• chockopocko

Sverige är en rutten fisk!

Nu anklagas FRA för att vara spionorganet NSA:s hemliga samarbetsparter.

Sverige ska ha samarbetat med Storbritannien och USA i den uppmärksammade övervakningsskandalen.

– Landets kodnamn är Sardine, skriver journalisten Duncan Campbell som ligger bakom avslöjandet på Twitter enligt Metro.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17418248.ab

Vad tycker du om det här?

• Svar på tråden Sverige är en rutten fisk!
  • saltgurka
    chockopocko skrev 2013-09-06 09:02:18 följande:

Nu anklagas FRA för att vara spionorganet NSA:s hemliga samarbetsparter.

Sverige ska ha samarbetat med Storbritannien och USA i den uppmärksammade övervakningsskandalen.

– Landets kodnamn är Sardine, skriver journalisten Duncan Campbell som ligger bakom avslöjandet på Twitter enligt Metro.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17418248.ab

Vad tycker du om det här?

Helt ärligt hade jag tagit detta på större allvar om du inte länkat till Aftonhoran.
  • puss

Man kan ju undvika civilisationen och odla käk själv. det gjorde ju han Ted Kaczynski och det gick ju bra.

• giftfri
    saltgurka skrev 2013-09-06 11:27:23 följande:
    Helt ärligt hade jag tagit detta på större allvar om du inte länkat till Aftonhoran.
    Det står skrivet å pratas om det överallt över hela Världen idag, den största nyheten å skandalen som Världen har haft gememsamt på länge, hur har du kunnat missa det? 
    Du läser troligen för mycket tokhöger-propaganda på Flashback å Avpixlat.. 

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • LillGris

Jag skakar inte direkt av skräck. Vill nån läsa mina vinnarmail från tradera, by all means, do.

• puss
    LillGris skrev 2013-09-06 11:39:38 följande:

Jag skakar inte direkt av skräck. Vill nån läsa mina vinnarmail från tradera, by all means, do.

VA??!?!???! Men tänk om dom SER VAD DU KÖPT??

OMG det här var allvarligt.
  • giftfri
    LillGris skrev 2013-09-06 11:39:38 följande:

Det går att skuldsätta dig, ta över din identitet å göra dig utfattig .., eller har du missat att det är det brott som ökar allra mest? Fast vad bryr du dig om det...
  • saltgurka
    giftfri skrev 2013-09-06 11:36:52 följande:
    Det står skrivet å pratas om det överallt över hela Världen idag, den största nyheten å skandalen som Världen har haft gememsamt på länge, hur har du kunnat missa det? 
    Du läser troligen för mycket tokhöger-propaganda på Flashback å Avpixlat.. 

Jag följer inte nyheterna alls. Har ingen tv och läser aldrig nyheter på nätet. Ganska skönt att slippa all propaganda och all skit faktiskt.
  • giftfri
    saltgurka skrev 2013-09-06 11:57:08 följande:
    Jag följer inte nyheterna alls. Har ingen tv och läser aldrig nyheter på nätet. Ganska skönt att slippa all propaganda och all skit faktiskt.

Där håller jag helt med dig, vilket gjort att vi nu drar från Sverige till ett mer eller mindre nyhets å mediafritt liv i Gambia..

Det är dags att uppfylla meningen med livet, d.v.s. Love, peace and happiness å sex drugs and rock´n roll.., skål ta-me-fan! Skål
  • saltgurka
    giftfri skrev 2013-09-06 12:21:51 följande:

Där håller jag helt med dig, vilket gjort att vi nu drar från Sverige till ett mer eller mindre nyhets å mediafritt liv i Gambia..

Det är dags att uppfylla meningen med livet, d.v.s. Love, peace and happiness å sex drugs and rock´n roll.., skål ta-me-fan! Skål
    Skål! Må ni leva lyckliga i alla dagar utan Aftonhoran!
Svar på tråden Sverige är en rutten fisk!