• Beckaan89

    Svagt plus eller spökstreck eller näst intill oläst sticka - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester del 2 :)

    Jag behöver eran hjälp med att tyda dessa streck!
    Hade mens den 22 juni och ägglossning mellan den 4-7 juli ( jag hade sex den 3 och 5 juli )
    Jag ser 2 streck både på bilderna och i verkligheten.
     

    Denna är från den 18 juli



    Denna är från den 19 juli


    Denna är från igår den 27 juli
    Men från dessa tester ser jag svagt 2 streck!
    Jag plussade första gången på ÄL + 9 om man räknar från och med den 7 juli, bim - 4 och jag gjorde
    nya tester bim -2 och -1 från beräknad mens, jag har fått väldigt svaga streck.
    Ägglossning mellan den 4-7 juli, hade sex den 3 och 5:e. Beräknad mens den 20 juli.
    Gjorde ett redan gravtest den 12 juli, 8-5 dagar efter ägglossning hur man nu räknar, pga att jag
    mådde dåligt men de var negativt fick ett svagt 2 streck den 14 juli men vågade inte hoppas allså bim -6, vart så chockad så jag gick tillbaka till apoteket och sa att de va nå fel och fick ut nytt paket som
    visade precis samma sak :p

    Började med bruna flytningar den 19 juli, blödde i 5 dagar riklig mens, under den tiden gjorde jag 2
    tester den 21 och den 25 juli, eftersom barnmorskan trodde jag fått missfall och dom visade negativt,
    Förstod att gravtest tydligen kan göra de under mensen.
    Mödra trodde de va missfall, men så länge de inte kom klumpar så skulle jag ta det lugnt, annars om klumpar kom skulle jag åka in akut.

    Gjorde nytt test den 27 bim +7 och då var de positivt iallafall lika svaga dock som före, ska göra nytt
    test den 31 juli eftersom plusset kan visas några veckor efter ett missfall.

    Jag började att må dåligt bara några dagar efter ägglossning ( ägglossning mellan den 4-7 juli ),
    illamående, ont i huvudet, sov mycket mera, började kissa mer, fick ont i brösten, ont i ryggen och i
    livmodern.

    Ni får mixtra med bilderna och säga vad ni tror.
    Fler får gärna lägga upp sina svaga tester oxså :D 
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck eller näst intill oläst sticka - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester del 2 :)
  • Bibbsan

    Bim är "beräknad icke mens".. Jo.. Det var något liknande för mig.. Jag misstänker att jag också är gravid, och det var inte direkt planerat :)

    Men beräknad icke mens är också när du ska ha din mens. Om mensen kommer är det bara Mensdag, om flera dagar gått utan att mensen kommit är det bim. Exempelvis, jag är 9 dagar över bim, bim +9

    Förstår du? :)

  • oroligt
    Bibbsan skrev 2013-08-05 16:18:10 följande:
    Bim är "beräknad icke mens".. Jo.. Det var något liknande för mig.. Jag misstänker att jag också är gravid, och det var inte direkt planerat :)

    Men beräknad icke mens är också när du ska ha din mens. Om mensen kommer är det bara Mensdag, om flera dagar gått utan att mensen kommit är det bim. Exempelvis, jag är 9 dagar över bim, bim +9

    Förstår du? :)

    haha jaha :) bim+8 blir de då, men min ägglossning måste ha varit sen för var bortrest 2 veckor, så när jag kom hem, och hade sex med min sambo i söndags för 2 veckor sedan blev jag antagligen gravid (när det egentligen borde ha varit en säker period(eller?) ;)
  • Bibbsan

    Om du har oregelbunden menscykel kan det absolut vara så att ägglossningen var sen. Ibland blir den helt enkelt senare än man tror :)

  • oroligt
    Bibbsan skrev 2013-08-05 16:31:41 följande:
    Om du har oregelbunden menscykel kan det absolut vara så att ägglossningen var sen. Ibland blir den helt enkelt senare än man tror :)

    har ätit p-piller i 4 år i och för sig och då håller den ju sig regelbunden, tanken om att den inte skulle vara det hade inte slagit mig, då den varit regelbunden när jag haft p-piller uppehåll ;) men där ser man, då kommer vi få barn typ samtidigt om allt går som det ska och båda verkligen är gravida ;)
  • Bibbsan

    Haha då förstår jag! Men ta ett till test om ett par dagar så kanske pluset blir starkare ;) ja just den månaden då alla runt om mig fyller år! ;) haha även jag

  • EQ85
    oroligt skrev 2013-08-05 15:28:38 följande:
    här är mitt från igår, själv tycker jag inte det ser ut som det är positivt men de trodde några i förra tråden att det var.. så de är väl bara att vänta några dagar och testa igen antar jag? vad tror ni ? har ingen kunskap om grav-tester ;)

     


     
    e d rfsu?
    OM det är det. köp ett annat för rfsu visar oftast sist (minst tydligt) av alla test.
    köp ett vanligt CB istället. 
  • oroligt
    EQ85 skrev 2013-08-05 20:40:36 följande:
    e d rfsu? OM det är det. köp ett annat för rfsu visar oftast sist (minst tydligt) av alla test. köp ett vanligt CB istället. 

    Ja det är RFSU, jag frågade ju hon på Apoteket vilket jag borde ta för att se de så tidigt som möjligt och så säkert som möjligt.. då rekommenderade hon detta... Irriterande i så fall! Tar nog och gör det imorgon då! :)
  • EQ85
    oroligt skrev 2013-08-05 22:59:58 följande:

    Ja det är RFSU, jag frågade ju hon på Apoteket vilket jag borde ta för att se de så tidigt som möjligt och så säkert som möjligt.. då rekommenderade hon detta... Irriterande i så fall! Tar nog och gör det imorgon då! :)
    de är de som INTE testat rfsu haha.
    har du testat med annat??  
  • stationx

    Här kommer en till synvilla, eller?

    Vet inte riktigt när min BIM är då detta är första perioden mellan två mensperioder då jag fick ett missfall i maj. Sista mensen var 15-20 juli, och om den är igång med samma intervall som innan bör jag ha BIM i helgen, typ lördag. Alltså om 4 dagar.
    Testet gjorde jag i morse, och det är RFSU:s vanliga.
    Till en början var det väldigt negativt, men efter typ 10 minuter så syntes i mina ögon ett svagt skuggat streck. Sjukt svårt att få med det på bild, som ni ser på första bilden så syns det inte alls.. Men sen lekte jag lite med ljus och kontraster och då tittade ett svagt men ändå (i mina ögon) synligt streck fram. 
    Efteråt försvann strecket en aning men tycker ändå en svag skugga kan anas. Men som sagt, det kan verkligen vara en synvilla.

    Har detta hänt någon annan? Att ett svagt streck visar sig efter lite längre tid, och sedan försvinner mer igen?
    Vad tror ni? Jag ska givetvis ta ett till test framåt helgen, men detta var en så himla bra tråd så tänkte ändå vända mig till er andra. Kram!



    bild 1


    bild 2

     
  • oroligt
    EQ85 skrev 2013-08-06 19:54:35 följande:
    de är de som INTE testat rfsu haha. har du testat med annat??  

    Nej, men ska till Ungdomsmottagningen imorgon, tog ett idag igen och den syntes liiite mer, kommer inte att lita på resultaten när jag gör det hemma om det inte är tydligt! Så lika bra att ta sig dit:) väldigt nervöst!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck eller näst intill oläst sticka - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester del 2 :)