• Anonym (Fröken Emma)

Mamma gör porr

Hej!

Vad tycker ni om kvinnor som har barn och jobbar med porr? Tycker ni att det är värre, bättre eller ingen skillnad jämfört med när barnlösa kvinnor spelar in porrfilm? Tror ni att barnen tar skada av det?

Vad skulle ni känt om er mamma spelat in porr eller om ni fick veta att någon i er närhet hade gjort det?

Nyfiken på att höra era tankar. Kanske någon har egen erfarenhet av att jobba med det eller vara anhörig till någon som gör det. 

• Svar på tråden Mamma gör porr
  • lykantrophona

Den enda anledningen som barnen skulle fara illa av det vore ifall de fick reda på det för tidigt, eller ifall kulturen de växer upp i framställer porr och sex som något dåligt, skamligt.

Skulle jag få reda på att min mamma var med i porr, så skulle jag svära på att aldrig titta på det, och inte vilja tänka på det, men inte värre än så. Jag menar, jag vill inte lägga alltför mycket tanke på hur min mamma har sex överhuvudtaget, oavsett om det är kamera med eller inte.

Jag känner faktiskt en man som sysslar med mjukporr, mest som fotograf, men han fotar mestadels sin egen sambo och ibland de två tillsammans. Han har barn, men jag tror liksom inte barnet har farit illa av det. Barnet är nästan jämngammalt med mig, och verkar ha ganska lik inställning till saker som sin far.

• Anonym (me)

Jag personligen skulle må dåligt och äcklas om det va min mamma.

• fleapeas
    Anonym (me) skrev 2013-07-23 15:09:44 följande:
    Jag personligen skulle må dåligt och äcklas om det va min mamma.
    Varför då? För att din mamma har/haft sex?

Om min mamma skulle ha gjort porr så hade jag absolut inte titta på det, lika lite som jag vill höra om hennes sexliv hon har i det privata. På samma sätt pratar inte jag om mitt sexliv med min mamma eller pappa heller utan den biten kan man ta med partner/bästis etc.

Jag skulle nog inte gå runt och skryta om min mammas yrke men jag hade inte mått dåligt eller känt mig äcklad över det. 
  • Respekt

Alla har vi våra jobb, vissa njuter mer av dem en andra, bokstavligt talat  

• Anonym (me)
    fleapeas skrev 2013-07-23 15:13:31 följande:
    Varför då? För att din mamma har/haft sex?

Om min mamma skulle ha gjort porr så hade jag absolut inte titta på det, lika lite som jag vill höra om hennes sexliv hon har i det privata. På samma sätt pratar inte jag om mitt sexliv med min mamma eller pappa heller utan den biten kan man ta med partner/bästis etc. 

Jag skulle nog inte gå runt och skryta om min mammas yrke men jag hade inte mått dåligt eller känt mig äcklad över det. 
    Jag vill faktiskt inte veta något om min mammas sexliv. Så är det! Hon är sån kvinna som också vill att hennes barn ska ha distans till hennes privatliv. Inget konstigt med et tycker jag. 
  • Anonym (...)
    Anonym (me) skrev 2013-07-23 15:17:29 följande:
    Jag vill faktiskt inte veta något om min mammas sexliv. Så är det! Hon är sån kvinna som också vill att hennes barn ska ha distans till hennes privatliv. Inget konstigt med et tycker jag. 
    Men nu var det ju inte sexlivet utan yrkeslivet frågan handlade om....
  • fleapeas
    Anonym (me) skrev 2013-07-23 15:17:29 följande:
    Nej inte jag heller, vilket jag även skrev. Men varför bli äcklad? 
  • Anonym (me)
    Anonym (...) skrev 2013-07-23 15:20:26 följande:
    Men nu var det ju inte sexlivet utan yrkeslivet frågan handlade om....
    och jag svarade på någon annan som kommenterade mitt svar. Mitt svar är en fortsättning egenltigen dvs min mamma är väldigt pryd och skulle dö om det kom fram att hon hade ett sånt yrke. Vi barn har helt enkelt en bild av henne som en slags moder theresa så vår världsbild skulle krascha om den bilden ändrades.
  • Anonym (me)
    fleapeas skrev 2013-07-23 15:23:13 följande:
    Nej inte jag heller, vilket jag även skrev. Men varför bli äcklad? 
    OK. se mitt svar ovan.
  • Anonym (...)
    Anonym (me) skrev 2013-07-23 15:24:24 följande:
    och jag svarade på någon annan som kommenterade mitt svar. Mitt svar är en fortsättning egenltigen dvs min mamma är väldigt pryd och skulle dö om det kom fram att hon hade ett sånt yrke. Vi barn har helt enkelt en bild av henne som en slags moder theresa så vår världsbild skulle krascha om den bilden ändrades.
    Det är väl inte samma sak som att bli äcklad?
Svar på tråden Mamma gör porr