• Jenkis

Vi som avbrutit 2013

Jag saknar en tråd med lite liv i där vi som varit tvungna att avbryta våra graviditeter samlas. Där vi kan diskutera allt från avbrytandet till sorgen både före och efter. Vi kanske kan ge varandra tips på hur man går vidare och hur man ordnar en fin ceremoni när man tar adjö för sista gången?

Vi avbröt för en vecka sedan p.g.a. mycket svårt hjärtfel på vår lilla dotter. Vi är barnlösa sedan tio år och vi kan inte bli gravida överhuvudtaget utan hjälp. Detta gör det inte lättare precis...

Finns ni som också har avbrutit relativt nyligen? Jag både hoppas och inte hoppas på det...   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 21:20
    Även för dem som avbrutit 2014!

• Svar på tråden Vi som avbrutit 2013
  • Malin81a
    Charlie40 skrev 2014-12-16 12:52:47 följande:

Tyvärr tror jag att jag fick ett tidigt missfall igår på dag 25. Annars kommer alltid mensen dag 28 och börjar med lite brunt en dag för att sedan öka. Nu blödde jag direkt mörkt rött. :( så surt å jobbigt. Är ju gammal nu å kanske inte ska försöka mer. Men iofs är det bättre med MF än att det går så långt dom det gjort innan. Hoppad du är gravid :)

Klart det är bättre med tidigt mf än det vi varit med om. Men det är jobbigt det också. Jag förstår att det känns tufft. Jag hoppas dock fortfarande att det ska fungera för er.

Jag ska uppdatera hur det blir om jag ev köper ett digitalt test någon dag...
  • visvto

Snart 7 månader sen avbrytandet nu. Förra veckan plussade jag. Äntligen dags igen, tänkte jag.

I lördags började jag blöda. Så nu är det över den här gången också. Varför blir det såhär. Det här var 7:e gången jag blev gravid. Bara (och jag vet, i förhållande till många andra här ska jag bara hålla mun och vara nöjd) 3 ggr har det gått hela vägen. Det är så jobbigt, för tiden är så emot oss. Nu testar vi fram till sommaren, som längst, blir det inget då, så är vi färdiga med barn.

Och det känns så sorgligt!

• min lilla groda

Jag har också varit gravid 7 ggr, har en femåring, en ängel och en liten kille som borde födas inom de närmsta veckorna. Vi (eller egentligen jag) gav upp flera gånger eftersom det var för tungt att gång på gång våga hoppas.

Ta er tid att känna efter vad som är rätt för er, hur mycket ni orkar med eller när det är tid att sluta kämpa.

• Charlie40
    visvto skrev 2014-12-17 13:17:41 följande:

Snart 7 månader sen avbrytandet nu. Förra veckan plussade jag. Äntligen dags igen, tänkte jag.

I lördags började jag blöda. Så nu är det över den här gången också. Varför blir det såhär. Det här var 7:e gången jag blev gravid. Bara (och jag vet, i förhållande till många andra här ska jag bara hålla mun och vara nöjd) 3 ggr har det gått hela vägen. Det är så jobbigt, för tiden är så emot oss. Nu testar vi fram till sommaren, som längst, blir det inget då, så är vi färdiga med barn.

Och det känns så sorgligt!

Precis samma här, avbröt 1 juni och nu missfall. Provar nog bara en månad till. Så har tre barn och två änglaflickor samt två missfall bakom mig. Men min sambo har inget barn och vill så gärna bli pappa. Jag har dock åldern mot mig.
  • Charlie40
    Charlie40 skrev 2014-12-17 14:42:18 följande:
    Precis samma här, avbröt 1 juni och nu missfall. Provar nog bara en månad till. Så har tre barn och två änglaflickor samt två missfall bakom mig. Men min sambo har inget barn och vill så gärna bli pappa. Jag har dock åldern mot mig.
    Har faktiskt även fått ett missfall när min första dotter låg i magen som skulle varit hennes tvilling så 8 är den rätta siffran
  • Malin81a

Hej, vad tråkigt att höra om missfall. Det är många här med mycket i bagaget. Kram till er alla.

• Malin81a

Nu är jag iaf säker på att jag är gravid. Har dock inga större känslor över huvud taget över det. Kanske ett sätt att avskärma mig från alla känslor. ..

• Charlie40
    Malin81a skrev 2014-12-28 20:28:40 följande:

Nu är jag iaf säker på att jag är gravid. Har dock inga större känslor över huvud taget över det. Kanske ett sätt att avskärma mig från alla känslor. ..

Åh grattis! Känslorna kommer nog. Jag funderar oxå på hur det kommer kännas OM jag är gravid. (Äl+3 idag) kommer göra NIPT v10 om det blir ngt men får ändå undra i 6 veckor hur det ska gå denna gång.
  • min lilla groda

För mig är det egentligen först nu i slutet av graviditeten som jag verkligen vågar känna fullt ut. Det har varit så många tankar på om något skulle gå fel, om han helt plötsligt skulle sluta röra sig där inne mm. Visst har jag varit glad tidigare också men omedvetet hållet tillbaka lite av rädsla. Det är nog svårt att helt se förbi det vi alla här har varit med om när man blir gravid på nytt men jag hoppas att du får en jättefin graviditet.

Svar på tråden Vi som avbrutit 2013