallet på g, till min förvåning känner jag en blöt fläck i sängen (vid mitt bröst) och bröstet har läckt lite och är lite kladdigt runt vårtan, har de hänt nån av er än? tar iaf ett par alvedon och somnat om men vaknar typ hela tiden, vid 8 ringer kl och jag ringer till jobbet och säger att jag inte kommer idag! Somnar om igen och vaknar vid 11.30 och huvudvärken är värre än innan :( försöker äta lite frukost så jag inte har tom mage iaf men den kom upp lika fort den kom ner, kräks ner hela golvet plus mig själv, utanför toan då jag inte hann hela vägen, in i duschen och duscha och nu ligger jag här och tycker sjukt synd om mig själv!

Rul om 1,5 vecka!!

• anaconda
    Nyfniken83 skrev 2013-10-08 13:35:20 följande:

Måste fråga! Går in i v 19 idag och nu är det på tiden att skaffa en gravidförsäkring. Vilken e bäst? Vilken har ni valt? Räcker det med gratisvarianten? Vad behöver försäkringsbolaget för "bevis" på att man e gravid? Ska på RUL på måndag så då kanske man får nåt intyg typ?? Helt lost! Tacksam om nån har lite råd. // Anna

Vi skaffade Folksam gravidförsäkring fast med den utökade varianten (kosta 1200kr i engångsbelopp och den slutar gälla dagen då bebis blir 6mån)
  • anaconda
    Sopp skrev 2013-10-08 17:25:09 följande:

Har inte hänt mig, men brösten ska ju börja producera mjölk kring v 17 så det ska tydligen inte va ovanligt att det kanske kommer lite mjölk nån gång ibland - Ring och hör med din BM!
    Jo jag märkte en klar vätska (råmjölk?) redan förra veckan och då va jag v 17 men i natt alltså va läskigt och är i v18(17+2) idag och de känns tidigt att redan läcka :( får se hur natten ser ut!
  • anaconda
    flowers skrev 2013-10-08 20:42:54 följande:

Men stackare! Fy och blä för huvudvärk. 
    Lider också av den där skiten och man blir ju minst sagt mer känslig och gnällig. 
    Hjälper Alvedon? 
    Är katten också gravid? 
    När är det dags för dig med RUL?

Krya på dig kramar.         
    tyvärr hjälper inte alvedon ett skit på mig men tar dom iaf OM de skulle kunna hjälpa man kan ju inbilla sig de iaf =)

Katten är inte gravid då för det första är en pojk katt =) och han är 13år tror ja, han har bara känslig mage så vissa veckor är de massa kräk även på honom dock är de inte få trevligt att vakna kl 03.00 av att katten kulkar som aldrig förr 3 gånger efter varann haha.

Vi har RUL nästa Torsdag 17 oktober.

när kommer du ha rul? ska ni ta reda på kön? de ska vi, jag tror det är en flicka och min man tror de är en pojke men de spelar ingen som helst roll vad det blir, vi är lika lyckliga vad det än visar sig.
    BF 16 Mars 2014 ❤
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014