ytrewq skrev 2013-08-08 20:37:27 följande:
Nej, det har jag inte gjort? Jag tycker att man ska göra allt man kan för att klara sig själv och inte leva på andras pengar. I synnerhet ska man inte lura till sig pengar som man inte har rätt till.
Men om du undrar. Ja, jag vet hur det är att inte ha pengar till mat och hyra. Ja, jag vet hur det är att leva på existensminimum, under existensminimum och hur det är att vara avundsjuk på dem som får leva på riksnormen för socialbidrag eftersom de har många gånger mer pengar att leva på än man själv har.
Att veta hur det är att gå på soc imponerar inte på mig. Jag är mer imponerad av dem som vet hur tufft det är att inte ha pengar, att egentligen behöva vända sig till socialtjänsten, men ändå låta bli för att man vill klara sig själv.
Och du! Du kan väl i alla fall ringa polisen nästa gång du stjäl plånboken eller Iphonen för någon som håller på att bli våldtagen?
Så vi ska istället vara imponerade över att du är tjockskalig och envis som en åsna?
Socialen är till dom som behöver det, ditt tycke oviktigt här, vi har ett system som är till för dom som för stunden har svårt att stå på egna ben.
Att du valde att inte be om hjälp som fanns tillgänglig för dig imponerar knappast, skulle säga mer att det är minus poäng, du förstod kanske inte att dom var till för dig?
Din sista mening var ju lagom underhållande, först visar du noll kunskap om landet vi bor i och systemet vi lever under och direkt efter ger du dig på ad hominen, patetiskt är vad det är.
Jag får dra till en klyscha här, med vänner som dig behöver man inga fiender, du hugger gladligen en kniv i ryggen på dina närmsta och vrider om den med ett leende på ansiktet.
Låt mig bara fråga, när du anger nån, gör du det med stolthet i ditt namn samtidigt som du dunkar dig tappert på bröstet eller smyger du runt anonym?