• MirandaMay

Planerar fjärde barnet!

Hej!
    I februari 2012 startade jag en tråd kallad "Planerar tredje barnet!" och det utvecklades till att bli en sån väldigt fin tråd med en mysig gemenskap  där vi följdes åt i mer än ett år från försök till plus till att bebisarna föddes. 

Nu har jag och sambon bestämt oss för att försöka få en fyra och jag skulle tycka det var så kul att få följas åt här med andra mammor igen!

Jag har tre killar födda 08, 09 & 13.

Finns det fler därute som önskar sig ett fjärde barn?

• Svar på tråden Planerar fjärde barnet!
  • Blommornas mamma

Hej alla

Har tre flickor födda 05,09 och 14. Vi har redan börjat prata om en fyra. Ska isf vänta med försöken tills sommaren 15 så jag hinner klart min utbildning. Får man säga också att det hade varit kul med en pojk efter alla flickor...

När allt är kaos här hemma så tvekar man lite. Sen är det det hör med större bostad, bil och annat praktiskt. Och hinner man verkligen se alla barn? Det har ju varit minst 4 år mellan barnen än så länge, hur är det med bara två år mellan?

Tankarna far bara runt, runt...

• Aktivkund

Mima! Nu är jag nyfiken på hur det har gått! Själv har jag testat en gång, negativt såklart då det var alldeles för tidigt. Ska försöka vänta tills tisdag eller onsdag innan jag testar igen. Beräknad mens på onsdag och den brukar vara extremt punktlig. Måste ändå erkänna att det är lite dubbla känslor såhär långt, vill ju gärna testa positivt men hittills då det varit negativt har det känts lite skönt också, har inte varit helt redo.. . Det flyter ju på nu liksom, med den yngste som är 3,5. Men jag vill ju vara med om resan en sista gång! Graviditet, förlossning, amning, spädbarnstiden och naturligtvis en till i syskonskaran, en stor härlig familj! Hur känner ni? Bara barnönskan eller lite, lite tvivel. .?

• Mima
    Aktivkund skrev 2014-09-21 19:27:08 följande:

Mima! Nu är jag nyfiken på hur det har gått! Själv har jag testat en gång, negativt såklart då det var alldeles för tidigt. Ska försöka vänta tills tisdag eller onsdag innan jag testar igen. Beräknad mens på onsdag och den brukar vara extremt punktlig. Måste ändå erkänna att det är lite dubbla känslor såhär långt, vill ju gärna testa positivt men hittills då det varit negativt har det känts lite skönt också, har inte varit helt redo.. . Det flyter ju på nu liksom, med den yngste som är 3,5. Men jag vill ju vara med om resan en sista gång! Graviditet, förlossning, amning, spädbarnstiden och naturligtvis en till i syskonskaran, en stor härlig familj! Hur känner ni? Bara barnönskan eller lite, lite tvivel. .?

Hej!

Jag fick min mens, men jag var inställd på att den skulle komma. Som sagt, kondomen sprack så nu i slutet på månaden ska vi börja försöka på riktigt.

Jag har haft väldigt många tankar fram och tillbaka. Vi sa när trean låg i magen, att vi ville ha fyra. Men när han kom försvann den tanken. För ca 6 månader sen tog min sambo upp ämnet och sen dess har tankarna varit i full gång. Men nu när spiralen är uttagen känns allt jättebra. Ser fram emot en ny familjemedlem
  • Kastrull

Har också funderat så. Börja om igen nu när allt rullar på. Men det kommer ju snart rulla på igen. Tiden hemma går fort. För min del är det nu eller aldrig. Är 37 år.

ÄL på torsdag.

• Sjörövarfabbefarfarsfar

Hej!

Vi har 3 barn födda jan -07 jan-09 Och jan -13

Längtar efter en liten bebis igen, men vet inte om det är riktiga känslor om ett till barn eller för att min lilla tjej börjar bli stor ????

Vi sa innan när vårt 3:e föddes att nu är vi nöjda inga fler barn! (Hon föddes med urakut snitt, och hade sen kolik i 3 månader) Men nu börjar längtan komma krypandes igen. Håller mest på att skämta om det här hemma, så jag vet inte riktigt var min man står ännu. Har inte riktigt vågat fråga rätt ut. Vi är påväg att byta bil och skojade om att det är väl lika bra att ta en 7 sittsig så kan vi skaffa en liten till ????

Och sen har jag tid för att sätta in spiral i slutet på oktober , men mannen tycker det är onödigt att sätta in den ifall vi skulle vilja ha fler snart igen. Men i andra stunden (när barnen är jobbiga) så är det mer som "aldrig några fler barn"

Visst jag kan väl oxå känna att det blir för mycket ibland med 3, men det kunde man ju tycka när vi bara hade ett barn oxå ????

Har i vart fall ÄL i dagarna och kör väl lite "blir det så blir det"

Hur gör ni andra kör ni med ÄL -test? Man får ju inte till det sådär jätteofta med 3 st små p-piller i sängen ????, så då gäller det att pricka rätt.

Mina hjärtan 070105 * 090127 * 130114
  • lykta

Hej hej!!!!hur har det gått för er alla? MirandaMay, sjörövarfabbe??? Antar att ni hängt i massa andra trådar. Själv har jag inte varit inne på evigheter, fortfarande trebarnsmamma ;) och en mycket nöjd sådan!!!!!

• anja1661

Här hoppar jag in! Jag är 33 år och gift. Vi har en flicka född -05, pojke född -06, flicka född -10. Nu planerar vi fyran

Jag har spiral som måste ut nu. Usch för att lägga sig i gynstolen men vad gör man? Tänkte ta mod till mig och ringa imorgon och boka tid till nästa vecka. Då har maken semester och kan ta barnen.

I aug åker vi på en efterlängtad släktresa och då har vi tänkt börja baka

Spännande att gå igenom allt igen. Allt från att bli en testmissbrukare, leta symptom, plussa och följa hela graviditeten! Tänk att ett nytt litet liv (förhoppningsvis) ska växa och utvecklas i min kropp!!!

• Sjörövarfabbefarfarsfar

Hej!
    Vi ångrade oss ang fler barn och var nöjda med de 3 vi har.
    Men ödet ville annorlunda och nu har jag blivit gravid helt oplanerat istället.
    Shit vilken chock, men vi är glada ändå och planerar att behålla det.
    Livet blir inte alltid som man tänkt :)

Mina hjärtan 070105 * 090127 * 130114
  • MirandaMay

Hej Lykta!! För mig gick det toppen med att göra en fyra! Hade tre killar och önskade mig en dotter och det fick jag! Så nu är jag 100% färdig med att göra barn och bara njuter av livet som 4barnsmamma!

Sjörövarfabbes: grattis vad spännande!!

Svar på tråden Planerar fjärde barnet!