• annwak

någon som behandlas på st:görans?

Gör mitt 3 försök på st: görans. Några fler som håller på nu?? Vore kul att följas åt

• Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?
  • Libra77
     misseire skrev 2014-04-15 21:34:27 följande:
    nä, det gick åt skogen. Inget alls. Ska förhoppningsvis göra ett FET snart. Ska till kliniken imorgon för ultraljud... sedan är det bara att hoppas att vårt lilla embryo överlever upptiningen och vill fästa.

Lycka till!!
    Hej misseire,

Hur har det går för er?

ÄP nr 1 i morgon kl 8, börjar bli nervös...
  • misseire
    Libra77 skrev 2014-04-22 22:06:38 följande:
    Hej misseire,

Hur har det går för er?

ÄP nr 1 i morgon kl 8, börjar bli nervös...
    Hej Libra77,
    Det går sådär... Vi har ett FET inplanerat tills på fredag om embryot överlever, men vi får hoppas det.
    Vi har ju gjort våra 3 försök och har bara ett litet ensamt embryo i frysen.
    Har pratat med Kerstin om hon tycker att vi ska gå över på ÄD men hon tycker ändå att det har sett tillräckligt bra ut för att vi inte ska ge upp hoppet. Så som det ser ut nu, köper vi ett 3pack, och funkar inte heller det, får det bli ÄD om ett år eller så.
    Äggplocken har varit väldigt olika för mig, men man får ju massa lugnande och morfin, så det är inte sååå farligt ändå! Och mackorna man får efteråt skulle lika gärna kunna vara rysk kaviar ;)

Lycka till!!! Skriv gärna och berätta hur det har gått! Vi har fått reda på först vid insättning hur många som har blivit befruktade och överlevt... Och sedan får man ett brev hem efter ca en vecka som berättar om ni fått något som klarat sig till frysen. Jag var jätteledsen när vi inte fick några första gången, men sedan förklarade dom att vår klinik bara fryser 5dagars och många kliniker fryser redan på dag 2.

• Libra77
    misseire skrev 2014-04-23 21:22:23 följande:
    Hej Libra77,
    Det går sådär... Vi har ett FET inplanerat tills på fredag om embryot överlever, men vi får hoppas det.
    Vi har ju gjort våra 3 försök och har bara ett litet ensamt embryo i frysen.
    Har pratat med Kerstin om hon tycker att vi ska gå över på ÄD men hon tycker ändå att det har sett tillräckligt bra ut för att vi inte ska ge upp hoppet. Så som det ser ut nu, köper vi ett 3pack, och funkar inte heller det, får det bli ÄD om ett år eller så.
    Äggplocken har varit väldigt olika för mig, men man får ju massa lugnande och morfin, så det är inte sååå farligt ändå! Och mackorna man får efteråt skulle lika gärna kunna vara rysk kaviar ;)

Lycka till!!! Skriv gärna och berätta hur det har gått! Vi har fått reda på först vid insättning hur många som har blivit befruktade och överlevt... Och sedan får man ett brev hem efter ca en vecka som berättar om ni fått något som klarat sig till frysen. Jag var jätteledsen när vi inte fick några första gången, men sedan förklarade dom att vår klinik bara fryser 5dagars och många kliniker fryser redan på dag 2.

Hej Misseire!

Kul att du hör av dig!  Sambon börjar bli lite trött på mitt ältande..Glad så nice att skriva av sig med någon..
    Vi var alltså på kliniken idag, det blev 11 ägg i skörden, nu bara att hoppas på att dem håller måttet. Dom skulle visst prova ICSI på några av dem då sambons simmisar visat sig vara något slöare än normalt.. så vi får se.. planerad återföring på fredag, om allt går som det ska.. är så spännande.. man hoppas ju så, men vet samtidigt att det är så mycket som ska stämma för att det ska bli något..

Så ni ska också dit på fredag? Vad tycker nu om kliniken? Dem har ju när man jämför med andra kliniker rätt dålig statistik när det gäller lyckade IVF behandlingar, men det kan ju förklaras med att den är privat och att man tar emot många par som blivit nekade offentlig vård pga ålder osv.....hoppas på det i alla fall... jag tror att det är väldigt individuellt..naturen gör sitt liksom..vissa av oss får helt enkelt kämpa lite mer...
    Ja mackorna va riktigt goda... just då i alla fall GladSovit gott hela eftermiddagen efter all medicin..finns en risk att man nu vänt litet på dygnet.. tur att man är ledig resten av veckan...

Håll gärna kontakten och berätta hur det går, kul att följas åt!  Vill du berätta eran ålder? Jag är 36, han 39..

Kram{#emotions_dlg.flower}
  • misseire
    Libra77 skrev 2014-04-23 21:47:51 följande:
    Hej Misseire!

Kul att du hör av dig!  Sambon börjar bli lite trött på mitt ältande..Glad så nice att skriva av sig med någon..
    Vi var alltså på kliniken idag, det blev 11 ägg i skörden, nu bara att hoppas på att dem håller måttet. Dom skulle visst prova ICSI på några av dem då sambons simmisar visat sig vara något slöare än normalt.. så vi får se.. planerad återföring på fredag, om allt går som det ska.. är så spännande.. man hoppas ju så, men vet samtidigt att det är så mycket som ska stämma för att det ska bli något..

Så ni ska också dit på fredag? Vad tycker nu om kliniken? Dem har ju när man jämför med andra kliniker rätt dålig statistik när det gäller lyckade IVF behandlingar, men det kan ju förklaras med att den är privat och att man tar emot många par som blivit nekade offentlig vård pga ålder osv.....hoppas på det i alla fall... jag tror att det är väldigt individuellt..naturen gör sitt liksom..vissa av oss får helt enkelt kämpa lite mer...
    Ja mackorna va riktigt goda... just då i alla fall GladSovit gott hela eftermiddagen efter all medicin..finns en risk att man nu vänt litet på dygnet.. tur att man är ledig resten av veckan...

Håll gärna kontakten och berätta hur det går, kul att följas åt!  Vill du berätta eran ålder? Jag är 36, han 39..

Kram{#emotions_dlg.flower}
    Hej igen.
    Jag det är svårt när ena parten behöver prata och den andra inte har riktigt samma behov... Jag har faktiskt löst det så att jag har bokat tid hos en psykolog (fick namnet till henne på kliniken). Har bara varit där 1 gång ännu men hon verkar bra.

Japp, vi ska dit på fredag om upptiningen går som den ska. Jag har inte ork att hoppas utan ser det som en extra gång.. Men är egentligen mer inställd på att börja med 3 nya försök!
    Jag är nyligen fyllda 37 och min sambo är 40 år.

• Libra77
    misseire skrev 2014-04-24 06:48:38 följande:
    Hej igen.
    Jag det är svårt när ena parten behöver prata och den andra inte har riktigt samma behov... Jag har faktiskt löst det så att jag har bokat tid hos en psykolog (fick namnet till henne på kliniken). Har bara varit där 1 gång ännu men hon verkar bra.

Japp, vi ska dit på fredag om upptiningen går som den ska. Jag har inte ork att hoppas utan ser det som en extra gång.. Men är egentligen mer inställd på att börja med 3 nya försök!
    Jag är nyligen fyllda 37 och min sambo är 40 år.

Hej!

Ja vi tjejer upplever nog mycket på annat sätt och har ofta mer behov att prata av oss.. inget undantag med IVF.. det är ju våra kroppar som får "stå ut" med alla hormonsprutor osv...Skönt att detta forum finns Glad

Är nog en bra ide att ta hjälp och prata med någon professionell också.. är ju en enorm påfrestning både fysiskt och mentalt detta..

Hur fungerar det med upptining? får man veta precis innan hur det går?

Då är vi i samma ålderSkrattande

Funderar på att ringa kliniken nu och fråga hur det går på labbet...efter vad jag har läst kan dem se reda efter 24 timmar om det över huvudtaget finns hopp.. men ska försöka låta bli och låta dem göra sitt jobb...Glad.
  • misseire

hej hej,
    Jag vet inte riktigt hur det funkar med FET ska jag erkänna, då vi bara gjort vanliga färskförsök innan.
    Men jag tror att de börjar tina imorgonbitti och så kan de i princip ringa och säga att det inte blir något fram tills vi ska vara där?!
    Hoppas hoppas att det är en stark rackare.

• Libra77
    misseire skrev 2014-04-24 20:02:30 följande:
    hej hej,
    Jag vet inte riktigt hur det funkar med FET ska jag erkänna, då vi bara gjort vanliga färskförsök innan.
    Men jag tror att de börjar tina imorgonbitti och så kan de i princip ringa och säga att det inte blir något fram tills vi ska vara där?!
    Hoppas hoppas att det är en stark rackare.
    Hej...

Hen  är nog stark Jag håller tummarna, lycka till!Glad{#emotions_dlg.flower}
  • misseire

Nu är jag lycklig ruvare till världens finaste lilla 5dagars embryo. Det såg jättebra ut sa dom :)
    Hade till och med börjat öppna sig lite.
    Sen var det det där med den eviga väntan. Inte testdag förrän 10 Maj, men tydligen fäster det inom 2-3 dagar om det har tänkt göra det.

Hur har det gått för er??

• Libra77
    misseire skrev 2014-04-25 16:45:47 följande:
    Nu är jag lycklig ruvare till världens finaste lilla 5dagars embryo. Det såg jättebra ut sa dom :)
    Hade till och med börjat öppna sig lite.
    Sen var det det där med den eviga väntan. Inte testdag förrän 10 Maj, men tydligen fäster det inom 2-3 dagar om det har tänkt göra det.

Hur har det gått för er??
    Hejhej!

Vi var på kliniken idag för planerad ÅF men efter rekommendation från läkare väntar vi med ÅF till måndag, 8 av 11 ägg hade blivit befruktade och delade sig för fullt så dem ville vänta och välja ut det bästa...men litar ändå på läkarna... så ja.. denna eviga väntan...hoppas nu innerligt att något klarar sig!

Jag läste också någonstans att 5 dagars blastocyst fäster inom ca 2 dagar om allt går som det ska...spännande...
  • misseire

WoW! det betyder ju att nästan alla era ägg blev befruktade väl?? Det är ju helt otroligt lyxigt...
    Grattis.
    Ja, lycka till på måndag då!

Vi hörs :)

Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?