Världens fulaste katt?
www.fundumper.com/weird/sphynx-worlds-ugliest-cat.htm
Hur kan man vilja ha en sådan ras?
www.fundumper.com/weird/sphynx-worlds-ugliest-cat.htm
Hur kan man vilja ha en sådan ras?
Sphynxsar är ju supernajs! - har tyvärr inte träffat någon men sett massor av bilder och jag tycker de är vackra! Verkar, av beskrivningar och berättelser att döma, vara en väldigt trevlig ras. (Men ack så dyra...)
wtf
jag tycker iaf att Devon är fina, fast gillar nog Cornish bättre, skulle kunna tänka mig en sån.
Usch vad läskig den såg ut..
Första bilden såg tom ut som en hund...
Nä, tacka vet jag håriga katter..
skogisar bäst.. hihi
det är många som gillar den katten hihi men näää ja vill inte ha en sån katt
Nu när vår katt tappar så mycket hår att man undviker att klia henne känns Sphynxkatten som ett bra alternativ
De ser ju bara FÖR roliga ut som ungar
Urk! Kattungen på första bilden ser ju ut som en hjärna med ben! Den ser ut som något ur den tecknade TV-serien Futurama.
De har väl sin charm..... men vad rädd jag skulle bli om det satt en sådan i sängen när man vaknar! Visst bebisarna var ju absolut inte vackra men som vuxna är de väl ok eller?
/ nalla
wtf
Du har inga barn va? Jag tycker inte att det e samma sak, ett djur väljer du för att du tycker om den, ett barn får du som den e och den kan du inte välja.
Att du blir rosenrasande för att folk tycker att dina katter e fula har ju faktiskt inte jag med att göra eller? Jag blir inte arg om ngn skulle säga att dom inte tycker att rottisar e fina, fastän jag tycker att det e en av dom sötaste hundarna som finns, smaken e ju som baken, kluven. J
ag bryr mig inte om vad folk tycker om min familj, för jag vet att jag själv tycker att dom e FINAST. (för mig och min familj ialla fall)
Sen har jag aldrig sagt till ngn att deras djur e fula och det skulle aldrig falla mig in att säga det heller, men nu var ju faktiskt inte detta riktat till en person. Sen så fattar jag inte varför folk hoppar på mig, det finns ju saker som folk har skrivit som e mycket värre än mitt inlägg eller?
Aleksa98
Jag tog bara ditt inlägg som ett exempel. Lite svårt att citera alla. Och jag tog upp att jag blir arg på att folk kallar mina katter fula som ett svar till ditt påstående att det inte blir bråk om någon kallar en rotweiler ful. (Kommer inte ihåg exakt hur du skrev, men du förstår kanske vilken del jag menar). Jag förstår också att man kan ha olika åsikter om vad som är fult och inte, men jag reagerade på sättet vissa uttryckte det på och därav mitt inlägg.
Nej, jag har inte barn. Men tycker det är självklart att älska alla i sin familj lika mycket. Oavsett om dom är tvåbenta eller fyrbenta. Och därför gör inte jag så stor skillnad på barn och katter/djur.
wtf
Jag kan förstå att det e irriterande att folk ska uttrycka sig om dina katter om du inte har bett om det, men mycket omprioriteras när man har fätt barn. Min man sa t.ex innan vi fick barn att om vår hund skulle ramla i vattnet och håller på att drunkna, så skulle han riskera sitt eget liv för att rädda hunden vilket skrämde mig lite, jag ansåg då att hunden betydde mer än vårt barn då t.ex, men han gav sig inte, men när han sen blev förälder så omformulerade han sitt svar med - att visst skulle han försöka rädda hunden men inte till priset av sitt eget liv