• Orcha

Gamla getter going g-här

Bara för att.
    En tråd som andas blaha.
    Välkommen in, ni med någotsånär kritiskt tänk, ironi, humor och värme.
    Framför allt värme.
    Och ironi.

Make love, not english quotes...
  • Svar på tråden Gamla getter going g-här
  • Orcha
    Trailer trash TT skrev 2013-09-12 05:18:18 följande:
    Godmorgon kaffet servers längst ner idag

Som jag letade
    Morning!
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Maria 434
    Orcha skrev 2013-09-11 18:28:49 följande:
    Hahaha, ja jag är en sucker en skeptisk sucker...
    Funkar det inte så får bok-sekten höra det (bra namn där).

Jag är nu rökfri dag 3, helt utan böcker :) Men jag motionerar en hel del Glad
  • Lindsey Egot the only one
    Trailer trash TT skrev 2013-09-12 05:17:04 följande:
    Ja 
    I won't apologize for being different.
    Tack! Ibland behöver man konkreta svar.
  • Orcha
    Maria 434 skrev 2013-09-12 09:04:25 följande:

Jag är nu rökfri dag 3, helt utan böcker :) Men jag motionerar en hel del Glad
    Wow! Imponerande, hur går det och framförallt hur känns det?
  • Maria 434
    Orcha skrev 2013-09-12 09:26:00 följande:
    Wow! Imponerande, hur går det och framförallt hur känns det?

Det funkar, alltså det är ju lite jobbigt, tänker väldigt mycket på cigg men tränar en hel del och då går suget över. Sen får jag mycket gjort hemma också, frysen är full med matlådor tex, lite rastlös om man så säger.

Men förutom suget och rastlösheten så har jag inte märkt något speciellt. Det krävs viljestyrka och det räcker.

Äter nyttigare och motionerar mer samt att det inte lär bli någon alkohol på ett tag (buhuhu skittrist!!!) så jag lär inte gå upp något i vikt.
    Alkoholen undviker jag just för att viljestyrkan har en förmåga att slappna av och ta det cool&easy vid intag av ädla druvrika drycker.

Jag har bytt ut alkoholen mot äppelmust    
  • Lindsey Egot the only one
    Maria 434 skrev 2013-09-12 09:34:26 följande:

Det funkar, alltså det är ju lite jobbigt, tänker väldigt mycket på cigg men tränar en hel del och då går suget över. Sen får jag mycket gjort hemma också, frysen är full med matlådor tex, lite rastlös om man så säger.

Men förutom suget och rastlösheten så har jag inte märkt något speciellt. Det krävs viljestyrka och det räcker.

Äter nyttigare och motionerar mer samt att det inte lär bli någon alkohol på ett tag (buhuhu skittrist!!!) så jag lär inte gå upp något i vikt.
    Alkoholen undviker jag just för att viljestyrkan har en förmåga att slappna av och ta det cool&easy vid intag av ädla druvrika drycker.

Jag käkade apelsiner. Iof var jag nybliven gravid var tvungen att sluta för bebisens skull och kräktes av lukten av cigaretter men apelsiner hjälpte mot röksuget.
  • Orcha
    Maria 434 skrev 2013-09-12 09:34:26 följande:

Jag tror att själva suget, det fysiska är hanterbart men att bli av med alla vanor och rutiner runt rökningen är jobbigare. För att inte tala om belöningssystemet, om jag bara dammsuger klart här så kan jag "unna" mig en cig, typ.
    Det tror jag blir den tuffaste utmaningen för mig, men skam den som ger sig.

Kämpa på du, fl hejar på    
Svar på tråden Gamla getter going g-här