Hej Alla!!
Har inte varit inne på jättelänge nu känns det som! Det har hänt så mycket så jag har inte hunnit! men har INTE fått tillbaka min mens än så inga bebisförsök än. och vi har dessutom bestäm oss för att köpa hus så jag är liiiite mindre sugen på att börja försöka just precis nu.
Så tänker faktiskt låta det vila ett tag. Får se hur länge! Men har gärna kvar tråden och ni andra får hemskt gärna diskutera vidare så kan jag hoppa in sen. Eller så får tråden också vila så sätter jag fart på den när det är dags!
Vaniljsåsen skrev 2013-09-27 23:12:18 följande:
Jag måste bara fråga, har inget med tråden att göra men.. Hur orkar man 3 barn och fler ? Drömmer om en stor familj men vet faktiskt inte om jag orkar mer än ett till barn :/ lycka till för er vägen mot ett fjärde barn :)
Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker inte det är så jobbigt att ha barn. Visst är det kaosigt vissa dagar men toleransnivån för kaos och jobbighet kanske flyttas lite när man har fler barn? Tyker nästan det var jobbigare förr när jag hade ett och två barn.
Jag har vänner med ett barn som tycker det är dunderjobbigt och jag kan inte riktigt förstå vad det är som är så himla jobbigt.

Har kanske att göra med vad man har för behov själv som mamma?

När jag hade ett barn hade jag fortf ena foten lite kvar i livet som barnlös och då blev det en jobbig krock. Nu är jag mest på barnsidan och då flyter allt på bra. Om du förstår vad jag menar. Därmed inte sagt att jag inte har nått "eget" liv.