Anonym (insektsfobi 2) skrev 2013-08-03 01:34:47 följande:
Jahopp, har glömt mina inloggningsuppgifter till FL efter att ha köpt ny dator (hade automatisk inloggning tidigare och har ingen koll på vilken mejladress jag använt) *irriterad*
Men iaf...
Jag har legat här i ett par timmar nu och våndats över vad det är som rör sig i blomman/trädet. Något är det, och det är stort! Minst två meter i ögonbredd LÄTT! Och jag vågar inte gå fram för att se efter (det där med att den kanske attackerar ni vet).
Sambon jobbar till 03, så han kommer få agera hjälpte mitt i natten när han kommer hem. För nu är bonusen hemma och sover sedan några timmar tillbaka och jag tänker inte utsätta någon av oss (eller grannarna) för att jag gapar och härjar!
... Men hur ska jag lyckas överleva min hjärtattack i 1,5 timme till?!?!
Nej men kära nån! Hur slutade det här då?! Nu får jag nästan dåligt samvete som har haft så dålig koll på tråden.
För övrigt väntar jag på katastrofen. Bonussonen berättade häromdagen att det flugit in en ENORM geting. Typ tre meter mellan vingspetsarna. Nä, men en bålgeting alltså. Den hade surrat runt som en slö helikopter. Och förstås vägrat dö när grabben försökte likvidera den med en tidning. Tio kraftiga smällar hade krävts. Pappan skojade till det lite och sa "den tog tidningen och slog tillbaka va?". (Borde vara skottpengar på folk som har mage att skämta om så allvarliga saker!) "Ja, typ!" svarade den stackars ynglingen. Och nu undrar jag bara - VAD gör jag om det flyger in en sån farkost igen här hemma OM JAG ÄR ENSAM HEMMA??!!! Ja, det vill säga, ensam tillsammans med mina små barn som man absolut inte får visa sig rädd framför. Huuuuhhh! Dammsugaren har ju inte en chans mot en BÅLGETING! Ja, herregud. Vad mycket läskigt det finns i världen.
Fast det var läskigare förr. Råkade zappa förbi ett spännande tv-program häromnatten. Om nedbrytning. Mögel och svampar och sånt. Var det nån som såg det? Några forskare hade byggt en glasbur som skulle imitera ett kök och vad som händer därinne om man lämnar mat och sånt framme i två månader. Myyyysigt! Men man fick också lära sig att för en himla massa miljoner år sen så kunde inte svamparna bryta ner träd. När träden började bli träd och bli hårda alltså. Så där låg en massa träd som inte bröts ner. Och då ökade syrenivån på jorden. Och vad hände då...!? Jo, då började alla insekter bli brontostora. Så det flög omkring trollsländor stora som örnar. Och så vidare. Isch - helt enkelt. Den mardrömmen höll på i 50 miljoner år. Sen kom svamparna på hur man skulle göra, träden bröts ner, syrenivån sjönk och monster-insekterna dog ut. Tack och lov, säger jag bara! Det var värre på den gamla goda tiden. Mycket värre.