• Smärta

Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!

Vilka här(om det ens är några här) har kommit in på förskollärarprogrammet här i Göteborg? Jag kom precis in idag och är överlycklig! Äntligen har jag en framtid. :)

Ni får gärna skriva, jag håller på att starta en grupp på Facebook nämligen för alla som börjar höstterminen 2013. För att kunna starta gruppen måste jag dock lägga till en vän först, men ingen i min vännerlista har sökt dit, så... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-16 10:06
    Alla som är oroliga inför starten och att ta igen och all kurslitteratur och var man ska ses osv osv osv.. Ta det lugnt! Vänta tills vi börjar och fråga sedan någon som VET.

• Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!
  • EilleN

Smulanjag: Ja, det är beräknat 12:e januari. Så jag hoppas på att härda ut fram till dess, sedan vara hemma under 2014 och komma tillbaka vårterminer 2015 (Låter som en evighet tills dess) :) Har du kollat upp med studievägledare och så angående ditt uppehåll? Jag funderar om man bör göra det innan man börjar men vet inte riktigt var jag ska ringa... Smärta: Jag heter Frida Ström. Det kanske det är fler som heter iofs så jag kan kolla efter gruppen med datorn sen. Kollade med telefonen förut men det fanns så många olika att jag inte hittade :)

• smulanjag

Jag tänkte också börja igen vt-15. Bebisen måste ju hunnit bli 1 år innan jag kan lämna till barnomsorg så så får det bli. Ja jag ringde studievägledare Eva Bergström och hörde med henne och enligt vad jag förstod det som ska det inte vara några problem att få studieuppehåll. Helst vill de att man går en hel termin men det kan ju inte jag så då sa hon att vi kunde komma överens om att jag kan gå i början på november. Jag ska besöka henne på kontoret i oktober tyckte hon och stämma av mer.. Hoppas verkligen inte att det blir några problem nu då jag tagit tjänstledigt från mitt arbete nu!

• smulanjag
    Flikkan86 skrev 2013-08-14 09:56:50 följande:
    Ni som undrar över scheman. se.timeedit.net/web/gu/db1/ped1/ri1Q7.html Nedan är en länk till programmet som hanterar schemanen. Välj att söka på kurs och sedan den kursen du vill se, tex första blir lök10g. Kan inte lova att det är helt rätt men tider/datum verkar iaf stämma. Jennifer, vet ju hur det är att både vara gravid och ha barn. Dessutom är det alltid skoj att kunna hjälpa till.  Flizan vad heter du? Facebook?  

Jo det är sant :). Jag kommer in på länken men jag får upp inget resultat när jag söker på lök 10g ? Hur gör jag?
  • EilleN
    smulanjag skrev 2013-08-14 14:30:40 följande:
    Jag tänkte också börja igen vt-15. Bebisen måste ju hunnit bli 1 år innan jag kan lämna till barnomsorg så så får det bli. Ja jag ringde studievägledare Eva Bergström och hörde med henne och enligt vad jag förstod det som ska det inte vara några problem att få studieuppehåll. Helst vill de att man går en hel termin men det kan ju inte jag så då sa hon att vi kunde komma överens om att jag kan gå i början på november. Jag ska besöka henne på kontoret i oktober tyckte hon och stämma av mer.. Hoppas verkligen inte att det blir några problem nu då jag tagit tjänstledigt från mitt arbete nu!

Ok, ja det är samma här. Hoppas man får må någorlunda bra så man klarar höstterminen bara! Då ska jag också se till att ringa henne. Det blir inga problem ska du se! Skönt att inte vara helt ensam med uppehåll då!

Jag kommer in på lök10g men då ska man välja undergrupp, och det har jag ingen aning om vilken som ska väljas? Verkar vara ganska olika scheman för dom olika grupperna med.
    Men jag antar att man kan se schemat lättare sedan när man kan registrera sig för kursen.

Sedan hittar jag verkligen inte facebook-gruppen... Man kanske inte kan se den om man inte har någon vän som är med? Jag heter iaf Frida Ström från Kungälv om "Smärta" vill lägga till mig :)
  • Flikkan86

Det är lättare om hon lägger till dig som vän och sedan bjuder in dig,
    Jag hittade heller inte gruppen och det har troligen med instälningarna att göra.

Ang schemat. Ovanför rutan där ni skriver in lök10g kan ni ändra undergrupp till kurs och då får ni upp hela schemat :) 

• smulanjag

Nu har jag kommit in på schemat men det måste väl vara olika tider för olika grupper? Man ska väl inte behöva vara i skolan hela dagarna mån-fre? Jag hade hoppats på att bara behöva åka in 2-3 dagar i veckan.. Får man sitt "eget" schema på papper sen eller vad tror ni?

• Smärta
    EilleN skrev 2013-08-14 21:49:07 följande:
    Ah, tack! Nu fick jag till det! :)
    Hej, är du med i Facebookgruppen ännu? :) Minns inte om jag har lagt till dig.. Haha.
    Vi är sex medlemmar nu, om du vill kan du bli den sjunde. Vad heter du på FB?
  • Smärta
    smulanjag skrev 2013-08-15 06:46:32 följande:
    Nu har jag kommit in på schemat men det måste väl vara olika tider för olika grupper? Man ska väl inte behöva vara i skolan hela dagarna mån-fre? Jag hade hoppats på att bara behöva åka in 2-3 dagar i veckan.. Får man sitt "eget" schema på papper sen eller vad tror ni?
    Det stämmer att det är olika grupper. Eller, det är vad jag har gissat mig till i alla fall. Tekniskt sett behöver man bara gå på de obligatoriska grejerna. Vilka jag inte vet vilka det är ännu, då skolan inte har börjat än. Haha.
Svar på tråden Förskollärarprogrammet HT13 Göteborgs Universitet!