• Anonym (less)

trött på bekant som utnyttjar systemet!

Jag bor i en bostadsrätt i en förort till Stockholm. Sitter här med miljonlån för att det är nästan omöjligt att få en hyresrätt. Samtidigt har jag en bekant som har gått på soc. I många år. Hon har en stor fin 3:a som soc. Betalar. Det som irriterar mig så mycket är att hennes kille ( som också går på soc. ) är inneboende hos henne och får pengar för det. Som om det inte var nog hyr hon ut det sista rummet svart för 3000 i månaden ( hyran är på 4700 ) Hon får alltså pengar till hyran men tjänar istället pengar på sina inneboende. Detta är hon väldigt stolt över och skäms inte alls. Nu har jag tröttnat och funderar på att anmäla. Ska jag?

• Svar på tråden trött på bekant som utnyttjar systemet!
  • Foxtrott

Jag vill också ha en stor fin 3:a för 4700 kr i månaden. Vilket klipp! Här går en hyfsad etta för den summan. Jag är även jag avundsjuk på din kompis, när det gäller den biten.

På vilket sätt skulle du få det bättre av att anmäla din vän undrar jag emellertid?

• Anonym (xxx)

Något måste vara fel när man är avundsjuk på människor som går på soc. Är det verkligen så eftertraktat att vara kund hos soc och slippa jobba?

• Anonym (MissX)
    FireLady skrev 2013-08-08 15:57:48 följande:
    Ja det ska du! Kräkless på att folk dränerar systemet så att de vilka behöver hjälpen kommer tillslut inte få den eftersom medlena är slut.
    Anmäl. Det gjorde jag med en fd väninna. 
    Hon lekte sjuk och fick tonvis med bidrag, bland annat soc. Hyrde ut rum svart, sålde smärtstillande mediciner hon fick ut genom att ljuga för läkare och sen arbetade svart när det passade henne.
     Fick nog när hon på fb skröt om sitt liv med evig semester och hru skönt dte var att man kunde leva gratis och uppmuntrade alla till att göra det. 
    Ringde soc samma dag, dom startade någon form av utrednign och hon är nu utan bidrag, har fått flytta hem till sina öräldrar och mår dåligt och är återbetalningsskyldig.
    Känns väldigt bra.

• iwannarock

Anonym xxx, det handlar givetvis inte om svartsjuka för att någon går på soc... :-/
    Anmäl helt klart!

• finskaflikkan

Jag skulle nog anmäla om vi inte vore typ bästa vänner... Tror jag... Osäker som satan då jag tack och lov sluppit sånt där bland mina vänner och bekanta! 

• Anonym (xxx)
    iwannarock skrev 2013-08-08 16:09:00 följande:
    Anonym xxx, det handlar givetvis inte om svartsjuka för att någon går på soc... :-/
    Anmäl helt klart!
    Var skrev jag svartsjuka? Jag skrev avundsjuka, viss skillnad. Jo, det brukar vara avundsjuka bakom dessa anmälartrådar. 
Svar på tråden trött på bekant som utnyttjar systemet!