Världens fulaste katt?
www.fundumper.com/weird/sphynx-worlds-ugliest-cat.htm
Hur kan man vilja ha en sådan ras?
www.fundumper.com/weird/sphynx-worlds-ugliest-cat.htm
Hur kan man vilja ha en sådan ras?
Jättesöta ju
Hjälp! Det ser ju ut som ett foster...alltså som om den inte är färdig att födas förrän om nå´ra veckor eller nå´t...
Ååååå söta!
*gulligull*
Skönheten sitter i betraktarens öga.
Eller hur?!
Alla som har barn tror ju sjävklart att deras barn är vackra och söta men visst finns det även fula barn.
Att sedan utan fakta och statistik påstå att den är sönderavlad och dör i förtid är inte alls spec trevligt
Sphynx är en trevlig katt, helt silkeslen och varm. De katter som är på bilderna ser inte ut som Sphynxar, jag tror att det än en annan ras. Dessutom är flesta av bilderna är ju på ungar, och inte ens de vackraste djur är ju till sin fördel, nyss komna till jordelivet... (Har ju sett bilder på mig själv som nyfödd bland annat...
) De har ett speciellt utseende, men att säga att det är den fulaste varelsen på jorden säger nog mer om betraktaren...
Vilken dumhet att påstå det är en sönderavlad katt. Sphynxens hårlöshet är en naturlig mutation. Det är en gen som ger hårlösheten, och det har alltså inte krävt nån "tokavel" för att få fram detta utseende. T.o.m en huskatt kan födas naken och föra anlaget vidare om man parar den med en annan naken katt. Vad skulle pälsen ha med infektionerna att göra förstår jag inte alls, då skulle ju en trimmad pudel också bli utsatt. Däremot kan alla hårlösa djur bli frusna och solbrända. Vad har du fått dina uppgifter ifrån justmystica?
ja håller med dig ts..
hur fula som helst..
Jag tycker den var lite söt
Ang. sönderavling, så har väl alla hundar och katter av ras avlats fram för att se ut på ett visst sätt. Vissa ska svansen stå upp på och andra ner på osv...
Ja, avel är det ju klart frågan om, men det är lång mellan avel och ohälsosam avel...
Har träffat ett par Sphynxar och de såg inte riktigt ut som de på bilden, de var inte alls lika skrynkliga. Skulle utan problem kunna tänka mig en sådan kisse, tyvärr är de ju så fruktansvärt dyra...
Jag tycker inte heller att de ser ut som en äkta sphynx, ett tips till alla är att gå på en kattutställning och se dessa katter, de är ju inte riktigt så fula egentligen.