Anonym (Läbbans!) skrev 2013-07-28 01:43:08 följande:
Vet du, jag har ett tips. Men det är så larvigt, så jag kör anonymt. Jag är också pinsamt rädd för flygande saker. Ja, inte bara flygande, utan allt som krälar, kravlar och ser ut som insekter. (VARFÖR måste de finnas???) Jag tar dammsugaren. Med långt rör, utan munstycke. Och så dammsuger jag upp dem. Låter den stå på och mala en stund efteråt. (Skit samma om man bor i lägenhet, gäller det livet så gör det! Liksom.) Förr tejpade jag fast papper för röröppningen också och helst skulle någon annan komma och byta dammsugarpåse sen. Men jag har mognat. He-he. Numera har jag insett att de flesta dör efter en stund med full blåst.
Fast igår blev det skitjobbigt. Jagade en jättekonstig historia i köket. Som en blandning av harkrank och stekel. Och den var snabb! Och den flög gärna på mig! Fy katten alltså. Till slut fick jag ge upp. Men jag tog den imorse istället! Nu har jag en liknande i badrummet. Ska släpa in dammsugaren där innan jag går och lägger mig. Min man tycker bara att jag är lite lagom superlarvig så där. Men tack och lov att jag har honom, för han tar de gigantiska vidriga källarspindlarna som ibland letar sig upp i huset. Man ska inte ha hus. Man ska bo i lägenhet. Med myggnät för alla fönster.
Hoppas du överlever och att monstret inte bet halspulsådern av dig!
Haha! Ja, jag är också anonym av just den anledningen att det är så löjligt det här ;)
Smart tips med dammsugaren, jag skulle dock ALDRIG stänga av den igen. Skulle jag mot förmodan våga stänga av den så skulle jag nog slänga ut den utanför dörren.
Har myggnät för de fönster som vanligtvis alltid är öppna, men nu har det varit så förbannat kvavt så allt har fått stå öppet, UTAN nät. Tycker dock det är lättare dagtid, vet ej varför.
Jo, alla insekter är otrevliga och i allra högsta grad ovälkomna!!
Men, jag har nätt och jämnt överlevt, dock besegrad av monstret. Med hjärtklappning, skakningar och förmodligen mitt första gråa hårstrå. Jag hoppas bara han är borta imorgon och att jag varken fått besök av ngn fasadklättrare under natten, eller att varken tv eller lampa kortslutit under nattens gång.... Får väl skatta mig lycklig dock att det sällan dyker upp spindlar, eller att vi inte har kackerlackor i någon större utsträckning...