längtan90 skrev 2013-07-23 20:26:36 följande:
Tack för fler svar kändes bara som en konstig situation, speciellt när det skrivs ut att möhippan var det så roligt med alla nya bekantskaper så något självklart gäng fanns inte. Känner mig sviken av sambons syster som inte sa något för även om de skulle va för de närmaste så kunde jag ju exempelvis skickat ett telegram, brev eller någon hälsning
Men du, tror du inte det kan vara något så dumt och enkelt som att den som arrangerade hippan missat just dig? Alltså att det inte har det minsta med dig att göra utan enbart den mänskliga faktorn...
Kan ju dra en parallell till min man som inte fick någon svensexa alls innan bröllopet. Jag var på alla hans kompisar typ "nu börjar det dra ihop sig, så om nån vill ha gästlistor och lediga helgdatum för svensexan så hör bara av er", skickade massmeddelanden på FB osv. Inget hände alls, antagligen för att alla trodde nån annan skulle dra ihop nåt. Min tärna tänkte göra nåt kul kollage över hippan på bröllopet men det skippades det för min mans skull.
Så kan det också gå, när de oskrivna reglerna är otydliga och förväntningarna höga. Som bäddad för att personer blir sårade utan att nån ens menade det.
Du ska se att det inte alls var personligt och någon därute skulle bli förfärad om den visste hur illa upp du tog.