Min sambo är så äcklig
Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu, men det finns ett ganska stort problem. Han är väldigt snuskig av sig. Några exempel:
Han borstar aldrig tänderna. Han påstår att han aldrig nånsin får hål och alltid luktar mintpastill ur munnen, fast han stinker lik och har 7 hål (jag följde med till tandläkaren då han har tandläkarskräck).
Han byter inte kläder och tvättar sig inte mellan bytena. Jag kan sitta bredvid honom i soffan och känna hur det luktar svett, och försiktigt påpeka att hans tröja verkar smutsig, och då byter han. Men eftersom det uppenbarligen är HAN som luktar så hjälper det ju inte. Nästa tröja stinker exakt lika mycket 5 minuter senare.
Han verkar inte bry sig så mycket om sin personliga hygien. Jag "tvingar" honom att duscha med mig, jag säger att det är för att det är mysigt, men egentligen är det för att det är enda sättet att få honom att stinka lite mindre. Han skulle inte duscha självmant om det inte hade gått typ en vecka. Efter duschen använder han inte deo eller nåt och han skulle verkligen behöva det. Det är "kladdigt" och äckligt enligt honom.
Han spiller mat överallt. Okej att man är lite klumpig, men det är utan undantag. JÄMT. Han kan inte äta en macka utan att han lägger armarna i smöret, tappar stora tuggor med halvtuggad macka över kläderna, får mjukost på fingrarna och drar dem sen genom håret osv. ALLA hans kläder har matfläckar och han får byta kläder flera gånger om dagen. Men det gör han bara om jag säger till honom, annars går han runt med tomatsås över hela framsidan på en vit tröja i flera dagar.
Han svettas mycket, speciellt när vi har sex, och då torkar han av sig. PÅ KLÄDER. Hans tröja som han slängt över sänggaveln får agera svetthandduk, och värst av allt är att han tar på sig den efter att sexet är slut och går med den i flera dagar.
Jag kräks på det här. Jag är så trött på att alltid försöka lägga fram det lite fint och säga "din tröja verkar lite smutsig" när jag egentligen vill skrika DU HAR MAT OCH SVETT PÅ TRÖJAN, BYT DEN FÖR DEN STINKER!!! Vad ska jag göra?? Är det för mycket begärt att en vuxen man lär sig ta hand om sin egen hygien?