• annwak

någon som behandlas på st:görans?

Gör mitt 3 försök på st: görans. Några fler som håller på nu?? Vore kul att följas åt

• Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?
  • Libra77
    misseire skrev 2014-05-05 19:31:54 följande:
    Nä, mensen har fortfarande inte kommit och jag har vanligtvis otroligt punktlig cykel. Massor med mensvärk men inte en tillstymmelse till blod... bara att vänta gissar jag. Stackare. Migrän har jag väldigt sällan tack och lov. Hörs snart igen.

Då finns det ju en massa hopp kvar!!! Migrän skitjobbigt.. Få se hur länge den sitter i.. Suck! Ha en skön kväll! Kram
  • MajsanGG
    Nä, mensen har fortfarande inte kommit och jag har vanligtvis otroligt punktlig cykel. Massor med mensvärk men inte en tillstymmelse till blod... bara att vänta gissar jag.

Stackare. Migrän har jag väldigt sällan tack och lov.
    Hörs snart igen.
    Skrev en jättelång medelande igår o det forsvann! :(

Gumman! Hoppet lever!! Har du kollat med kliniken?

Stor stor kram!!
  • Libra77
    Nä, mensen har fortfarande inte kommit och jag har vanligtvis otroligt punktlig cykel. Massor med mensvärk men inte en tillstymmelse till blod... bara att vänta gissar jag.

Stackare. Migrän har jag väldigt sällan tack och lov.
    Hörs snart igen.
    hej!

Något nytt där?.. Fortsatt molvärk till och från här..migränfri nu i alla fall Glad
    Kom på att jag under hela tiden här nog inte nämnt mitt omväxlande humör som en direkt biverkning av lutinus.. ojojoj.. tycker synd om sambon ibland.... Bra att man är en lugn och snäll person annars, så kanske det är förlåtet...

kram{#emotions_dlg.flower}
  • misseire
    MajsanGG skrev 2014-05-06 12:20:43 följande:
    Skrev en jättelång medelande igår o det forsvann! :(

Gumman! Hoppet lever!! Har du kollat med kliniken?

Stor stor kram!!
    Hej Majsan.
    Nej jag har inte kollat med kliniken, jag har testdag först på lördag, så om inte mensen har dykt upp tar jag ett test då och rapporterar till dem.
    Har mindre och mindre mensvärk, men känner mig otroligt svullen och konstig.
    Harpå de andra 3 försöken har jag fått mens på BIM fastän jag har tagit Lutinus x3, så det borde inte vara problemet nu.
    Den som lever får se. Känner mig ganska likgiltig, men det är väl bara en överlevnadsstrategi.

Hur har det gått för er?? Har du pratat med SLL??

• misseire
    Libra77 skrev 2014-05-06 18:46:59 följande:
    hej!

Något nytt där?.. Fortsatt molvärk till och från här..migränfri nu i alla fall Glad
    Kom på att jag under hela tiden här nog inte nämnt mitt omväxlande humör som en direkt biverkning av lutinus.. ojojoj.. tycker synd om sambon ibland.... Bra att man är en lugn och snäll person annars, så kanske det är förlåtet...

kram{#emotions_dlg.flower}
    Hej,
    Vilken dag var det du hade testdag??
    Den där jäkla medicineringen är så jobbig... Jag har ju tack och lov kört ostimulerat denna gången så inte så farligt!
    Allt är förlåtet. Det är en jäkla pers vi kvinnor går igenom med IVF. Stackars männen sitter ju mest vid sidan om.
    Sanning är dock att jag hellre är delaktig än att sitter vid sidan om och tittar på, och inget kan göra!!

Jag uppdaterar om det händer något!!

• Libra77
    misseire skrev 2014-05-06 20:09:36 följande:
    Hej,
    Vilken dag var det du hade testdag??
    Den där jäkla medicineringen är så jobbig... Jag har ju tack och lov kört ostimulerat denna gången så inte så farligt!
    Allt är förlåtet. Det är en jäkla pers vi kvinnor går igenom med IVF. Stackars männen sitter ju mest vid sidan om.
    Sanning är dock att jag hellre är delaktig än att sitter vid sidan om och tittar på, och inget kan göra!!

Jag uppdaterar om det händer något!!

Hej,

Vi har testdag på tisdag.. om en vecka...åååhh...
    Trodde inte jag skulle reagera så kraftigt på medicineringen.. men känns bättre nu när man slipper sprutorna i alla fall

Nu dags för lite mys framför tv:n.

Vi Hörs! Ta hand om dig så länge!
  • MajsanGG
    misseire skrev 2014-05-06 20:07:03 följande:
    Hej Majsan.
    Nej jag har inte kollat med kliniken, jag har testdag först på lördag, så om inte mensen har dykt upp tar jag ett test då och rapporterar till dem.
    Har mindre och mindre mensvärk, men känner mig otroligt svullen och konstig.
    Harpå de andra 3 försöken har jag fått mens på BIM fastän jag har tagit Lutinus x3, så det borde inte vara problemet nu.
    Den som lever får se. Känner mig ganska likgiltig, men det är väl bara en överlevnadsstrategi.

Hur har det gått för er?? Har du pratat med SLL??

OK! Jag trodde det var din testdag du hade testat dig! Men då så!! Du är säkert gravid! Jag tror såååå mycket på det här, gumman! Det låter helt o hållet perfekt! Håller tummar o tår, det ska funka!! 

Nej, vi väntar på att Kerstin ska ringa men... ingenting händer! Jag fattar ingenting, kände mig så uppskattat o "gillat" (om ni förstår vad jag menar) hos de, o nu känner jag mig "dumpat"? Vet ej hur jag kan förklara mig bättre, hoppas ni förstår vad jag menar. 

Men om hon inte ringer så måste vi göra nånting, det här är inte alls ok! Suck...

Massa kramar för dig!
  • Tjejj

Hej! Vi har precis gjort utredning på IVF-kliniken mittemot St Görans. Visst är det den ni menar när ni skriver St Görans, eller har jag missförstått? Vi måste också göra IVF, eller faktiskt ICSI. Är nervös och omtumlad och vet inte alls vad jag tycker eller känner riktigt. Har inte landat i det här ännu. Ena sekunden känns det super att vi ska få hjälp - andra blir jag nervös och vill inte ha massa biverkningar och sånt där. Helt oresonligt att tänka så för jag VILL ju ha barn och då gör jag ju såklart allt för att få det, men är väl för att jag inte hunnit vänja mig ännu. 

Remiss är skickad för ivf-kö. 

Är ni nöjda med IVF-kliniken? Gjorde ni också utredning där?

• Libra77
    Tjejj skrev 2014-05-07 18:21:55 följande:
    Hej! Vi har precis gjort utredning på IVF-kliniken mittemot St Görans. Visst är det den ni menar när ni skriver St Görans, eller har jag missförstått? Vi måste också göra IVF, eller faktiskt ICSI. Är nervös och omtumlad och vet inte alls vad jag tycker eller känner riktigt. Har inte landat i det här ännu. Ena sekunden känns det super att vi ska få hjälp - andra blir jag nervös och vill inte ha massa biverkningar och sånt där. Helt oresonligt att tänka så för jag VILL ju ha barn och då gör jag ju såklart allt för att få det, men är väl för att jag inte hunnit vänja mig ännu. 

Är ni nöjda med IVF-kliniken? Gjorde ni också utredning , där?
    Hej!

Ja, det är nog samma klinik. Vi har varit nöjda. Första IVF försöker , dag 9 efter återförandet idag. Vi gjorde också ICSI. Vi gjorde utredning på annan plats och blev tilldelade kliniken genomvårdgarantin (SLL).

Det är mycket fungeringar, helt klart, men det går nog bra. Ta ett steg i taget! Lite biverkningar får man nog dessvärre räkna med..men det är bara att tänka positivt och fokusera på målet!  Nervös behöver du inte vara, vi har blivit väl omhändertagna vid varje besök.

Lycka till!
  • misseire
    Tjejj skrev 2014-05-07 18:21:55 följande:

Är ni nöjda med IVF-kliniken? Gjorde ni också utredning där?
    Hej Tjejj,
    Vi gjorde vår utredning på Viktoriakliniken vid Medborgarplatsen. De kunde inte hitta något fel, men pga vår ålder och att vi inte blivit gravid under 2 års försök, så valde de att skicka oss vidare till IVF iaf. Fick St Gröans via vårdgaratin och startade första ICSI i Augusti förra året.
    Har gjort 3 färskförsök och nu sista fick vi ett embryo till frysen och den sattes in den 25 April.
    Jag tycker att de har varit bra på kliniken. Det enda jag kan tycka är negativt är att man byter läkare huller om buller.
    Klart bäst tycker jag att Helene H har varit. Hon förklarar allt och verkar intresserad. Dessutom verkar hon mer noggran?!

Jag har gått nästan 4 dagar över BIM nu. Testade minus BIM+1 men än har inte mensen kommit så hoppas att det har tagit sig denna gången och inte bara krånglar.

Lycka till!!
Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?