• Smärta

Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!

Vilka här(om det ens är några här) har kommit in på förskollärarprogrammet här i Göteborg? Jag kom precis in idag och är överlycklig! Äntligen har jag en framtid. :)

Ni får gärna skriva, jag håller på att starta en grupp på Facebook nämligen för alla som börjar höstterminen 2013. För att kunna starta gruppen måste jag dock lägga till en vän först, men ingen i min vännerlista har sökt dit, så... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-16 10:06
    Alla som är oroliga inför starten och att ta igen och all kurslitteratur och var man ska ses osv osv osv.. Ta det lugnt! Vänta tills vi börjar och fråga sedan någon som VET.

• Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!
  • Smärta
    Flikkan86 skrev 2013-08-12 13:14:29 följande:
    Hej på er

Idag fick jag och antagligen ni med mail och info om förskollärarprogrammet.
    Tyvärr såg jag att vi har saker även den 29 och 30/8. Eftersom jag inte sett något om det på schemat trodde jag det bara var introduktion den 28e.

Har ni någon aning om det kan vara viktigt, har en bokad weekend så kommer antagligen inte.

Mailade  till progamanasvarig och fick till svar att jag får ta igen info vid senare tillfälle ang fredagen men fick inget svar om torsdagen.

Något som vet? 
    Hej! Jag tror att det kan vara bra att vara med de tre första dagarna, men det är ju såklart upp till dig själv. :) Personligen skulle jag nog valt att vara med för att verkligen komma in i det. Maila igen och fråga vet jag! Annars; ring dem. Vad heter du, och kan jag lägga till dig i Facebookgruppen?
  • Smärta
    Flikkan86 skrev 2013-08-13 19:37:35 följande:
    Hehe då är vi 2, får hoppas vi kommer i samma grupp så vi kan plugga tillsammans tills du skall vara hemma. Hade varit skoj med någon som är lite i samma sits. Är det någon dag eller så du inte orkar så får du säga till så kan jag hjälpa med info eller så om det skulle behövas.

Ok då blir det svårt och lägga till mig :)

Ni andra, blev det någon grupp på facebook?? 
    japp! Facebookgruppen heter "Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet", ganska lätt att hitta. Dock kan man inte lägga till folk i gruppen om man inte är vänner på Facebook verkar det som!
  • Smärta
    smulanjag skrev 2013-08-12 18:36:39 följande:
    Hej! Jag har också kommit in på fsk programmet i Gbg. Dock ska jag om allt går som det ska få mitt andra barn i slutet på november så då tar jag ju uppehåll i 2 terminer. Jag är jättenervös för att börja plugga på högskolan. Är 29 år och har arbetat som undersköterska i 11 år. Men vill göra något annat!
    Hej! Vad kul. Vi får se vad som händer då, men det går nog bra att komma in sent också. Dock får man nog ta igen rejält mycket. Men du får säkert mer info om sådant sedan. :) Lycka till med bebisen!
  • Flikkan86

Du får gärna lägga till mig

Susanne Olofsson Lerum

Ja de kan säkert vara viktiga men dumt att infon kom så sent om de dagarna. Resan är redan planerad o svärmor fyller 50. Får se hur många dagar jag missar.

Träffade en idag som inte gått på några föreläsningar eller dagar förutom det som var obligatoriskt. Och hon klarade sig fint.
    Det verkar ju vara mest info om skolan GUL mm...o de kan jag fråga kompisar om som redan pluggar på GU.

• EilleN

Hej! Här är en till som har kommit in! Dock ska jag ha mitt tredje barn i januari, så här blir det också två terminers uppehåll. Hur har ni lyckats se schemat? Jag har ägnat två timmar framför alla krångliga sidor men allt jag får upp är att jag inte är registrerad och därför inte kan se varken kurslitteratur eller scheman... Jag blir galen snart :)

• smulanjag
    Flikkan86 skrev 2013-08-13 19:37:35 följande:
    Hehe då är vi 2, får hoppas vi kommer i samma grupp så vi kan plugga tillsammans tills du skall vara hemma. Hade varit skoj med någon som är lite i samma sits. Är det någon dag eller så du inte orkar så får du säga till så kan jag hjälpa med info eller så om det skulle behövas. Ok då blir det svårt och lägga till mig :) Ni andra, blev det någon grupp på facebook?? 

Va snällt av dig,alltid bra att ha någon att kolla av med så jag inte missar viktiga saker! Jag heter Jennifer förresten :)
  • smulanjag

[quote=70768790][quote-nick]EilleN skrev 2013-08-13 21:44:12 följande:[/quote-nick]Hej! Här är en till som har kommit in! Dock ska jag ha mitt tredje barn i januari, så här blir det också två terminers uppehåll. Hur har ni lyckats se schemat? Jag har ägnat två timmar framför alla krångliga sidor men allt jag får upp är att jag inte är registrerad och därför inte kan se varken kurslitteratur eller scheman... Jag blir galen snart :)[/quote Hej! Jag har inte heller lyckats se något schema, tycker deras sidor verkar röriga. Så du ska också ha bebis?, jag ska ju ha i slutet på november om allt går bra! När ska du ta uppehåll? Jag får ju också ta två terminer!

• Flikkan86

Ni som undrar över scheman.
    https://se.timeedit.net/web/gu/db1/ped1/ri1Q7.html
    Nedan är en länk till programmet som hanterar schemanen.
    Välj att söka på kurs och sedan den kursen du vill se, tex första blir lök10g.
    Kan inte lova att det är helt rätt men tider/datum verkar iaf stämma.

Jennifer, vet ju hur det är att både vara gravid och ha barn. Dessutom är det alltid skoj att kunna hjälpa till. 

Flizan vad heter du? Facebook?

• Smärta
    EilleN skrev 2013-08-13 21:44:12 följande:
    Hej! Här är en till som har kommit in! Dock ska jag ha mitt tredje barn i januari, så här blir det också två terminers uppehåll. Hur har ni lyckats se schemat? Jag har ägnat två timmar framför alla krångliga sidor men allt jag får upp är att jag inte är registrerad och därför inte kan se varken kurslitteratur eller scheman... Jag blir galen snart :)
    Hallå hallå! :) Berätta gärna vad du heter så lägger jag till dig som vän och sedan lägger jag till dig i gruppen. :)
    Eller så kan du begära att få vara med. Den heter "Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet".
Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!