Världens fulaste katt?
www.fundumper.com/weird/sphynx-worlds-ugliest-cat.htm
Hur kan man vilja ha en sådan ras?
www.fundumper.com/weird/sphynx-worlds-ugliest-cat.htm
Hur kan man vilja ha en sådan ras?
Twinner
Varför ska jag göra det? Jag får väl ändå ha en egen åsikt utan att bry mig om vad alla andra tycker eller? Sen så tycker jag fortfarande inte att man kan jämföra barn med djur och om du tycker mina barn e fula tex så bryr jag mig inte ett dugg om det, men du behöver ju inte säga det i huvet på mig, för det e ju väldigt provocerande och utlöser ju alltid bråk, vilket det inte gör om ngn skulle sagt att dom tycker att rottweilrar e fula eller att dom inte gillar rasen, då behöver man ju inte köpa den och det e ju ingen som tvingar en. Jag skulle aldrig bli sur ifall ngn sa att rottweilrar e fula vad bryr jag mig om vad du tycker, men den (katten) står ju faktiskt under rubriken Världens fulaste katt eller? Så det e nog inte bara jag som tycker så och absolut inget att hetsa upp sig för, men här på FL finns det alltid ngn som måste uttala sig i alla fall, utan andledning, bara för att säga ngt till ngn som inte har samma åsikt, tråkigt. Jag svarade faktiskt bara på inläggets fråga.
De där katterna på bilderna såg inte ut som de Sphynxar jag sett i verkligheten. De som var med på andra länken var mycket finare.
Jag skulle själv inte ha sn Sphynx, men jag tycker inte de är helt gräsliga, lite som söta gremlins...
Ni som tycker att sphyxarna ser så hemska ut, har ni sett någon i verkligheten?
Sueezetoy:
Precis så beskrev min sambo också de katterna...som gremlings:)
stackars små djur!! Barn skulle ju bli rädda för dem.
Jag är stolt ägare till två stycken.
smaken är som baken ;) ja tycker den är ganska gullig ;)
Jag gillar sphynxen! Men visst som nykläckta var de inte vackra. Men å andra sidan så är ju inte nyckläckta bäbisar vackra de heller. Men ge dem några månader så!!
fy vilken äcklig katt
Aleksa98, Du skrev "Sen så tycker jag fortfarande inte att man kan jämföra barn med djur och om du tycker mina barn e fula tex så bryr jag mig inte ett dugg om det, men du behöver ju inte säga det i huvet på mig, för det e ju väldigt provocerande och utlöser ju alltid bråk, vilket det inte gör om ngn skulle sagt att dom tycker att rottweilrar e fula eller att dom inte gillar rasen..."
Varför skulle det inte utlösa ett bråk om man kallar någons djur för fula? För vissa är djur familjemedlemmar och lika värdefulla och fina som ens barn. Jag har två katter av Devon Rex, många tycker att dom är fula och jag får det slängt i ansiktet på mig. Jag blir fly förbannad då! Klart man får tycka vad man vill, men jag vill inte få det slängt i ansiktet på mig. Jag tycker att man kan jämföra det med att kalla någons barn fula eftersom mina katter är mina barn! Jag tycker många barn är fula, men säger inte detta till föräldrarna. Men det är ok att kalla mina katter fula? Bara för att dom är katter?
Självklart får man tycka att vissa katter är fula, men man kan ju tänka lite på hur man uttrycker sig också.