• Anonym (:()

Min sambo är så äcklig

Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu, men det finns ett ganska stort problem. Han är väldigt snuskig av sig. Några exempel:

Han borstar aldrig tänderna. Han påstår att han aldrig nånsin får hål och alltid luktar mintpastill ur munnen, fast han stinker lik och har 7 hål (jag följde med till tandläkaren då han har tandläkarskräck).

Han byter inte kläder och tvättar sig inte mellan bytena. Jag kan sitta bredvid honom i soffan och känna hur det luktar svett, och försiktigt påpeka att hans tröja verkar smutsig, och då byter han. Men eftersom det uppenbarligen är HAN som luktar så hjälper det ju inte. Nästa tröja stinker exakt lika mycket 5 minuter senare.

Han verkar inte bry sig så mycket om sin personliga hygien. Jag "tvingar" honom att duscha med mig, jag säger att det är för att det är mysigt, men egentligen är det för att det är enda sättet att få honom att stinka lite mindre. Han skulle inte duscha självmant om det inte hade gått typ en vecka. Efter duschen använder han inte deo eller nåt och han skulle verkligen behöva det. Det är "kladdigt" och äckligt enligt honom.

Han spiller mat överallt. Okej att man är lite klumpig, men det är utan undantag. JÄMT. Han kan inte äta en macka utan att han lägger armarna i smöret, tappar stora tuggor med halvtuggad macka över kläderna, får mjukost på fingrarna och drar dem sen genom håret osv. ALLA hans kläder har matfläckar och han får byta kläder flera gånger om dagen. Men det gör han bara om jag säger till honom, annars går han runt med tomatsås över hela framsidan på en vit tröja i flera dagar.

Han svettas mycket, speciellt när vi har sex, och då torkar han av sig. PÅ KLÄDER. Hans tröja som han slängt över sänggaveln får agera svetthandduk, och värst av allt är att han tar på sig den efter att sexet är slut och går med den i flera dagar.

Jag kräks på det här. Jag är så trött på att alltid försöka lägga fram det lite fint och säga "din tröja verkar lite smutsig" när jag egentligen vill skrika DU HAR MAT OCH SVETT PÅ TRÖJAN, BYT DEN FÖR DEN STINKER!!! Vad ska jag göra?? Är det för mycket begärt att en vuxen man lär sig ta hand om sin egen hygien? Rynkar på näsan

• Svar på tråden Min sambo är så äcklig
  • Michelle 341

De jag reagerar på lite är varför du behöver linda in din kritik i bomull efter ett år tillsammans? När jag och min man varit ett par ett år hade vi gjort allt framför varandra och kan prata öppet om sådana saker. Jag kan lätt säga "fan gå och duscha, du stinker rövhål" när min man kommer hem från jobbet utan att han tar illa vid sig.

• nozpa

Ja, läser man i endel trådar här på FL så är det många som duschar var 3:e var 4:e dag. En hel hög som inte använder deo, parfym eller tvättar håret med schampo. Många tvättar sig inte dagligen heller även om dom inte duschar. Och kläder byts en gång i veckan.

Många snuskpellar som går runt. Antar att dom inte ser fläckarna på kläderna, den unkna doften undgår dom. Och förmodligen är dom så vana vid sin äckliga kroppslukt att dom inte inser det.

Förstår han inte när du säger till honom så skippa sexet. Kanske fattar han då.    

• Anonym (I know)
    Anonym (:() skrev 2013-08-23 20:17:12 följande:
    Tack för alla som gett mig seriösa svar och konkreta råd.

Ni andra som bara vill säga hur äcklig JAG är som har sex med honom och att det förmodligen inte finns någon som helst anledning i världen att vara tillsammans med honom - det märks att det är fredagkväll men ni kan väl hitta nån annan, mindre seriös tråd att spy galla i?
    Skit i vad de idioterna säger, man kan älska någon oavsett. Jag har självt levt i en likande situation så jag vet vad det handlar om, men för min del var det ombytta roller. 

Men jag undrar, hur var han innan ni blev tillsammans? var han fräschare??
    Mitt ex var nämligen renligt och mån om sig själv och sitt yttre tills jag mer eller mindre "togs för givet" hon hade också samma svettiga tröja på sig i flera dagar, det luktade svett och vi kunde aldrig ha sex om vi inte var nyduschade (jag drog också den där om att det är "mysigt" att duscha tillsammans...) Hon var en tjej som sminkade över smutsighet, det är vidrigt. Hellre ren och osminkad än någon som tror att man inte behöver tvätta sig och istället sminka sig för att vara fräsch.

Det jag vill säga till dig är att försök verkligen ordna det här om det är han du vill vara med. Delvis det här fick mig att faktiskt lämna mitt gamla förhållande.

Människor har ju en inbyggd instinkt att vi drar oss till människor som luktar gott, de tilltalar oss.. Det är ju svårt att leva med någon som man tycker stinker... 

Jag lider med dig och hoppas att det ordnar sig!

.
  • Dragonball

Jag tycker att du helt enkelt ska försöka sätta dig ner och prata med honom. Att du upplever det som märkligt och har svårt med det. Att du vill att han ska borsta tänderna varje dag (särskilt då han har tandläkarskräck) och duscha minst två gånger i veckan och byta kläder. Försöka hjälpa in honom i en rutin. 

Har en närstående som har nästan exakt samma problem. 

• Anonym (haha)

Jag dejtade en kille som inte duschade så ofta och var allmänt slubbig.
    Men jag insåg ju själv att jag är ju faktiskt inte hans MAMMA så jag dumpade honom rätt kvickt.

• Anonym (Blomman.)

Män fattar oftas inte om man bara ger dem pikar, de behöver klar språk, säg som det är.

Annars tycker jag du kan prova att duscha tsm och sen smörjer du in honom i nån god body buttet, köp en ny deo och mild parfym, gör en ansikts mask på honom och verkligen beröm honom för hur frächt och gott han luktar. Om du har tur känner han sig så speciell att han fortsätter:)

• Anonym (I know)
    Anonym (Blomman.) skrev 2013-08-24 01:32:05 följande:
    Män fattar oftas inte om man bara ger dem pikar, de behöver klar språk, säg som det är.

Annars tycker jag du kan prova att duscha tsm och sen smörjer du in honom i nån god body buttet, köp en ny deo och mild parfym, gör en ansikts mask på honom och verkligen beröm honom för hur frächt och gott han luktar. Om du har tur känner han sig så speciell att han fortsätter:)
    Kan ju säga att kvinnor kan ha lika svårt att fatta... Jag har själv levt med en sådan...
  • mbjorken

Hahahahah vet inte om det är för att jag är övertrött men hahahaha har inte skrattat så här mkt på länge!! borstar aldrig tänderna o tomatsås på hela tshirten... haha vilken bild jag får upp!!

• Suz

Du e en bra person och har så stor tålamod. Om jag var Du så skulle jag lämna honom direkt.

• Tom Araya
    Anonym (:() skrev 2013-08-23 20:17:12 följande:
    Tack för alla som gett mig seriösa svar och konkreta råd.

Ni andra som bara vill säga hur äcklig JAG är som har sex med honom och att det förmodligen inte finns någon som helst anledning i världen att vara tillsammans med honom - det märks att det är fredagkväll men ni kan väl hitta nån annan, mindre seriös tråd att spy galla i?

Eller så tar du frågan seriöst och svarar på den.

Eller har du inte funderat riktigt över den saken....? Drömmer 
Svar på tråden Min sambo är så äcklig