• MonkeyLover

    Vad har ni för barnvagn?

    Det börjar bli dags att bestämma sig för vilken barnvagn de kommande tvillingarna ska ha.
    Vad har ni för vagn och varför?

    Jag har insett att jag är tokkräsen och ratar snart alla vagnar...

    Så bomba mig med varför just vagnen ni har är så bra!


    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Svar på tråden Vad har ni för barnvagn?
  • MonkeyLover
    jenniferjenifer skrev 2013-07-15 14:18:46 följande:
    Jag hade min vagn från Icandy pear.

    Använde den som syskonvagn. MEN själva fästet som gör att vagnen håller sig,( som när du fäller ihop den) vagnen rasade ihop när man tex gick över en trottoarkant, min dotter klämde ryggen allvarligt. Jag rekommenderar INTE den, 

    Är tydligen många vagnar som inte klarar av det... (stod ju i nyheterna, tester osv)

    Www.nattstad.se/jenniferslife 
    Bra att veta, tack!
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Gsson

    Vi har bara ett barn (dock två i sept) och jag älskar vår donkey! Provade en EL monkey innan vi köpte åsnan men vår nu 14månaders fick knappt plats med axlarna i den.

    Vi valde donkey före andra vagnar mest pga att man kan ha sittdelen vänd mot sig. Det känns avlägset att vända sonen nu, kan inte ens tänka mig att sätta en liten bebis framåt!
    Köpte från babyplus.nl i Holland, supersmidigt hela vägen från beställning till hemleverans.

  • sannaaa

    Vi har en teutonia team cosmo och är jättenöjda :)
    du kan välja mjuk/hårdlift till den och sittdelen är åt samma håll, är ju en duo-vagn så man bara lägger i liften i sittdelen nedfälld :) 


  • MonkeyLover
    sannaaa skrev 2013-07-15 20:54:48 följande:
    Vi har en teutonia team cosmo och är jättenöjda :)
    du kan välja mjuk/hårdlift till den och sittdelen är åt samma håll, är ju en duo-vagn så man bara lägger i liften i sittdelen nedfälld :) 
    Finns det adapter till babyskydden till den?
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • sannaaa
    MonkeyLover skrev 2013-07-15 22:07:30 följande:
    Finns det adapter till babyskydden till den?
    Tror tyvärr inte det :/ 
    Inte vad jag sett, har iofs inte undersökt saken närmare... antigen har vi burit babyskydden (- sjukt tungt!) eller  så har vi helt enkelt flyttat över dem i vagnen. vet inte om det finns till tvillingvagn alls iom att det blir så brett mellan sidorna på vagnen tror jag det är svårt att få ett babyskydd att sitta... och två får nog inte plats iom att vagnarna är rätt slimmade och babyskydd rätt breda.... då får ni nog kika efter en vagn som är mer "delad" som syskonvagn.. 

    men är annars, som sagt, jättenöjda med den :)
    det är ju en rätt kort period de åker babyskydd ändå, även om det skulle underlättat att kunna fäst dem i vagnen :) 
  • Thirtyplus

    Vi har Babyjogger City Select. Valde den för att jag ville ha en smal, lätt (vikt) och lättkörd vagn. Och så har den massor av olika ombyggnadskombinationer vilket förhoppningsvis gör andrahandsvärdet lite bättre.


  • Lindsey Egot the only one

    Jag var i Danmark för några helger sedan och där har de STORA liggvagnar och barnen är upptill 1,1/2 år som sitter/ligger i dessa.

  • JBack

    I början hade vi ett stort as från Emmaljunga men den tiden försöker vi förtränga. Sedan släpptes BabyJogger City Select  och vi fick tillbaka livet. BJ CS kom när tjejerna var knappa halvåret och den har vi haft sedan dess till de i våras slutade med vagn knappa 3,5 år gamla. Våra tjejer är dryga metern långa och de får fortfarande plats i vagnen. Visst benen blir lite böjda men testa vilken sulky som helst och samma problem finns där. De har hela tiden älskat vagnen.

    Fördelen med BJ CS är,
    + enkelheten; allt med den är enkelt, det är enkelt att ändra lutningar, enkel att ändra position, enkel att fälla ihop och frakta, enkel att köra.
    + mångsidigheten; man kan ha 18 olika kombinationer på den även om vi främst använt 5 varianter. Under hela tiden var det ett lyft att enkelt göra om den till en enkelvagn när bara ena barnet var med.
    + robust; säga vad man vill om de "svenska" märkena mfl men de ligger en bit efter Babyjogger i kvalitet, känsla och stryktålighet. I bland är det bra att köpa märken som är stora på den amerikanska marknaden, speciellt inom barnindustrin.
    + storleken; går inte att jämföra på samma skala med de där vagnarna där barnen sitter i bredd, varsesig i uppfällt läge eller hopfällt läge för transport i tex bil.

    Så mitt råd, om det inte är för sent, är att satsa på Babyjogger City Select. Ni kommer säkert bli lika nöjda som vi! 

  • MonkeyLover
    JBack skrev 2013-09-19 12:07:19 följande:
    I början hade vi ett stort as från Emmaljunga men den tiden försöker vi förtränga. Sedan släpptes BabyJogger City Select  och vi fick tillbaka livet. BJ CS kom när tjejerna var knappa halvåret och den har vi haft sedan dess till de i våras slutade med vagn knappa 3,5 år gamla. Våra tjejer är dryga metern långa och de får fortfarande plats i vagnen. Visst benen blir lite böjda men testa vilken sulky som helst och samma problem finns där. De har hela tiden älskat vagnen.

    Fördelen med BJ CS är,
    + enkelheten; allt med den är enkelt, det är enkelt att ändra lutningar, enkel att ändra position, enkel att fälla ihop och frakta, enkel att köra.
    + mångsidigheten; man kan ha 18 olika kombinationer på den även om vi främst använt 5 varianter. Under hela tiden var det ett lyft att enkelt göra om den till en enkelvagn när bara ena barnet var med.
    + robust; säga vad man vill om de "svenska" märkena mfl men de ligger en bit efter Babyjogger i kvalitet, känsla och stryktålighet. I bland är det bra att köpa märken som är stora på den amerikanska marknaden, speciellt inom barnindustrin.
    + storleken; går inte att jämföra på samma skala med de där vagnarna där barnen sitter i bredd, varsesig i uppfällt läge eller hopfällt läge för transport i tex bil.

    Så mitt råd, om det inte är för sent, är att satsa på Babyjogger City Select. Ni kommer säkert bli lika nöjda som vi! 
    Vi borde ha köpt/beställt vagn för länge sedan men inte bestämt oss än! Det lutar dock åt samma vagn som ni! Du kan inte såga något som är negativt med den?
    Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Lindsey Egot the only one
    vartjagängår skrev 2013-07-15 14:32:19 följande:

    Har donkeyn. Tvärnöjd! Köper du från Holland blir den inte knappt dyrare än en Emmaljunga heller :)


    Köper man dom utomlands gäller ingen svensk konsumentköpslag. Dvs du har inga 3 års garanti om den skulle gå sönder.
  • vartjagängår
    LindaEfraim skrev 2013-09-19 16:25:37 följande:
    Köper man dom utomlands gäller ingen svensk konsumentköpslag. Dvs du har inga 3 års garanti om den skulle gå sönder.



    Det har jag genom Bugaboo direkt iaf. :)
  • Thirtyplus
    MonkeyLover skrev 2013-09-19 12:23:35 följande:
    Vi borde ha köpt/beställt vagn för länge sedan men inte bestämt oss än! Det lutar dock åt samma vagn som ni! Du kan inte såga något som är negativt med den?
    Jag har, som jag skrev i tidigare inlägg, samma vagn och det finns en nackdel med den. Det finns knappt något packutrymme under när man har båda sitsarna monterade. Annars är jag väldigt nöjd med vagnen jag också.

    Finns monteringssatser till babysitter som tillbehör och det är starkt att rekommendera för snabba shoppingturer, BVC besök etc. så man slipper krångla med bäbisar i och ur stolen med bälten och allt.

    Mina tvillingar har precis passerat 3,5 kg och jag har haft dom liggandes i samma liggdel tills nu, och har precis börjat använda båda liggdelarna. Jag har då alltså använt vagnen som en enkelvagn tills nu (och fått en hel del förvånade reaktioner när människor upptäcker att det är två bäbisar där i :P )
    Dom kan fortfarande ligga tillsammans, men det börjar bli lite trångt. Men dom verkar gilla det ändå :)

    Tips vid shopping med vagnen... Det går att ställa en varukorg mitt emellan handtaget.
    Det är av gummi så det fäster fast lite där. Jag har en skötväska hängande där också så att skötväskans handtag tar emot korgens botten.
  • JBack
    Thirtyplus skrev 2013-09-20 23:25:29 följande:
    Jag har, som jag skrev i tidigare inlägg, samma vagn och det finns en nackdel med den. Det finns knappt något packutrymme under när man har båda sitsarna monterade.



    Det är förvånande för jag tycker utrymmet under har varit jättebra. Dock varierar det något beroende på vilket håll man har sitsarna och vilken lutning det är på dem. Det jag tyckte var riktigt bra är att det går att ändra storleken en aning på packutrymmet och att det det är flexibelt tåligt tyg. Vi har fyllt den med långt mer än de 9kg som det står man max ska ha däri.
  • JBack
    MonkeyLover skrev 2013-09-19 12:23:35 följande:
    Vi borde ha köpt/beställt vagn för länge sedan men inte bestämt oss än! Det lutar dock åt samma vagn som ni! Du kan inte såga något som är negativt med den?



    Det som kan upplevas som negativt beror lite på dess styrka också. Fullt lastad med stora barn i kan den i snömodd eller sidolutning vara lite tung att köra men det gissar jag de flesta moderna vagnar med svängbara framhjul är iofs.

    Beroende på om kompisar vill ha vår begagnade kanske det finns en sjysst på blocket att köpa snart. ;)
  • Thirtyplus
    JBack skrev 2013-09-22 21:41:05 följande:



    Det är förvånande för jag tycker utrymmet under har varit jättebra. Dock varierar det något beroende på vilket håll man har sitsarna och vilken lutning det är på dem. Det jag tyckte var riktigt bra är att det går att ändra storleken en aning på packutrymmet och att det det är flexibelt tåligt tyg. Vi har fyllt den med långt mer än de 9kg som det står man max ska ha däri.
    Liggdelarna går inte att justera annat än åt vilken håll man har dom och det gör ingen skillnad för packutrymmet. Halva utrymmet försvinner mot att man bara har en sits monterad.
Svar på tråden Vad har ni för barnvagn?