• annwak

någon som behandlas på st:görans?

Gör mitt 3 försök på st: görans. Några fler som håller på nu?? Vore kul att följas åt

• Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?
  • Tillyz

Fick du börja direkt? Trodde man var tvungen att hoppa över en cykel? Stoort lycka till! Jag testade idag på RD 13 och det var negativt... Då är det ganska kört väl? Rynkar på näsan

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-10-30 05:44:15 följande:
    Fick du börja direkt? Trodde man var tvungen att hoppa över en cykel? Stoort lycka till! Jag testade idag på RD 13 och det var negativt... Då är det ganska kört väl? Rynkar på näsan
    Hej Tillyz, och TACK!!! :)

Nej, jag fick vänta rätt länge! Första gången var i augusti, och nu är det nästan november när jag får börja om med andra försöket. Hoppas att det funkar nu för jag orkar inte gå igenom det här igen (fick inte ens återföring föra gången). Ja ja... funkar det inte så kommer jag orka ändå  :)

Jag har inte så stor koll på hur saker o ting går efter ägguttaget, jag fick aldrig gå vidare... men kanske lite tidigt för att testa? Hoppas verkligen att det går bra för dig!!! Håller tummarna!!!

• Tillyz

Tack Majsan! Ja än lever hoppet.... Ok...lång väntan då. Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Betalar ni själva eller har ni fått det genom landstinget? Vi tog ett sånt där tre-pack så vi har två gånger kvar om det inte skulle funka denna gång men det är verkligen påfrestande. Just nu känns det inte ens som jag skulle vilja gå igenom allt igen... :-/

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-10-30 18:13:34 följande:
    Tack Majsan! Ja än lever hoppet.... Ok...lång väntan då. Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Betalar ni själva eller har ni fått det genom landstinget? Vi tog ett sånt där tre-pack så vi har två gånger kvar om det inte skulle funka denna gång men det är verkligen påfrestande. Just nu känns det inte ens som jag skulle vilja gå igenom allt igen... :-/
    Tack!

Vi har fått det via landstinget, och jag förstår dig 100%!! Jag känner likadant, känns inte så "trevlig" att behöva gå igenom ägguttaget igen (inga ägg befruktades så vi fick ingen återföring o ingenting till frysen heller), jag fruktar uttaget. Men... jag skulle göra om det 100 gånger bara jag kan få vår barn!  :)

Vi komer klara det här! Heja heja Tillyz!!  :) 
  • Tillyz

Tyvärr kom ju mensen och jag slutade med progesteronet, nu läste jag just att det skulle man inte göra förrän man pratat med dem på kliniken... Ska ringa idag och höra när jag kan börja med nästa omgång. Jo visst är det så att även om det inte känns så, så skulle man göra vad som helst för att få sitt efterlängtade barn. Hur går det med sprutandet?

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-11-04 11:29:12 följande:
    Tyvärr kom ju mensen och jag slutade med progesteronet, nu läste jag just att det skulle man inte göra förrän man pratat med dem på kliniken... Ska ringa idag och höra när jag kan börja med nästa omgång. Jo visst är det så att även om det inte känns så, så skulle man göra vad som helst för att få sitt efterlängtade barn. Hur går det med sprutandet?
    ÅNEEEEJ!! Men tämk positivt! Det är rena statistiken, NU kommer det funka!!! Gravid

Dag 6 idag. Jag mår inget sådär superbra men det är bara o kämpa vidare. Sovit jättedåligt, varit orolig, haft ont, i magen o ryggen, vaknat massa gånger... plus att det är lite upp-o-ner med känslorna osv. 

Försöker att fokusera på den söta bebisen vi kommer  att få efteråt, men det är inte lätt. Första Orgalutran denna omgången var igår. Jag hatar de. Har alltid haft nålpanik men klarade Gonal o Ovitrell efter ett par gånger. Men Orgalutran... det blir jobbigare! Min kille erbjöd sig att göra det men vet du vad? Jag klarade det själv föra gången o har klarat det nu igen! Tänker inte ta ett steg tillbaka på nåt sätt, nu är det på G och vi kommer lyckas! :)

Ska på UL imorgon, hoppas allt ser bra ut då. Kommer kanske få datum till uttag. Det känns stressigt , nervöst, pirrigt...  
  • MajsanGG

Hmmm... gick åt skogen i tisdags. Vänta till december o kolla om det går att börja med nedreglering då. Kan inte säga jag mår bra alls... Gråter

• Tillyz

Nej fy vad tråkigt! :( Men då hoppas vi på december! Gravid Jag ska få göra FET i december eftersom vi fick ett ägg till frysen vid förra uttaget. Känns skönt att slippa sprutorna.

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-11-09 10:36:48 följande:
    Nej fy vad tråkigt! :( Men då hoppas vi på december! Gravid Jag ska få göra FET i december eftersom vi fick ett ägg till frysen vid förra uttaget. Känns skönt att slippa sprutorna.
    December kommer bli en bra månad för oss!!  :)

DEt är bara o tänka positivt!   
  • misseire

Hej,
    Jag hoppar in här!
    Ska börja vår andra IVF på St Görans nu. Börjar med sprutorna imorgon.
    Första rundan gick bra och 4 ägg befruktades - dock klarade sig bara ett (det vi fick tillbaka) så vi fick inte något alls till frysen.
    Därmed är det andra försöket redan. Ska öka dosen Gonal-F till 200IE så förhoppningsvis så kanske vi får lite fler bra ägg denna gången.

Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?