Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Känns så skönt att vi redan har bestämt namn på vår flicka! :)

• anaconda

Vi eller jag har valt Izabella, har velat de namnet väldigt länge, och mannen tyckte de va fint och efternamnet passar förnamnet väldigt bra!

• anaconda
    Tinapina skrev 2013-10-24 09:26:49 följande:

Anaconda. Det heter vår första dotter:)

Åh vad roligt, tycker de är ett jätte vackert namn :) vi verkar ha bra smak :)
  • anaconda
    jesspett skrev 2013-10-24 10:25:06 följande:
    Härligt med alkoholfria tips! Tycker ofta de alkoholfria vinerna är ganska undermåliga, däremot brukar den alkoholfria ölen vara bättre. Minns inte nu vilka märken jag har druckit men ska kolla nästa gång jag har vägarna förbi systemet!

Annars skulle jag gärna få ett tips på ett schysst rött vin som inte smakar druvjuice (vilket jag ofta tycker de röda alkofria gör)
    Köpte ett jätte gott vitt vin på Ica maxi faktiskt som va av alkoholiserat, samt att dom har god alkoholfri öl!

Vinet tror ja kosta runt 40kr bara!
  • anaconda

Fick precis veta att min bästa kompis fått sent missfall eller ma! Urs vad hemskt, kan bara tänka mig vad dom går igenom! Hon va ca 4-5 veckor senare än mig!

• anaconda
    Längtanefterlilladig skrev 2013-10-24 17:42:40 följande:

Usch vilken mardröm. Hade bebisen varit död ett tag då eller du vet inte?
    Jag vet inte när de hänt, hon åkte in med blödning och smärta i tisdags och dom konstaterade missfall på ul men vet inte om de hände i tisdags eller om de blev tidigare!!

De är hemskt! Hoppas hon kommer tillbaxs snart och att hon vill umgås fast magen växer på mig! Tycker så synd om henne!
  • anaconda
    ananas86 skrev 2013-10-24 21:54:24 följande:

anaconda: Fy vad hemskt det din vän går igenom! :( Känner med henne! Nu längtar man ju jättemycket efter sin lilla/lille i magen och vill inte ens föreställa sig att något skulle gå fel! Förstår att det måste kännas jobbigt för dig också! Kramar till er båda!

Tack, jag tänker på henne hela tiden! Men är samtidigt glad att de inte hände oss, är jag dum som tänker så?! Känner mig hemsk som tänker så fast jag är fruktansvärt ledsen på hennes skull och hennes kille som är min mans bästa vän så vi står ju dom väldigt nära!
  • anaconda
    majsa88 skrev 2013-10-24 22:18:46 följande:

Börjar tänka på en grej nu. Jag var så exalterad o glad så jag har ungefär minnesluckor under rul. Men hon berättade inte alla organ hon kolla på, o jag minns intr att hon kollade in njuren. Men man kan väl som bm inte missa något sånt?

plus en annan grej är att jag vet exakt vilken dag jag har ägglossning o jag vet exakt vilken dag han blev till. Har gjort 3 ul innan o då har längden på bebisen stämt exakt med min ägglossning. Plus gjorde vul så jag spg äggblåsan 1 dag innan.

MEN nu blev jag bakåtflyttad nästan en hel vecka? Förstår inte vad det kan bero på, är orolig om barnet är för liten.?! Någon som vet varför?

Jag blev flyttat 6 dagar från 15 till 21, och vet att jag inte ska bli flyttad då jag hade tok sten koll på äl och har alltid 27 dagars period mellan mens-mens så tror bara lilla tjejen i min mage inte vuxit lika fort som "normalt" nu vad de är! Men tror hon kommer växa till sig iaf och att kom kommer runt 15 mars iaf typ!

Jag gjorde vul v 8 som stämde med mina beräkningar och läkarens, ul gjorde jag v12-13 någon gång och då ville han flytta fram 4-5 dagar men de va svårt att mäta bebis via ul vid v12 så han trodde mina beräkningar stämde!

Är inte orolig alls att nåt ska vara onormalt eller att bebis växer för sakta/lite eftersom vi fick alla svar på rul u.a.
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014