• längtan90

Möhippa för alla?

Jag är bjuden på bröllop om några veckor, nu har det varit Möhippa vilket jag upptäckte via Facebook. Bjuder man inte in alla tjejer på gästlistan när man arrangerar en Möhippa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-23 22:30
    Jag har aldrig sett mig som självklar på möhippan, trodde hennes närmaste vänner en mindre grupp skulle fira henne. Men när 19 av 20 är där så känner jag mig utanför och ja det gör mig ledsen

• Svar på tråden Möhippa för alla?
  • längtan90

Känns bara så konstigt samt att Sambons syster var och hon kunde ju sagt till mig, tro nästan att hon hade ansvar för att fråga de i sin familj men hon valde att inte fråga mig

• Mineralvatten
    längtan90 skrev 2013-07-23 19:18:54 följande:
    Jag är bjuden på bröllop om några veckor, nu har det varit Möhippa vilket jag upptäckte via Facebook. Bjuder man inte in alla tjejer på gästlistan när man arrangerar en Möhippa?
    nej man bjuder dem man vill, vilket brukar vara de närmsta vännerna.
  • Mineralvatten
    längtan90 skrev 2013-07-23 19:36:58 följande:
    Skönt att få lite mer erfarna tankar på mitt dilemma :)
    sen brukar ju inte bruden arrangera möhippan ;).
  • längtan90

Så man bjuder personer till bröllop och sen när det är dags för Möhippa räknas inte alla, har man inte de närmaste på sitt bröllop?

• Mineralvatten
    längtan90 skrev 2013-07-23 19:39:08 följande:
    Så man bjuder personer till bröllop och sen när det är dags för Möhippa räknas inte alla, har man inte de närmaste på sitt bröllop?
    nejdå det finns många som även bjuder bekanta.
  • viseversa

Men ts... Nej alla som är bjudna på bröllopet är oftast inte bjudna på möhippan. Sen är det inte BRUDEN som fixar möhippan och bjuder in folk. Det är oftast hennes allra närmsta vänner som fixar det.

• längtan90

Mm såklart men man jämför ju lite hur man själv skulle vilja ha det och inte bjuda alla känns konstigt. Till sitt bröllop bjuder man väl in personer man tycker om och borde vilja ha med på exempelvis Möhippa (lite skillnad kan det ju vara med mormor/ farmor exempelvis

• Mineralvatten

men fortfarande så är det inte bruden som arrangerar möhippan.

Svar på tråden Möhippa för alla?