• Orcha

Gamla getter going g-här

Bara för att.
    En tråd som andas blaha.
    Välkommen in, ni med någotsånär kritiskt tänk, ironi, humor och värme.
    Framför allt värme.
    Och ironi.

Make love, not english quotes...
  • Svar på tråden Gamla getter going g-här
  • Maria 434
    Orcha skrev 2013-09-12 20:20:05 följande:
    Tack för pepp Linda! Solig

Maria, vad är marinbevaring?
    1500 i månaden i sparat kommer du rätt långt på därnere. September, okto...6K att spendera på boende och käk, extra, är helt ok.
    Hur länge planerar du att stanna där?

Har ju närmare 30 års förpestande att göra bort. Hela min identitet måste ändra karaktär. Hu, så läskigt!

Man lär sig tex bygga artificiella rev, odla koraller och jättemusslor, göra mätningar etc. Man lär sig utbilda andra i dessa saker samt hur man samarbetar med lokalbefolkningen tex.

1500:- kommer man inte långt på. Det är ju boende, mat och allt annat man ska betala. Så en 5000:- i månaden har jag räknat med är minimum vad som kommer behövas.
    Jag kommer vara borta minst 6 månader, kan bli längre om jag åker vidare efter utbildningen och antingen jobbar eller pluggar vidare.   
  • Feltryck01

Varför kallas det rusningstrafik? Här rusas ingenting kan jag säga er... Sniglar överallt.

• Maria 434
    Feltryck01 skrev 2013-09-13 15:43:54 följande:
    Varför kallas det rusningstrafik? Här rusas ingenting kan jag säga er... Sniglar överallt.

Kanske är mental rusning? Alla har bråttom hem och sitter mentalt och stressar upp sig över att alla andra också har bråttom hem samtidigt som dom? Alla rusar hem samtidigt :)
  • Feltryck01

Maria, ingen rusar här inte. Nänä. Jag är en av de där jobbiga kollektivtrafikarna som trampar andra i hälarna för att de är för långamma seriöööööst det tar sån tid! Hamnar alltid bakom en vägg sniglar som går exakt lika långsamt. Kan de inte gå på led eller så?

• Maria 434
    Feltryck01 skrev 2013-09-13 15:57:10 följande:
    Maria, ingen rusar här inte. Nänä. Jag är en av de där jobbiga kollektivtrafikarna som trampar andra i hälarna för att de är för långamma seriöööööst det tar sån tid! Hamnar alltid bakom en vägg sniglar som går exakt lika långsamt. Kan de inte gå på led eller så?

Hahaha jag är exakt likadan!! Tycker sniglarna borde hålla sig undan, jag vill gå fort.
  • Feltryck01

Ååh någon som jag!! Änligen
    Är helt desperat, tar hellre en tom trappa än en rulltrappa..

• Trailer trash TT

Suttit hos tatueran och tatuerat ett svart hjärta på magen. Det kändes

I won't apologize for being different.
Svar på tråden Gamla getter going g-här