• Anonym (:()

Min sambo är så äcklig

Jag har varit ihop med världens gulligaste kille i snart ett år nu, men det finns ett ganska stort problem. Han är väldigt snuskig av sig. Några exempel:

Han borstar aldrig tänderna. Han påstår att han aldrig nånsin får hål och alltid luktar mintpastill ur munnen, fast han stinker lik och har 7 hål (jag följde med till tandläkaren då han har tandläkarskräck).

Han byter inte kläder och tvättar sig inte mellan bytena. Jag kan sitta bredvid honom i soffan och känna hur det luktar svett, och försiktigt påpeka att hans tröja verkar smutsig, och då byter han. Men eftersom det uppenbarligen är HAN som luktar så hjälper det ju inte. Nästa tröja stinker exakt lika mycket 5 minuter senare.

Han verkar inte bry sig så mycket om sin personliga hygien. Jag "tvingar" honom att duscha med mig, jag säger att det är för att det är mysigt, men egentligen är det för att det är enda sättet att få honom att stinka lite mindre. Han skulle inte duscha självmant om det inte hade gått typ en vecka. Efter duschen använder han inte deo eller nåt och han skulle verkligen behöva det. Det är "kladdigt" och äckligt enligt honom.

Han spiller mat överallt. Okej att man är lite klumpig, men det är utan undantag. JÄMT. Han kan inte äta en macka utan att han lägger armarna i smöret, tappar stora tuggor med halvtuggad macka över kläderna, får mjukost på fingrarna och drar dem sen genom håret osv. ALLA hans kläder har matfläckar och han får byta kläder flera gånger om dagen. Men det gör han bara om jag säger till honom, annars går han runt med tomatsås över hela framsidan på en vit tröja i flera dagar.

Han svettas mycket, speciellt när vi har sex, och då torkar han av sig. PÅ KLÄDER. Hans tröja som han slängt över sänggaveln får agera svetthandduk, och värst av allt är att han tar på sig den efter att sexet är slut och går med den i flera dagar.

Jag kräks på det här. Jag är så trött på att alltid försöka lägga fram det lite fint och säga "din tröja verkar lite smutsig" när jag egentligen vill skrika DU HAR MAT OCH SVETT PÅ TRÖJAN, BYT DEN FÖR DEN STINKER!!! Vad ska jag göra?? Är det för mycket begärt att en vuxen man lär sig ta hand om sin egen hygien? Rynkar på näsan

• Svar på tråden Min sambo är så äcklig
  • Anonym (stinky)

Min man var rätt, ja, inte äcklig, men...omedveten, kanske man kan säga. Inte när vi träffades men efter ett tag när det där rosaskimret lagt sig.

Han kunde duscha någon gång i veckan, byta strumpor och t-shirt lika ofta och kalsonger kanske var tredje dag. Händerna tvättade han inte efter att bara ha kissat för "han hade ju inte fått nåt på dem". Tänderna borstades på kvällen för det fanns ju ingen mening med att göra det två gånger per dag.

Till sist sade jag som det var. Att det är rätt äckligt. Han började då borsta tänderna på morgonen och duscha litet oftare. Tvätt av händerna fick jag till genom att helt enkelt "vägra" beröring efter hans toabesök om han inte hade tvättat dem. T-shirts kan jag fortfarande få säga till honom om och likaså kalsonger. Jag brukar pika honom med att han duschar två ggr/år: jul och midsommar. Jag tror att budskapet har gått in...

Strumpor vägrar han byta varje dag och fotsvett har han ingen så ja, skit i det då.

Ett effektivt sätt att få honom att shape up var då han menade på att jag inte tog initiativ till sex så ofta. Jag svarade att t.ex. en spontan avsugning inte blev så spontan om jag först frågade hur många dagar sedan det var han duschade eller helt enkelt bad honom gå och duscha innan. 

Nu kan jag säga till honom att han luktar illa och för det mesta säger han "jag vet, jag ska duscha ikväll" och då gör han alltid det.

Jag tror på ärlighet. Helt enkelt. Att säga att du, jag gillar dig, men det här med din hygien funkar inte och det är nog inte så många som skulle tycka det heller. Anpassar han sig inte efter det, nej, då får han väl hitta någon annan lortgris att leva med.

• Anonym (Fia)

Men fy jag skulle aldrig kunna bo med en lortgris o ej ens tänka tanken på att ha sex..Är väl ej svårt att säga antingen duschar du var dag o borstar tänder o dear dig annars flyttar jag o då är det slut..

• Rakad Apa

Haha, skön lirare. Hur fall du för honom egentligen? Jag menar han måste ju ha varit lika skabbig när ni dejtade, eller har han förfallit med tiden?

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Jesper f
    Anonym (:() skrev 2013-08-23 14:28:17 följande:
    Han är 24. Vet faktiskt inte om han känner lukten själv. Han har brutit näsan som ung vilket gör att han ofta är täppt osv men han borde ju fatta ändå! Det är ju ren logik att man luktar illa om man inte borstat tänderna på flera dar osv.

Sen har jag fått uppfattningen att han alltid varit bortskämd av sina föräldrar osv, fått göra vad han vill osv. I början av förhållandet sa han att hans mamma alltid sagt att hans "personliga lukt" var så god att han kunde gå oduschad i flera veckor osv. Jag höll på att kräkas när han sa det. I början använde han också extremt mycket parfym, och jag som har svår astma kunde knappt vara nära honom då så jag märkte inte så mycket av hans "egna" lukt.

Han har just nu en depression som han medicinerar mot, men det har han "fått" den senaste månaden. Vet inte hur länge de här problemen pågått.

När vi bråkar kan jag skrika åt honom att han stinker och då går han och borstar tänderna eller duschar, men då måste jag bli riktigt arg.

Men du måste kunna säga åt honom även när du inte är arg. Finns många sätt att säga till på, men framförallt är ärlighet viktigast. Vad tror han att dom på jobbet tycker om honom om han kommer dit och "stinker"?
  • Mineralvatten

Inte för att vara elak men jag hade inte stått ut med någon sådan. uuuäääkk.

• Anonym (m24)

hur gammal är han, fem?? skulle aldrig tvinga nån att duscha, min sambo duschar minst en gång om dagen varje gång han kommer från jobbet. har smutsigt jobb, han kan ta en kvällsdusch också om han känner sig lite sunkig. borsta tänderna gör han tre gånger om dagen. sin personliga hygien är nåt man faktiskt måste göra.... barnen kan jag skicka i duschen när jag känner att det är dags. men vuxna ska väl fatta själva.

• Anonym (ll)
    Anonym (sex?) skrev 2013-08-23 15:28:34 följande:

Hur vet du att dem har sex?
    Det står i ts.
  • Anonym

Måste väl vara något psykiskt? Fobi? Eller annan diagnos? Jag har jobbat inom psyk där många inte tvättar sig.

• DarkForce

Locka med gemensamma duschar.....ingen normal kille skulle tacka nejSkål

Svar på tråden Min sambo är så äcklig