• Anonym (Insektsfobi)

Hjälp!!! Fluga eller geting?!

HJÄLP!!! Har precis låst in mig på toaletten, och som tur är låg ipaden här inne! Det kom in en kolossal typ fluga, men är lite osäker... Varför jag skriver här? För att få hjälp att hitta modet att gå ut från toaletten igen... Den är stor som en geting, låter som en fluga men är väldigt slö. Vingarna är stora och ligger inte helt längs kroppen på den. Tyvärr vet jag inte färg då den senast befann sig i taket innan jag låste in mig... Jag är så jäkla rädd för flygande insekter, får panik och tror dom är i mitt hår... Ja, knasigt att skriva härinne, men behövde få ur mig... Tänk om det är en geting?! Det är en av de värsta av alla vidriga flygande monster!!

• Svar på tråden Hjälp!!! Fluga eller geting?!
  • ytrewq
    Anonym (Insektsfobi) skrev 2013-07-28 01:24:29 följande:
    Hahaha! Synen alltså... Tur ingen ser mig just nu ^^ jag är ju för fan för kort för att kunna slå till han ordentligt när han sitter i taket.. Hahaha!
    En stol och en tidning fungerar väl?
    Anonym (Insektsfobi) skrev 2013-07-28 01:22:54 följande:

Nöjet i att skrämma, eller snarare äckla, en annan människa ;) tack! :P
    xD

• magelita80

Stackarn. Det hade kunnat vara jag som skrev det hör. Häromdagen lurade min man mig in till skogen och jag blev jagad av en broms. Jag sprang skrikandes genom hela skogen och släppte tom hundkopplet. Men har du inget ellektriskt elracket? Det är min bästa vän på sommarn. :)

• Anonym (Läbbans!)

Vet du, jag har ett tips. Men det är så larvigt, så jag kör anonymt. Jag är också pinsamt rädd för flygande saker. Ja, inte bara flygande, utan allt som krälar, kravlar och ser ut som insekter. (VARFÖR måste de finnas???) Jag tar dammsugaren. Med långt rör, utan munstycke. Och så dammsuger jag upp dem. Låter den stå på och mala en stund efteråt. (Skit samma om man bor i lägenhet, gäller det livet så gör det! Liksom.) Förr tejpade jag fast papper för röröppningen också och helst skulle någon annan komma och byta dammsugarpåse sen. Men jag har mognat. He-he. Numera har jag insett att de flesta dör efter en stund med full blåst. 

Fast igår blev det skitjobbigt. Jagade en jättekonstig historia i köket. Som en blandning av harkrank och stekel. Och den var snabb! Och den flög gärna på mig! Fy katten alltså. Till slut fick jag ge upp. Men jag tog den imorse istället! Nu har jag en liknande i badrummet. Ska släpa in dammsugaren där innan jag går och lägger mig. Min man tycker bara att jag är lite lagom superlarvig så där. Men tack och lov att jag har honom, för han tar de gigantiska vidriga källarspindlarna som ibland letar sig upp i huset. Man ska inte ha hus. Man ska bo i lägenhet. Med myggnät för alla fönster. 

Hoppas du överlever och att monstret inte bet halspulsådern av dig! 

• Anonym (Läbbans!)

Elracket och tidning... Jag tycker ni är skitmodiga! Man kommer ju så nära då. Det är ju alldeles galet kort skaft på en racket. Och en tidning ska vi inte ens tala om.. Hur går det för dig TS? Dog du?

• Anonym (Insektsfobi)
    ytrewq skrev 2013-07-28 01:27:03 följande:
    En stol och en tidning fungerar väl?xD

Mm.. Kan så tyckas.. Fram till NU har jag suttit på huk på den där jäkla stolen med en hårt rullad tidning i ena handen och hårspray i den andra. Så fort jag kommit upp i nästan samma höjd så ser jag hur den, på RIKTIGT, laddar för att flyga och sen attackera. Blääää!!

Tillslut tog jag mig till soffan för att ställa mig där. Men nej. Jag får se mig besegrad ännu en gång. Jag rusade in i sovrummet, smällde igen dörren och kastade mig i säng. Allt är öppet i kök och v-rum, lampor tända och tv på. "Räddas det som räddas kan" - så det får vara så till imorgon, då har den garanterat flugit ut, eller klonat sig.

Tur jag bor på tredje våningen...
  • magelita80

Getingar vågar jag iofs inte ta med elracket för man vet inte om det finns en till i närheten som kan attackera en. Men bromsar är ganska korkade.

• ytrewq
    Anonym (Insektsfobi) skrev 2013-07-28 01:52:22 följande:

Mm.. Kan så tyckas.. Fram till NU har jag suttit på huk på den där jäkla stolen med en hårt rullad tidning i ena handen och hårspray i den andra. Så fort jag kommit upp i nästan samma höjd så ser jag hur den, på RIKTIGT, laddar för att flyga och sen attackera. Blääää!!
    Tillslut tog jag mig till soffan för att ställa mig där. Men nej. Jag får se mig besegrad ännu en gång. Jag rusade in i sovrummet, smällde igen dörren och kastade mig i säng. Allt är öppet i kök och v-rum, lampor tända och tv på. "Räddas det som räddas kan" - så det får vara så till imorgon, då har den garanterat flugit ut, eller klonat sig.
    Tur jag bor på tredje våningen...
    Naaaw, kram! Kyss
  • Anonym (Insektsfobi)
    magelita80 skrev 2013-07-28 01:35:37 följande:
    Stackarn. Det hade kunnat vara jag som skrev det hör. Häromdagen lurade min man mig in till skogen och jag blev jagad av en broms. Jag sprang skrikandes genom hela skogen och släppte tom hundkopplet. Men har du inget ellektriskt elracket? Det är min bästa vän på sommarn. :)

Jag släpper också allt och springer. Jag avskyr sommaren av den anledningen!

Jag skyller dock på en traumatisk händelse med flygmyror för många år sen. Efter det så har jag blivit helt förstörd!

Inga elektriska saker, men imorgon ska jag införskaffa en sådan. Biter det på bromsar tror du?? Annars tar jag upp bilbatrerier och startkablar alltså...
  • Anonym (Läbbans!)

Du är inte besegrad, TS! Du är smart! Och om du inte behöver tejpa för nyckelhålet till sovrumsdörren så har du inte särskilt allvarlig insektsfobi heller. Flört Sov så gott, hoppas han inte lurpassar på dig imorgon bitti.

• magelita80

Ja elracket funkar på bromsar men är de stora så tar det ett tag innan de dör. Det är enklast att döda de när de är vid fönstret el väggen.

Svar på tråden Hjälp!!! Fluga eller geting?!