misseire skrev 2014-04-23 21:22:23 följande:
Hej Libra77,
Det går sådär... Vi har ett FET inplanerat tills på fredag om embryot överlever, men vi får hoppas det.
Vi har ju gjort våra 3 försök och har bara ett litet ensamt embryo i frysen.
Har pratat med Kerstin om hon tycker att vi ska gå över på ÄD men hon tycker ändå att det har sett tillräckligt bra ut för att vi inte ska ge upp hoppet. Så som det ser ut nu, köper vi ett 3pack, och funkar inte heller det, får det bli ÄD om ett år eller så.
Äggplocken har varit väldigt olika för mig, men man får ju massa lugnande och morfin, så det är inte sååå farligt ändå! Och mackorna man får efteråt skulle lika gärna kunna vara rysk kaviar ;)
Lycka till!!! Skriv gärna och berätta hur det har gått! Vi har fått reda på först vid insättning hur många som har blivit befruktade och överlevt... Och sedan får man ett brev hem efter ca en vecka som berättar om ni fått något som klarat sig till frysen. Jag var jätteledsen när vi inte fick några första gången, men sedan förklarade dom att vår klinik bara fryser 5dagars och många kliniker fryser redan på dag 2.
Hej Misseire!
Kul att du hör av dig! Sambon börjar bli lite trött på mitt ältande..

så nice att skriva av sig med någon..
Vi var alltså på kliniken idag, det blev 11 ägg i skörden, nu bara att hoppas på att dem håller måttet. Dom skulle visst prova ICSI på några av dem då sambons simmisar visat sig vara något slöare än normalt.. så vi får se.. planerad återföring på fredag, om allt går som det ska.. är så spännande.. man hoppas ju så, men vet samtidigt att det är så mycket som ska stämma för att det ska bli något..
Så ni ska också dit på fredag? Vad tycker nu om kliniken? Dem har ju när man jämför med andra kliniker rätt dålig statistik när det gäller lyckade IVF behandlingar, men det kan ju förklaras med att den är privat och att man tar emot många par som blivit nekade offentlig vård pga ålder osv.....hoppas på det i alla fall... jag tror att det är väldigt individuellt..naturen gör sitt liksom..vissa av oss får helt enkelt kämpa lite mer...
Ja mackorna va riktigt goda... just då i alla fall

Sovit gott hela eftermiddagen efter all medicin..finns en risk att man nu vänt litet på dygnet.. tur att man är ledig resten av veckan...
Håll gärna kontakten och berätta hur det går, kul att följas åt! Vill du berätta eran ålder? Jag är 36, han 39..
Kram