• Orcha

Gamla getter going g-här

Bara för att.
    En tråd som andas blaha.
    Välkommen in, ni med någotsånär kritiskt tänk, ironi, humor och värme.
    Framför allt värme.
    Och ironi.

Make love, not english quotes...
  • Svar på tråden Gamla getter going g-här
  • Lindsey Egot the only one
    Orcha skrev 2013-09-12 09:59:36 följande:

Jag tror att själva suget, det fysiska är hanterbart men att bli av med alla vanor och rutiner runt rökningen är jobbigare. För att inte tala om belöningssystemet, om jag bara dammsuger klart här så kan jag "unna" mig en cig, typ.
    Det tror jag blir den tuffaste utmaningen för mig, men skam den som ger sig. smile1.gif

Kämpa på du, fl hejar på smile5.gif    
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
    Du klarar det Orcha
  • Maria 434

Jag tror att själva suget, det fysiska är hanterbart men att bli av med alla vanor och rutiner runt rökningen är jobbigare. För att inte tala om belöningssystemet, om jag bara dammsuger klart här så kan jag "unna" mig en cig, typ.
    Det tror jag blir den tuffaste utmaningen för mig, men skam den som ger sig.

Kämpa på du, fl hejar på    

Samma här, har rökt i över 20 år så man har mycket vanor kopplade till ciggen. Morgonkaffet, vinet, goda maten, efter träning etc.
    Morgonciggen är den svåraste att vara utan, därför har jag börjat cykla till jobbet, kliver upp, sätter på mig linser, klär på mig och cyklar iväg. Sedan gör jag mig iordning på jobbet och tar kaffet där istället.  
    Nu undviker jag morgonkaffet och alkohol så här i början för att skapa nya vanor.
    Den goda maten fortsätter jag med, nån måtta får det vara på uppoffringarna :) Äppelmust funkar utmärkt till god mat 

Allt handlar ju om vilja trots allt, och motivation.

Min motivation är att jag i januari nästa år åker iväg till Thailand för att plugga marinbevaring. Detta innebär flera dyk om dagen samt fysiskt arbete. Desto bättre lungkapacitet jag har desto längre kan jag vara under vattnet och dyka och lära mig saker :)
    Sen så kommer jag inte tjäna ett öre utan bara göra av med pengar så allt jag sparar är bra, för desto mer jag sparar desto längre kan jag stanna.

• Maria 434

Det tror jag blir den tuffaste utmaningen för mig, men skam den som ger sig.

Kämpa på du, fl hejar på    

Jag vet inte om jag ska bli smickrade eller rädd över att fl hejar på mig Flört

Du kommer också klara det, du måste bara se till att ge dig fan på det helt enkelt. Så jobbigt är det faktiskt inte.
    Skaffa nya vanor där du tidigare tog en cigg  
  • Trailer trash TT

Nu är alla tjatterkärringar tillbaks på jobbet efter dom varit sjuka.fan kan dom aldrig hålla käften

I won't apologize for being different.
  • Orcha

Tack för pepp Linda! Solig

Maria, vad är marinbevaring?
    1500 i månaden i sparat kommer du rätt långt på därnere. September, okto...6K att spendera på boende och käk, extra, är helt ok.
    Hur länge planerar du att stanna där?

Har ju närmare 30 års förpestande att göra bort. Hela min identitet måste ändra karaktär. Hu, så läskigt!

• Orcha
    Feltryck01 skrev 2013-09-13 08:26:09 följande:
    Är det här the anti-poop association hänger?

APA

Naj, här är det mest pro-instant-treatment-turds association
    som hänger.

(PITT)

Vill du vara med? 
Svar på tråden Gamla getter going g-här