• Anonym (:()

Min sambo är så äcklig

Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu, men det finns ett ganska stort problem. Han är väldigt snuskig av sig. Några exempel:

Han borstar aldrig tänderna. Han påstår att han aldrig nånsin får hål och alltid luktar mintpastill ur munnen, fast han stinker lik och har 7 hål (jag följde med till tandläkaren då han har tandläkarskräck).

Han byter inte kläder och tvättar sig inte mellan bytena. Jag kan sitta bredvid honom i soffan och känna hur det luktar svett, och försiktigt påpeka att hans tröja verkar smutsig, och då byter han. Men eftersom det uppenbarligen är HAN som luktar så hjälper det ju inte. Nästa tröja stinker exakt lika mycket 5 minuter senare.

Han verkar inte bry sig så mycket om sin personliga hygien. Jag "tvingar" honom att duscha med mig, jag säger att det är för att det är mysigt, men egentligen är det för att det är enda sättet att få honom att stinka lite mindre. Han skulle inte duscha självmant om det inte hade gått typ en vecka. Efter duschen använder han inte deo eller nåt och han skulle verkligen behöva det. Det är "kladdigt" och äckligt enligt honom.

Han spiller mat överallt. Okej att man är lite klumpig, men det är utan undantag. JÄMT. Han kan inte äta en macka utan att han lägger armarna i smöret, tappar stora tuggor med halvtuggad macka över kläderna, får mjukost på fingrarna och drar dem sen genom håret osv. ALLA hans kläder har matfläckar och han får byta kläder flera gånger om dagen. Men det gör han bara om jag säger till honom, annars går han runt med tomatsås över hela framsidan på en vit tröja i flera dagar.

Han svettas mycket, speciellt när vi har sex, och då torkar han av sig. PÅ KLÄDER. Hans tröja som han slängt över sänggaveln får agera svetthandduk, och värst av allt är att han tar på sig den efter att sexet är slut och går med den i flera dagar.

Jag kräks på det här. Jag är så trött på att alltid försöka lägga fram det lite fint och säga "din tröja verkar lite smutsig" när jag egentligen vill skrika DU HAR MAT OCH SVETT PÅ TRÖJAN, BYT DEN FÖR DEN STINKER!!! Vad ska jag göra?? Är det för mycket begärt att en vuxen man lär sig ta hand om sin egen hygien? Rynkar på näsan

• Svar på tråden Min sambo är så äcklig
  • Galler
    Anonym (:() skrev 2013-08-23 13:13:55 följande:
    Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu, men det finns ett ganska stort problem. Han är väldigt snuskig av sig. 

Är det för mycket begärt att en vuxen man lär sig ta hand om sin egen hygien? Rynkar på näsan
    Snusket kommer sig förmodligen av att han fortfarande är ett barn när det kommer till hygien. Han har inte fått lära sig att ta hand om den själv, utan någon annan (mamman?) har fått vara hygien-polis. Det är helt okej, upp till en viss ålder (kanske 8-9 år) men sedan KRÄVER man som förälder att barnet självt ska utföra DAGLIGA RUTINER.

Ett annat alternativ är att han kommer från en snuskfamilj, där hygien helt enkelt är av underordnad betydelse. Man lever i det man har på sig. De ser inte skiten för att de är så vana vid den.

TS, det här är ett utbrett problem. Du är inte ensam. Det finns väldigt många män i vårt land som är sanitära olägenheter!

Ställ ultimatum. Kräv av honom att sköta hygienen det är inte alls för mycket begärt. Om du inte vill agera ställföreträdande mamma.... om han fortfarande inte fattar så tycker jag du ska göra slut. Be honom återkomma när han skolat in sig i hygienens värld. Skicka honom till ett sydeuropeiskt land för praktik.
  • Galler
    Wench85 skrev 2013-08-24 11:46:53 följande:
    Jag tror på ett schema.

Dagligen:
    borsta tänderna på morgonen
    Borsta tänderna på kvällen
    Byta kalsonger
    Byta strumpor

Varannan dag:
    Duscha med schampo och tvål på hela kroppen
    Byta alla kläder

Gör ett schema med rutor att bocka i varje gång han gjort det, så ni kan följa upp.
    Har killen aspergers?! Bocka för här nu lilla vän... Nä, det där är infantilt. Nog fan ska han fatta att sköta hygienen som en vuxen man. Har han missat all undervisning i skolan om svett, bakterier, bordsskick, karies... Jag menar även om han kom från en snuskfamilj, så kan det väl inte gått honom HELT förbi???
  • SweeneyTodd

Öh, att ha dålig hygien är ingen indikation på att man har Asperger. Jag har Aspergers syndom, men jag är verkligen inte som TS sambo.

• Anonym (Fri)

Jag slösade bort 8 år med en slusk. Han borstade aldrig tänderna, duschade sällan, bytte sällan kläder & underkläder, tvättade inte sina kläder. När jag la kläderna i tvättkorgen för att jag skulle tvätta typ dagen efter så kunde han plocka upp kläder som han ville ha på sig på kvällen. Hela han stank kattpiss & det försökte han dölja genom att dränka sig i parfym. Han vägrade städa, diska etc utan jag gjorde allt. En dag åkte han ut med huvudet före & det är det bästa jag gjort. Jag kände mig så lycklig & fri! Nu är jag gift med raka motsatsen, en renlig, klädmedveten man, som doftar underbart, gillar att städa & laga mat mm. Älskar!

• Galler
    Anonym (Fri) skrev 2013-08-24 20:14:11 följande:
    Jag slösade bort 8 år med en slusk. Han borstade aldrig tänderna, duschade sällan, bytte sällan kläder & underkläder, tvättade inte sina kläder. När jag la kläderna i tvättkorgen för att jag skulle tvätta typ dagen efter så kunde han plocka upp kläder som han ville ha på sig på kvällen. Hela han stank kattpiss & det försökte han dölja genom att dränka sig i parfym. Han vägrade städa, diska etc utan jag gjorde allt. En dag åkte han ut med huvudet före & det är det bästa jag gjort. Jag kände mig så lycklig & fri! Nu är jag gift med raka motsatsen, en renlig, klädmedveten man, som doftar underbart, gillar att städa & laga mat mm. Älskar!
    Spanjor?

Nä, jag vet att även svenska män har förmåga att hålla sig rena. Men visst vore det kul att göra en undersökning. Så många äkta svenska snuskon som man träffat på i sina dar! Är skitgrisar typiskt svenskt undrar jag!
  • Anonym (Fri)
    Galler skrev 2013-08-24 20:20:42 följande:
    Spanjor? Nä, jag vet att även svenska män har förmåga att hålla sig rena. Men visst vore det kul att göra en undersökning. Så många äkta svenska snuskon som man träffat på i sina dar! Är skitgrisar typiskt svenskt undrar jag!

Ha ha, svensk. Var tillsammans med en australiensk kille en kort period. Även han var en slusk, så det tog snabbt slut😳
  • boandersson
    Wench85 skrev 2013-08-24 11:46:53 följande:
    Jag tror på ett schema.

Dagligen:
    borsta tänderna på morgonen
    Borsta tänderna på kvällen
    Byta kalsonger
    Byta strumpor

Varannan dag:
    Duscha med schampo och tvål på hela kroppen
    Byta alla kläder

Gör ett schema med rutor att bocka i varje gång han gjort det, så ni kan följa upp.
    Han är för fan inget barn. Är han en sådan gris ts får du väl ta beslutet om du kan leva med det eller ej..
  • Anonym (Chloe)

Hahahaha alltså förlåt men jag blev så full i skratt, fick såna roliga bilder av allt du beskriver i inlägget. Jag vet att det är jättejobbigt och det skulle jag också tycka men du beskriver så himla roligt, garvar ihjäl mig vilka bilder jag får av honom!

Hoppas det löser sig för er! Kram! 

• mebbebebbe

Säg bara till honom som det är, att det inte är trevligt att sitta eller umgås med någon som luktar illa och har skitiga kläder! Herregud!

• Curlie

Han måste ju vara sjuk eller ha ett handikapp.

• Andy123

Är det möjligt? Måste vara ett skämt! Hur blir man över huvud taget ihop med något sådant? 

• Katniss

Men usch.

Träffat på 2 st sluskar i mitt liv och efter den senaste aldrig mer säger jag bara.

Han glömde/orkade inte borsta tänderna, ha deo och ofta när han duschade så glömde han att tvåla in sig.

Till slut blev det rutin att jag frågade honom som ett barn har du tvålat in dig, borstat tänder samt haft på dig deo.

Men håret kunde han fippla med i typ 20 min mycket märkligt.

Visa honom bilder på vidriga kvalster som kalasar på hans smutsiga kropp, visa bilder på vad som händer när man inte sköter tänderna.

Samt vägra sova brevid honom och ha sex om han inte är fräsch!

• Anonym (. 2)

Jag skulle tro att det var påhittat om jag själv inte hade haft ett antal snuskiga pojkvänner. Undrar varför jag drar till mig dessa snuskisar, haha. De flesta kom från sydeurpeiska länder, så det är inte enbart ett svenskt fenomen. Men försök att tala med honom på ett sätt som får honom att förstå allvaret. Om det är så att det börjar påverka hur attraherad du är av honom, så kan det vara bra att ta upp det innan det övergår i äckel. Om han förstår att det kan leda till att du inte vill vara intim med honom, kanske han försöker ändra sig.

Hur man kan bli ihop med dem? Man märker det nog inte i början, om man är väldigt attraherad. Och när man väl är förtjust hoppas man att han ändrar sig med hjälp av lite upplysning. Jag lyckades få en pojkvänn mer renlig och tur var väl det , för jag var väldigt kär och attraherad. Han gjorde en helförvandling. Visst var det lite jobbigt att ta upp men jag gjorde det så tidigt i förhållandet och vi var så förälskade att jag tror han var motiverad att ändra på sig och jag hann aldrig bli äcklad på riktigt eller irriterad och trött på hans beteende. Det tog slut av andra orsaker. (Återsåg honom nyligen och han var finare än någonsin, snyft.) Och då var han ändå en riktigt skitig person innan, som få trodde skulle ändra sig.

Hur länge man orkar kämpa med att försöka få honom att förstå, hänger nog ihop med hur pass kär man är och hur pass mycket det påverkar en. Jag har haft pojkvänner som var så skitiga att jag till slut inte kunde vara intim med dem längre, och då tar också lusten slut att vilja kämpa med dem.
    Lycka till!

Svar på tråden Min sambo är så äcklig