• Anonym (:()

Min sambo är så äcklig

Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu, men det finns ett ganska stort problem. Han är väldigt snuskig av sig. Några exempel:

Han borstar aldrig tänderna. Han påstår att han aldrig nånsin får hål och alltid luktar mintpastill ur munnen, fast han stinker lik och har 7 hål (jag följde med till tandläkaren då han har tandläkarskräck).

Han byter inte kläder och tvättar sig inte mellan bytena. Jag kan sitta bredvid honom i soffan och känna hur det luktar svett, och försiktigt påpeka att hans tröja verkar smutsig, och då byter han. Men eftersom det uppenbarligen är HAN som luktar så hjälper det ju inte. Nästa tröja stinker exakt lika mycket 5 minuter senare.

Han verkar inte bry sig så mycket om sin personliga hygien. Jag "tvingar" honom att duscha med mig, jag säger att det är för att det är mysigt, men egentligen är det för att det är enda sättet att få honom att stinka lite mindre. Han skulle inte duscha självmant om det inte hade gått typ en vecka. Efter duschen använder han inte deo eller nåt och han skulle verkligen behöva det. Det är "kladdigt" och äckligt enligt honom.

Han spiller mat överallt. Okej att man är lite klumpig, men det är utan undantag. JÄMT. Han kan inte äta en macka utan att han lägger armarna i smöret, tappar stora tuggor med halvtuggad macka över kläderna, får mjukost på fingrarna och drar dem sen genom håret osv. ALLA hans kläder har matfläckar och han får byta kläder flera gånger om dagen. Men det gör han bara om jag säger till honom, annars går han runt med tomatsås över hela framsidan på en vit tröja i flera dagar.

Han svettas mycket, speciellt när vi har sex, och då torkar han av sig. PÅ KLÄDER. Hans tröja som han slängt över sänggaveln får agera svetthandduk, och värst av allt är att han tar på sig den efter att sexet är slut och går med den i flera dagar.

Jag kräks på det här. Jag är så trött på att alltid försöka lägga fram det lite fint och säga "din tröja verkar lite smutsig" när jag egentligen vill skrika DU HAR MAT OCH SVETT PÅ TRÖJAN, BYT DEN FÖR DEN STINKER!!! Vad ska jag göra?? Är det för mycket begärt att en vuxen man lär sig ta hand om sin egen hygien? Rynkar på näsan

• Svar på tråden Min sambo är så äcklig
  • Queenie70

Ingen "gullighet" i världen skulle få mig att leva ihop med en ohygienisk stinkomb,

• Fia 28

Har han alltid vari sånt, eller kom det plötsligt?
    Förstår verkligen inte hur du kan ha sex med honom.  

• nobilis

Sluta dalta med honom NU !

Tala om att han stinker, både från kroppen och munnen. Att du tycker han är hur äcklig som helst. Säg det rent ut. Inga försiktiga påpekande eller nått försynt. Ryt i ordentligt

Hur fasen kan du med att låta honom ens ta i dig förresten ?

• gahhh

Blää! Helt otroligt att du fortfarande är ihop med honom! Kräks

• Christi38

Men är han helt omedveten om detta eller bryr han sig bara inte?

Lukter som doftar illa tycker jag är riktigt jobbigt - jag hade inte kunnat låta bli att tala om det. välj dina ord men tala om det!

Hur gammal är han?! Att sköta sin hygien lär man sig som liten!

• solstol

Men usch, hur kan du ens tända tillräckligt för att ha sex med honom? Du får väl säga exakt vad du tycker och tänker om det till honom, eftersom inget annat funkat hittills.

• gosan01

förlåt men fy fan! hur kan du ens ha sex med en människa som är så ohygienisk? 
    nej där hade min gräns gått för lääänge sen. du måste ju prata med människan om det!
    respektlöst mot dig att vara så grisig tycker jag. 

• Anonym (hm...)

"Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu"

Hur i hela världen kan han vara världens gulligaste kille? En kille som inte ens kan sköta sin egna personliga hygien framstår då inte för mig som en höjdare direkt. Hur kan du ens ha sex med honom? Jag skulle bli såå avtänd av en stinkande man.

• Jesper f

Jag funderar hur hans psykosociala bakgrund ser ut. Hur är hans föräldrar? Har han några syskon? Hur är dom som personer? Vad jag är ute efter, kommer han från en miljö där man i princip bara badat till jul och nyår, är det kanske inte så konstigt att han inte är månare om sin hygien nu senare i lviet. Då är det avsaknaden av kunskap av både VAD man gör, när, och hur man lägger upp enkla rutiner kring att sköta det - som fattas.

Bristfällig personlig hygien brukar i 9,9/10 fall ha en klar kopplad psykologisk orsak till sig, och ofta är personen medveten om det själv, men av någon orsak "oförmögen" att ta sig själv i kragen för att förbättra det.

Det är av uppenbar orsak otacksamt att vara den mer hygieniska partnern, men det går också på sikt att låta det goda exemplet styra, bara man kommer åt knuten till VARFÖR dessa "snuskerier" har påbörjats. Det är något som är galet. 

• Isbit

När min sambo luktar illa ur munnen ( vilket brukar hända) så säger jag det rätt ut.
    Du luktar skit gå å dra tandtråd..
    haha

inga missförstånd då

Svar på tråden Min sambo är så äcklig