• MirandaMay

Planerar fjärde barnet!

Hej!
    I februari 2012 startade jag en tråd kallad "Planerar tredje barnet!" och det utvecklades till att bli en sån väldigt fin tråd med en mysig gemenskap  där vi följdes åt i mer än ett år från försök till plus till att bebisarna föddes. 

Nu har jag och sambon bestämt oss för att försöka få en fyra och jag skulle tycka det var så kul att få följas åt här med andra mammor igen!

Jag har tre killar födda 08, 09 & 13.

Finns det fler därute som önskar sig ett fjärde barn?

• Svar på tråden Planerar fjärde barnet!
  • romlen

Vi hoppas också på en 4:a! (Konstigt nog eftersom vi var helt klara efter tredje! )
    Åldern är dock emot mig, så jag har inte så stora förhoppningar på att det lyckas men man hoppas ju.
    Har barn födda -01, -03 och -08 innan

• blivande5barnsmamma

hejsan är en 4 barns mamma redan :) barn födda 06, 09, 11, 12 och nu vill va en bebis nr 5 :) tog ut spiralen igår så får se när de blir. att gå från 3 barn till 4 är inga problem alls, man har ju rutiner redan då man har 3 och då rullar de på :)

hoppas jag får följa med här även fast jag/vi planerar en 5 :) 

• Sjörövarfabbefarfarsfar

Hej! Var oxå med i tråden "planera tredje" och våran tös är nu 8 månader. Trodde jag oxå var helt klar med barn. Men känner ändå nånstans att det kanske kan bli en till så småningom men inte just precis nu. Mycket som talar emot 4 barn rent praktiskt känner jag, men hjärtat säger annat
    Väntar nog till nästa sommar och ser hur läget är med en vild 1 1/2 -åring hemma istället. Hihi...

• Vaniljsåsen

Jag måste bara fråga, har inget med tråden att göra men.. Hur orkar man 3 barn och fler ? Drömmer om en stor familj men vet faktiskt inte om jag orkar mer än ett till barn :/ lycka till för er vägen mot ett fjärde barn :)

• MirandaMay

Hej Alla!!
    Har inte varit inne på jättelänge nu känns det som! Det har hänt så mycket så jag har inte hunnit! men har INTE fått tillbaka min mens än så inga bebisförsök än. och vi har dessutom bestäm oss för att köpa hus så jag är liiiite mindre sugen på att börja försöka just precis nu.  

Så tänker faktiskt låta det vila ett tag. Får se hur länge! Men har gärna kvar tråden och ni andra får hemskt gärna diskutera vidare så kan jag hoppa in sen. Eller så får tråden också vila så sätter jag fart på den när det är dags!  

Vaniljsåsen skrev 2013-09-27 23:12:18 följande:
    Jag måste bara fråga, har inget med tråden att göra men.. Hur orkar man 3 barn och fler ? Drömmer om en stor familj men vet faktiskt inte om jag orkar mer än ett till barn :/ lycka till för er vägen mot ett fjärde barn :)
    Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker inte det är så jobbigt att ha barn. Visst är det kaosigt vissa dagar men toleransnivån för kaos och jobbighet kanske flyttas lite när man har fler barn? Tyker nästan det var jobbigare förr när jag hade ett och två barn.
    Jag har vänner med ett barn som tycker det är dunderjobbigt och jag kan inte riktigt förstå vad det är som är så himla jobbigt. Har kanske att göra med vad man har för behov själv som mamma? När jag hade ett barn hade jag fortf ena foten lite kvar i livet som barnlös och då blev det en jobbig krock. Nu är jag mest på barnsidan och då flyter allt på bra. Om du förstår vad jag menar. Därmed inte sagt att jag inte har nått "eget" liv.

• romlen

Har testat de första ägglossningsstickorna idag med oklart utslag! Får testa några dagar till

• hellokitty
    Vaniljsåsen skrev 2013-09-27 23:12:18 följande:

Jag tycker inte heller att barnen är jobbiga - tvärtom, de är ju det bästa man har. Visst har man behov av egen-tid, men jag och min man stöttar varandra mycket och ger varandra stor frihet att umgås med vänner eller utöva fritidssysselsättningar, och dessutom betalar vi för hjälp med städ o dagishämtning om så behövs. Varje familj får ju utgå från sina egna förutsättningar. Hade vi bott i en trång tvåa och haft stora skulder hade det varit en annan situation, eller om man hade haft ett barn med allvarliga funktionshinder. Nu är vi lyckligt lottade och kan leva som vi önskar - och i dom önskningarna ingår en stor familj!
  • Wopr

Studsar in här också. Är på första försöket den här månaden med bebis nummer fyra. Våra andra barn är dock betydligt äldre. -99, -02 och -04.
    Har BIM den 20/10. Får väl se om det tog sig på första försöket eller inte. ;)

Svar på tråden Planerar fjärde barnet!